Welke periode van het jaar verkies jij om Thailand te bezoeken?
Thailand heeft een tropisch klimaat,het heeft drie jaargetijden;van maart tot half juni kan het heet en droog zijn.
Van midden juni tot en met september: heet en vochtig:geen langdurige regenval maar soms wel fikse buien.
Van oktober tot februari is het dan lekker relatief koel en tamelijk droog.
In het uiterste zuiden van Thailand vallen de seizoenen anders: van november tot en met februari valt de meeste regen, maar eigenlijk is het niet altijd duidelijk wanneer de regentijd begint en eindigt. Ook in de zogenaamde droge periode kan er altijd een flinke regenbui vallen.
Welk periode gaat je voorkeur naaruit,het voorjaar,tijdens de zomerperiode of het najaar?Misschien ben je wel gebonden aan je werkverplichtingen,en kan je pas gaan waneer je fabriek sluit?Hierboven staan een paar opties die je kan aanvinken,hieronder kan je je stemgedrag verklaren!
Vorig jaar Augustus ging ik een maand naar Thailand
toen ik op Phuket zat, was ik genoodzaakt om een paar dagen langer te blijven om dat het aardig regende, omdat ik toen naar Phi Phi wou, zei de hotel van dat ik een paar dagen beter kan wachten, vanwege storm/regen.
Nu ga ik in Februari en hoop/denk dat het dan wel wat beter te vertoeven is dan in de regenseizoen.
Oke het is misschien iets duurder,
maar goed daar heb ik het voor over!
:chin:
in de zomer ga ik altijd aangezien ik dan vakantie heb en ik probeer altijd in december nog een keer te gaan maar dat hangt dan toch echt af van mijn bankrekening en dit jaar heb ik dus pech :crybaby::crybaby::crybaby::crybaby:
Nu voor mij is het al een uitgemaakte zaak,oktober nooit meer!!
Verleden maand hadden we praktisch elke dag regen,ofwel in Nongkhai,Chiangmai of Bangkok waar we verbleven.
Koh Samet viel nog mee,s’avonds een korte regenbui gehad en dat was het dan!
Ook hadden we tijdens onze vlucht van Bangkok naar Chiangmai veel turbelentie,daar ben ik ook niet voor te vinden!
Na 7 maal in juli op verlof te zijn geweest dan 5 jaar ergens anders heen gaan we nu in maart 2011 terug richting Thailand en denk dat het toch anders zal zijn ,info welkom.
Heerlijk om terug te kunnen gaan:vak02:>>>
Grootste kans op mooi weer in Thailand en ik ontsnap aan de kou in Nederland. De meeste mensen denken hetzelfde als ik de ticket en hotelprijzen in de winterperiode zie.
Wij zijn nu gedwongen in de zomervakantie te gaan, ons zoontje is 5 jaar geworden.
In het verleden ging ik altijd mei/juni en dat is altijd goed bevallen.
Nee was het maar zo! Tot nu toe in Oktober en November geweest. Vorig jaar bijv stralend weer gehad! Enkel een verfrissend tropisch buitje. Nu zijn we net een paar dagen terug, en tja iedereen weet hoe het weer momenteel is daar. Was niet zo’n succes. Gelukkig niet alleen maar regen gehad! Maar het zonnetje was ook ver te zoeken! En dan die wind! T leek Scheveningen wellol2
Helaas word onze zoon volgende maand 5 jaar, dus net zoals Frank Govers, zijn wij vanaf nu ook verplicht om de schoolvakanties te gaan. En dan de grote want voor 2 weken met de kerst ofzo is me de moeite niet waard. Te lange reis, teveel kosten om te vliegen, teveel gehannes voor amper 2 weken.
Wij zijn een keer in februari, een keer begin mei en dit jaar eind augustus geweest.
Februari: heerlijk weer, vooral in de omgeving van Chiang Mai, blauwe luchten, niet te heet, zeker voor herhaling vatbaar. Phuket was toen wel heet.
Begin mei: veel regen, vooral in Krabi, echt regen van 11.00 uur 's ochtends tot 's avonds toe, ca. 7 van de 16 dagen verregend, die periode dus niet meer.
Augustus: regen aan het eind van de middag, vooral in Ayutthaya, op Koh Samui niet heel veel regen meer gehad, maar HEET, niet te doen voor ons.
Zelf de strandverkopers kwamen bij ons onder de parasol schuilen omdat het zand te heet was.:vak02:
Deze periode voor ons dus ook niet meer.
Hopelijk kunnen kunnen we nog eens tussen december/februari, maar dat zal niet meevallen ivm de vakanties van de kids.
Wij gaan altijd in de winterperiode. De meest gunstige tijd wat ons betreft zijn de maanden januari en februari. De temperatuur is dan perfect, (eind februari begint het al aardig warm, soms te warm te worden) geen of heel weinig neerslag en je ontsnapt aan de winter in ons koude kikkerlandje. Kinders zijn de deur al uit dus we hoeven geen rekening te houden met schoolvakanties o.i.d. Ik kijk er alweer naar uit. De tickets zijn geboekt.
Groeten allemaal !!:dag:
Wij gingen tot nu toe altijd in de winter, dit jaar voor 3 maanden. Lekker de kou ontvluchten en de meerprijs van tickets en hotels verdien je zo terug op je verwarming in je eigen kikkerlandje.>>> Je kan als je voor langer gaat ook een appartementje of huisje huren, wij doen het dit jaar zo en gebruiken deze plaats als uitvalsbasis voor trips naar verschillende streken. Moeten wij niet constant al onze bagage meesleuren en na een trip kom je als het ware thuis.:was:
wij gaan altijd in maart weg ,in hailand heb je dan wel geregeld regen ook hele dagen ,al een paar keer gehad .maar op een maand vakantie een paar daagjes regen ,mag de pret niet drukken .wij gaan graag naar azie .en hebben al veel gezien ,lekker makkelijk alles zelf te regelen .en dat er regen kan komen is overal wel zo;n beetje in azie
Altijd eerst overleggen met mijn reismaat om welke tijd we naar Thailand gaan, want ik ben rolstoelgebonden en dan is het niet leuk in de regen te lopen. We gaan dus maart/april of in november. In de droge tijd dus. :chin:
Nou we zijn verleden maand geweest voor de 3de maal,nu gaan we gewoonlijk in het najaar op reis.
Onze volgende trip naar Thailand staat gepland in 2012,dan nemen we ook onze 2 kindjes van 3-4 mee(eerst nu sparen)
grts:Jasper
Hoi Annie leuk dat je in Thailand vertoefd,waar ben je momenteel?
We zijn in december nog naar Thailand geweest,en hebben daar een geweldige tijd gehad.
Nu gaan we terug in 2012,omdat mijn vrouw dit jaar eens naar Vietnam wil gaan.
grtz:Jasper&Wendy
Ik ben gisteren naar de oostkust verkast. Een heel klein plaatsje aan de oostkust waar we vorig jaar een klein maar fantastisch resortje hebben gevonden. Het ligt zo’n 10 km onder Sichon. We zijn hier nog tot maandag. Nu gaan we heerlijk luieren. We hebben de afgelopen weken flink wat ondernomen. We zijn nu voor de 7e keer in Thailand. Ik krijg er maar geen genoeg van. Ook deze vakantie is weer fantastisch.
Als je zin hebt “zomerkriebels” dan voeg jezelf maar toe aan mijn vriendenlijst op mijn profielpagina. Dan kunnen we misschien nog eens wat info uitwisselen of zo.