Thailand: september of november ?

Hallo allemaal,

Ik zie hier zo veel informatie en goede reacties dat ik toch maar even van de mogelijkheid gebruik wil maken om ook een vraag te stellen.

Ik wil dit najaar met een vriendin naar thailand. Nu twijfelen we of we in september of november moeten gaan. Oktober is volgens mij al uitgesloten ivm orkaan gevaar? We willen zowel naar het noorden, midden als eilandjes in het zuiden gaan. Dusss wie kan de knoop doorhakken?

Overigens willen wij ook op de bonnefooi gaan met een reisgids, maar welke reisgids is aan te raden. Toch de lonely planet? Maar die is alleen in het Engels verkrijgbaar of niet?

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp!!

voor reisgidsen in het nederlands kan ik je het reisgids het “capitool” aanbevelen!!ook de reeks van "trotter"thailandgidsen zijn uitstekend op te volgen,maar ik houd het op het eerste,kun je ongeveer vergelijken als de loney planet.We weten dat de warmste periode om Thailand te bezoeken is van maart tot mei,september is een regenmaand,oktober zou de mooiste maand moeten zijn ,want als staat in het groen(bomen)gegroet:georgessiam.

Oktober is geen probleem om thailand te bezoeken voor zo ver mijn ervaring gaat hoef je in thailand niet bang te zijn voor een orkaan

ik gebruik altijd de lonely planet en ja die is er alleen maar in het engels maar dat is voor mij geen probleem een goeie nederlandse reisgids zou ik zo niet weten

weten jullie verder al hoe je route er uit gaat zien of hadden jullie ook daarover nog graag tips gehad als dit zo is vertel dan eens wat jullie in ieder geval wil zien/doen en hoe lang jullie gaan

groet dirk :chin:

ik zou niet in september gaan.
maar in oktober of in november.

hoe later je gaat hoe beter het weer. september is nog regenseizoen en het wordt steeds iets minder en het wordt warm. met de heetste maand in april.

Ja, ben het helemaal met Karin eens.

Heel hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties! Echt helemaal top.

Voor wat betreft de opmerking over wat voor reis we willen gaan doen (dirkpie). Ik heb natuurlijk hier al een beetje rondgekeken op dit forum en zo wat tips gevonden.
Als ik gewoon algemeen naar onze reis kijk dan zijn er een paar dingen die we graag willen doen dus waarvoor tips nog van harte welkom zijn:

1. We willen graag naar de jungle. Wat tochten maken; ergens in de jungle overnachten, een beetje op zoek gaan naar local wildlifwe enz. Zoiets hebben we vorig jaar in de Amazone ook gedaan. Nu kwamen we informatie tegen van khao sok. Dat ligt helmaal in het zuiden. Maar er zijn ook weer verhalen over tochten in het noorden. wat is leuker en is khao sok haalbaar als je ook nog naar het noorden van thailand wilt in 3 weken tijd?

2. Ik hou ook heel erg van een omgeving met mooie bergen, de terrassen met rijstvelden, watervallen enz. Als ik het goed begrepen heb moet ik hiervoor in het noorden voldoende aan mijn trekken kunnen komen?

3. Tot slot ben ik altijd erg benieuwd naar de cultuur van een land en de authentieke wijze waarop mensen leven. Ik zou dan ook graag naar een van de bergstammen in het noorden gaan en daar wellicht ergens overnachten. waar kan ik dan het beste heen gaan? ik ben niet op zoek naar zo’n disneyland achtige setting waar vooral nog authentiek voor de toerist geleefd wordt.

Heel hartelijk bedankt maar alvast weer voor jullie goede informatie!

voor een jubgle trekking zou ik naar het noorden gaan daar in de omgeving van chiang mai en chiang rai zijn er diverse en deze worden ook op heel veel plaatsen aldaar aangeboden er zijn er van 1 dag en van verschillende dagen. als je er dan 1 neemt van verschillende dagen slaap je eigenlijk altijd bij 1 van de bergstammen aldaar alleen is het daar toch wel ingesteld op de toerist als je een authentiek stuk thailand wil zien zo ik zeggen ga ook naar het oosten (isaan) dit is het deel van thailand met de minste toeristen alleen hebben ze daar dan wel minder bergen dan in het noorden maar het noorden en het oosten zijn in 3 weken wel goed te combineren

groet dirk :chin:

november is qua weer zonder meer veel beter als sept=end of rainy season, met grote kans p grote stortbuien.
Jungle-stel je daar niet te veel van voor. Er zijn 2 nationale parken die hiervoor het meest bekend zijn- Khao Yai and Khao Sok. zoals met al dat soort dingen-staan in elke reisgids.
KY ligt zon 200 km n-O van BKK-bij de grote highway ri. Khorat-NoordOost. In het weeknd overbevolkt met BKKse yuppen die hun Humers en 4wheel’s willen ronken laten
KS ligt zuid-tussen Phuket en Surat/Koh Samui. Hier zijn boomhutten.
In beide ga je liever doorheen de week-accomm. volop net erbuiten-en die bieden allemaal geleide tochten aan.
3.bergstammen zijn geen Thai-en dat willen de Thai wel weten. ze leven enkel in het bergachtige noorden (en langsheen de hele grens met Myanmar=Birma, dat zijn de Karen/Shan, amper bergstam te noemen). In elke iets grotere plaats worden ook al weer geleide tochetn aangeboden. Van echt autenthiek moet je ook al weer geen grote verwachtingen hebben-maar bijna alle 1e keer komers vinden het prachtig (eerlijk gezegd-heel origineel zou je, als je dat al zou lukken te vinden, waarschijnlijk gillend hard doen wegrennen).
Tip; kijk gewoon eens in wat commerciele rondreisgidsen, van een reisburo. daar staan uitgekiende routes in die dat soort zaken alleraardigst combineren. je hoeft je helemaal nie bij zo’n groep aan te sluiten-kan het doodmakkelijk zelf ter plekke regelen.
En de BESTE reisgids betsaat niet. Die trotter is de NL vertaling vande FR routard-daar komen ze elk jaar uit, als je ff wacht kan je al 2010/11 kopen. ERG veel fouten (zonder meer de meeste van alle gidsen die ik heb gezien)-en erg beperkt in wat ze beschrijven, ook al omdat ze zo dun zijn. en je zit met allemaal fransen +hun manger/diner in de buurt. ze zijn wel erg goed in het vinden van waar je typisch frans kan eten. Capitool is geheel niet geschikt voor op eigen houtje-er staan geen uptodate praktiese tips in. leen er gewoon wat uit de biebn-of vergelijk in een goed gesorteerde reisboekhandel-daar vragen ze ook altijd voor wat voor soort reis-en dat vraag ik dus ook aan eenieder die dit vraagt!