Wanneer rondreizen Thailand/Cambodja/??

Met drie vrienden willen wij gaan rondtrekken in Thailand. Andere vrienden hebben ons hier erg enthousiast over gemaakt dus wij hebben besloten dat we ook gaan.

De reis staat op dit moment nog in zijn kinderschoenen. We weten in ieder geval dat we naar Thailand en omliggende landen willen gaan. Waarschijnlijk gaan wij dit drie tot vier maanden doen.

De periode oktober tot en met december komt ons het beste uit. Echter lezen we op internet vele tegengestelde berichten over het weer in deze tijd. Er zijn berichten die je afraden om in deze tijd naar Thailand te gaan vanwege de regen en andere berichten zeggen dat het wel mee valt.

Wij zouden ook wel later kunnen vertrekken, begin 2014 bijvoorbeeld, maar dit komt wat minder goed uit.

Wat raden jullie ons aan over de periode okt/dec??

Oktober-december is de beste reistijd, ik raad echter aan om in oktober-november nog even het zuiden van Thailand over te slaan, in december is ook daar de moesson over.
De temperaturen zijn warm, maar in Thaise termen is het de koudste tijd van het jaar. Prettige periode voor een actieve reis.

Je zult ook in oktober-november weleens geconfronteerd worden met een bui regen, normaal gesproken valt het in de namiddag of 's avonds.

Je kunt ook besluiten om in het nieuwe jaar te gaan, de kans op regen is dan kleiner, maar de temperaturen lopen op, persoonlijk vind ik het in maart niet te harden, heb het nu een keer meegemaakt, om iets te ondernemen is het dan gewoon TE warm.
Ander nadeel is dat het oerwoud meer bruin dan groen is, en dat is minder mooi.

Hans.

ik ben al twee keer in Thailand geweest in oktober voor een maand

op drie twee maand in totaal geen drie keer regen gehad, en als het regent is het nooit langer dan 30 min, dus daar moet je zeker geen schrik voor hebben!