Thailand in September / Oktober

Wij zijn een reis naar Thailand aan het plannen en willen dit eigenlijk doen eind september / begin oktober. We weten dat het in principe regenperiode is, maar de tips die we krijgen varieren van ´gewoon doen, het regent misschien een uurtje per dag en de natuur is dan het mooist´ tot ´niet doen, want het regent enorm veel en alles spoelt weg/overstroomt etc´.

Heeft iemad ervaring om in deze periode Thailand te bezoeken?

Alvast heel erg bedankt voor de tips!

Ik zeg doen. Tuurlijk is het regentijd, maar de meeste regen valt over het algemeen aan het eind van de middag of 's avonds/'s nachts. Het komt maar heel zelden voor dat het een hele dag alleen maar regent.
Vorig jaar waren de ergste overstromingen in Thailand sinds 50 jaar, maar deze werden voornamelijk veroorzaakt door het water wat uit het noorden met de rivieren naar beneden werd gevoerd waardoor deze buiten hun oevers traden.
Voordeel van reizen in deze periode is dat de natuurlijk overal mooi groen is. Ook is het laagseizoen voor de hotels en kan je dus accommodatie vinden voor gunstige prijzen. Ga je bijvoorbeeld in november of de maanden daarna, dan betaal je alweer meer.

Groeten uit een warm en droog Bangkok !

In oktober loopt het regenseizoen in het noorden al ten einde, maak daar gebruik van, zou ik zeggen…

Hans.

Heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben besloten om het gewoon te doen: we gaan eind september / begin oktober en ik heb er zo veel zin in.
Nu orienteren hoe en wat dus als jullie nog andere tips hebben die we echt moeten weten, ik hoor het heel graag!

Nogmaals dank!

groetjes, Anouk

Hee Anouk,

Dan zouden we moeten weten wat je zoekt op je reis, en wat je wensen en budget per dag ongeveer zijn.

Misschien heb je al een planning waarop we kunnen "schieten " ?

Hans.

Ook een voordeel,voor de maanden September en Oktober zijn de tickets goedkoper.
Maar als je echt niet anders kan dan in het regenseizoen, of als de reis reeds is geboekt; leg je er dan bij neer en beziet het als een avontuur.
Dus zou zeggen gaan,en als het eventueel een uurtje regend,dan kan je nog altijd een internetshop binnenspringen of eens lekker gaan eten.

en wat d8 je van een massage, voetmassage of pedicure ?

Kost vergeleken met NL een schijntje, en je wordt behandeld als een vorst.

Zelf woon ik in Bangkok en ben eigenlijk wel blij als er een flinke bui valt. Dan koelt het een beetje af. Ook in het regenseizoen is het nog steeds boven de 30 graden. Zoals eerder vermeld regent het meestalt 's nachts, vroeg in de ochtend of laat in de middag.

Maar voor eind oktober en de maand november kan je beter op Phuket en Krabi zitten dan op Koh Samui. Dan zijn er in deze regio flinke buien en is bijvoorbeeld het Anthong Marine Park gesloten.

In deze maanden hebben de hotels op Phuket en Krabi leuke aanbiedingen. Meestal kan ik onze klanten een aanbieding sturen van 8 dagen verblijf en 4 dagen betalen. Uiteraard goedkoper dan bij een rechtstreekse boeking.

Hallo Hans,

We willen naast natuurlijk een paar toeristische ´must-see´s´ liefst zo veel mogelijk originele dingen doen in die drie weken… een soort ontdekkingsreis zeg maar…
We hebben allebei gewoon een fulltime baan dus zitten we in de luxe positie dat we niet echt met een budget rekening hoeven te houden.

Momenteel liggen de weken nog helemaal open: na aankomst starten met twee dagen Bangkok, met de nachttrein naar het Noorden en vanaf dan hebben we nog niets gepland…

Ik zou het heel erg leuk vinden tips en ideetjes te horen!!!

Dank,
Anouk

[ol]
[li]Ga sowieso fietsen in Bangkok, een aanrader.[/li][li]Maak een dagtour naar Maeklong waar de trein over de markt rijdt.[/li][li]Een avondje Loy Nava, dinner cruise op een oude rijstboot langs de prachtig verlichte monumenten.[/li][li]Mocht je op een zaterdag/zondag in Bangkok zijn, ga dan naar de Chatuchak weekend markt.[/li][li]Ga een avondje naar Siam Niramit waar je elke avond een grote show is of ga naar Calypso Cabaret waar elke avond een ladyboy show is (Lady GaGa was hier vorige week ook nog).[/li][li]Maak vanuit Chiang Mai een uitstapje naar de Gouden Driehoek, het gebied waar Thailand, Laos en Myanmar samenkomen en ooit berucht vanwege de opiumsmokkel.[/li][li]Ga naar Mae Hong Son, een leuk plaatsje wat prachtig is gelegen tussen de bergen.[/li][li]Als jullie actief zijn ingesteld, is Jungle Flight/Flight of the Gibbon/Eagle Track wellicht ook de moeite waard om eens te doen.[/li][li]Bezoek een Nationaal Park zoals Khao Yai of Khao Sok.[/li][/ol]

Heerlijk! Bij aankomst even heerlijk relaxen met een voetmassage,pedicure en meteen ook maar even de haartjes knippen. En de dag voor/van vertrek nog alles maar een keertje haha