Thailand in September / begin oktober

Ik ga 3 weken naar Thailand; de laatste 2 weken van september en de eerste week van oktober. Heeft iemand ervaring in het reizen in Thailand in het regenseizoen? Tevens maak ik een trekking rond Chiang Mai, de één zegt dat een lakenzak voldoende is in deze periode, de ander zegt dat je al aan een slaapzak toe bent. De laatste paar dagen (begin okt) ben ik op het eiland Ko Chang… zijn daar dan ook een paar zonnige uurtjes? :wink: Alvast bedankt!

september oktober zijn de mooiste maanden voor thailand, door de regen is t overal groen en bloeit alles, de regenbuien (als ze vallen, en laatste 10 jaar nog niet zoveel gevallen als dit jaar 2005, chiang mai heeft zelfs problemen met de rivier die buiten zn oevers dreigt te komen…
toch, laat je hierdoor niet weerhouden om naar chiang mai te gaan want t leven gaat daar ook gewoon verder en als toerist of kleding inkoper is er daar nog genoeg te doen! en te zien!
de regenbuien zijn bijna altijd heftig, ik ben net terug uit thailand (terug gekomen op 20 sept, en heb in 14 dagen 3 dagen regen meegemaakt, een paar uur stortregen en daarna gewoon weer 38 graden :slight_smile:
je moet zo weinig mogelijk meenemen naar thailand, en niets van te voren boeken, alles valt daar te koop voor tig keer minder dan hier in nederland en alles valt daar te boeken voor 1/3 van de prijs van reisorganisatoren hier in nederland…
veel plezier! maar dat zal wel lukken!
thailand t land van de glimlach

Bedankt voor je antwoord! Ik ben inmiddels nu 9 dagen in Thailand en inderdaad, ik heb nauwelijks te maken met het regenseizoen! 2 x een stortbuitje gehad maar dat was ook zo weer voorbij! Ik ben nu in Sukhothai en reis morgen naar Chiang Mai. Ben benieuwd wat ik daar aan ga treffen maar dat zien we dan wel weer! Thailand is echt super!!! :smiley:

Ik weet een heel goed guesthouse in Chiang Mai, pas een half jaar oud, en… warme douches op de nette kamers, die kakkerlak vrij zijn :slight_smile:
met echt vreselijke lieve en leuke mensen die dat guesthouse beheren!

GuestHouse “Manee”
Soi 7 Chiangmai
50200 Thailand
tel 66 53 227257

echt 1 van de betere guesthouses die ik ben tegen gekomen in Thailand!
en erg goedkoop ! en… zit erg centraal gelegen, je bent zo in het centrum vanuit hier… terwijl t toch erg rustig ligt…
en ze hebben hele leuke trackings en tripjes om te doen rond chiang mai!

Mocht je daar komen, wil je ze dan de groetjes doen van de nederlandse DJ,
van Marcel, maar denk dat als je DJ zegt, dat ze wel weten van wie ze de groetjes krijgen… zouden ze absoluut leuk vinden!

veel plezier in Chiang Mai, de stad waar je het best en goedkoopst leuke kleding kan kopen! :wink:

• aanrader… probeer een tracking te krijgen de jungle in! is echt een super ervaring!

Heej ondernemer!!
Leuke tip! Ik vertrek 17 december naar Thailand!!

Heb je nog meer tips? :slight_smile:

genoeg tips voor thailand…
t ligt eraan wat je wilt :wink:
laat me maar weten wat voor tips je zoekt !
groetjes

Hey jij was in ko chang in november of niet? Je draaide daar vet goeie muziek! cheers Jesper

Ey
alles goed?

ga in september 3 weken naar thailand. we willen zker een soort jungle/tropisch regenwoud avontuurtje doen (in het noorden?), heb je tips? je schijnt wel veel te weten :wink:

Ciao karl

:chin:Ik heb het ook meegemaakt dat de ping rivier(cnx)uit zijn voegen barste,straten liepen onder tot aan de nightmarket!gewoonlijk als ik in Chiangmai vertoef,logeer ik in de diamond hotel(500bath)gelegen aan charoen prathed road,op 2minuten wandelen van de avondmarkt.over kleding kopen,inderdaad spotgoedkoop,maar naar paar keer wassen vervagen de kleuren van je t-shirt!georgessiam.

Hoi,

Het is een oud topic maar opnieuw actueel :slight_smile:

Zijn de seizoenen nu ook in Thailand in de war? Soms is het helemaal niet zo nat in september en soms doet het niks anders dan regenen, volgens een andere bron. In de reisgids staat september nog steeds als dé regenmaand bij uitstek aangeduid.

Zullen we liters regenwater op ons “heilige” hoofdje krijgen of valt het best wel mee met een occassionele plensbui?

groetjes
Katelijne & Pieterjan

Weet wel dat er in Bangkok(september)felle regenbuien overtrekken alsook bliksem en gedonder en dat de straten in mum van tijd blank staan van het water!Voor andere regio’s kan de regenbuien wel verschillen(in Hua Hinn was er bij manier van spreken geen vuiltje aan de lucht"het was ook in september")Ook in het noorden kan het in September fel regenen(Chiangmai)met als resultaat straten onderwater+s’avonds een kakafonie van ratten,die dartelend rondspringen!!(met eigen ogen gezien)

Die sprongen verleden week ook rond zonder regen 55555555

Dus nu en dan een emmer water op onze kop maar voor de rest zijn er ook droge periodes waarbij we verwarmd zullen worden door de fijne zon?

Ik moet me er dus geen verkleumde en volle dagen van regen bij voorstellen?

bedankt voor jullie reacties!

Mischien wel, misschien niet. Weer in September de afgelopen 4 jaar op Phuket: September weather and diving Phuket dash Scuba dot Com, scuba diving Phuket and Similans Thailand

Nu gewoonlijk als ik in Thailand vertoef raadpleeg ik deze site Weer Ban Tha Kradat - Meerdaagse weersverwachting Ban Tha Kradat | Weeronline op het internet!!je kunt dan de weersverwachtingen volgen in de verschillende regio’s in Thailand.
gegroet:georgessiam

Nu begin juli ( begin regenseizoen ) hadden we in Chiang Rai tot 3 maal / per dag regen , verder in chiang mai geen probleem.
Het is nu voor de vijfde keer dat we door LOS reizen ( juli )en het blijft onvoorspelbaar…:chin: