Ik ga eind augustus richting Thailand voor 3 maanden.
Ik zal dus een lange tijd in het regenseizoen reizen.
Hoe zit het dan met het aantal backpackers?
Is het echt laag seizoen? Of zijn er genoeg mensen om het gezellig mee te hebben?
het is dan echt laagseizoen, september is het nog wel okay maar okt en nov is echt laagseizoen. Maar er zijn altijd wel backpackers om mee te reizen zeker als je naar de hotspots uit de lonelyplanet gaat.
Nou een echte backpacker laat zich niet afschrikken door een regenbuitje.
In september vind je minder backpackers in de hotspots,al dikwijls ondervonden dat men minder bedrijvigheid vind in de kao san road.
Ken je planning niet,maar Chiangmai zou ik de kant night bazaar mijden om te overnachten.
Het is elke keer hetzelfde liedje,de ping rivier(Chiangmai) die uit zijn oevers treed.
Ook sommige delen van de Isaan zou ik gedurende die periode mijden(overstromingsgebieden)
Ik demnk dat dit klopt voor de Golfeilanden. In andere gebieden van Thailand is September rustiger dan Oktober en zeker dan November, wat het begin van het seizoen is. Ik denk dan aan de Andaman kust in Zuid Thailand, maar bijvoorbeeld ook in Bangkok en Chiang Mai.
Helemaal eens. Wij hebben ook in Thailand in het stille seizoen gereisd en ontmoetten overal mensen. Het heeft ook grote voordelen: je kunt vaak flink goedkoper slapen in hostels en het is niet zo knetterdruk
Bekijk het van de zonnige kant: Ik reis ook altijd alleen.
De Thai staan echter altijd voor je klaar, en in je eentje maak je makkelijk contact met ze.
Maar: Zoals hierboven gemeld: Op de hotspots (Bangkok, Chiang Mai, Phuket e.d.) vind je altijd backpackers.
Ik ga indd vooral naar de bekendere plaatsen; Ayuthaya, Kanchanaburi, Ko Tao, Ko Phangan.
In Isaan kom ik niet. Dan ga ik naar de buurlanden en eind oktober kom ik terug in Thailand en zal dan hopelijk nog even kunnen genieten van het zonnetje, ook op de zuidelijke eilanden.
Hoe zit het met Chiang Mai rond eind oktober/begin november? Is het dan één modderboel of al aardig weg getrokken? En kun je dan wel overnachten rond de night bazaar?
In koh samui begint het regenseizoen normaal pas ik oktober
maar ook hier is het weer onvoorspelbaar
hier in chiang mai moet het nu regenseizoen zijn zegt men
nou tot nu toe nog heel weinig regen gehad
Altijd prijs rond de zijstraten aan de night bazaar(ping rivier gaat uit zijn oevers)spreek wel voor de maand september (verschillende keren meegemaakt rond die periode dat de straten blank staan van het vieze water van de Ping rivier)
Je staat op kniehoogte je weg te banen door het water.
:chin:ja in het regenseizoen kan het overdag ook gewoon heerlijk weer zijn maar houd gewoon het nieuws een beetje in de gaten maar laat je vooral niet weer houden om gewoon tegaan.
Thailand is gewoon 12 maanden per jaar tedoen
Laat je niet teveel afschrikken door het regenseizoen. Vorig jaar was heel extreem en zo erg als 2011 verwacht ik dit jaar niet. Ik heb ook meerdere keren in september gereisd en nergens problemen gehad.
Inderdaad beter dan de zomer in Nederland, maar ik woon op Aruba, dus ik ben gewend aan een heel jaar 30 graden en iedere dag veeeeel zon
Maar ik ben zeker niet bang voor wat regenbuitjes. Ik hoop alleen dat er dan genoeg medereizigers zijn die het ook aan durven!
En hoe is het de komende maand met de regen gesteld in omgeving Koh Phi Phi, Krabi, Koh Lanta?
Ik heb wel vaker in het regenseizoen gereisd en meestal valt het erg mee. Maar als ik internet moet geloven is september de slechtste maand om naar dit deel van Thailand te reizen. Is het echt zo slecht of en is af en toe een keer een bui van een uur en klaart het daarna weer op?