We zijn van plan om in september naar Thailand te gaan. Maar is dat verstandig, gezien de hoeveelheid regen die er kan vallen?
Thailand is groot, en het regenseizoen trekt van noord naar zuid begint ongeveer in Mei eindigt zo november.
Nu is dit eenmaal het regenseizoen en is het sterk afhankelijk van waar je verblijft.
De afstand tussen het noorden en het zuiden is naar ik verneem ong. 1700 kilometer.
Dus dat is van Nederland tot aan de straat van Gibraltar dus…
Dit vond ik wel een interessante site voor o.a. informatie over algemene weersomstandigheden, regenval-tabellen van vorige jaren, gemiddelde t° per maand per regio, enz. Ik geef direct de link naar de sectie ‘weather’:
Of het accurate info is, kan ik je pas na september geven, dan gaan wij er immers ook heen Sowieso kan je er nooit 100% op afgaan, weer is nu éénmaal veranderlijk. Wij gaan niets op voorhand boeken en een beetje het weerbericht volgen. En over het algemeen hoor ik dat een bui meestal niet te lang duurt, dus dat kunnen we wel hebben.
Alvast veel plezier met de research!
Grts,
Jelle
Tnx, maar t is raar: knopje ‘bijwerken’ is blijkbaar verdwenen…
Het schijnt dat het regenseizoen ook zorgt voor een veel groener en nog mooier landschap.
Dit is low-season dus de prijzen liggen ook lager.
Twee jaar geleden zijn we in september in Thailand geweest en vind ik de ideale tijd om te gaan. Vanwege het laagseizoen zijn de prijzen nog lager dan ze al zijn en is het betrekkelijk rustig qua toeristen (oorzaak <-> gevolg)…
Ook het weer valt mee: wel eens een tropische bui gehad, maar dit is over het algemeen alleen maar prettig. ‘Zeikweer’ zoals in NL is er niet. Bovendien zorgt de regentijd ervoor dat rivieren goed gevuld zijn, wat zorgt voor mogelijkheden om bijv. te raften en het qua natuur schitterend groen is.
Dit jaar weer in september!
:chin: