In het regenseizoen naar Thailand

Hallo,

wij gaan in augustus 4 weken backpacken door Thailand. Dan is het regenseizoen. Heeft iemand wel eens tijdens het regenseizoen door Thailand gereisd? Ik had al gelezen dat de buien meestal aan het eind van de middag vallen.

Groetjes Marijn

regen seizoen zegt niets.

In het droogseizoen tijdens de incatrial (peru) regende het. En in het regenseizoen op de galapagos (ecuador) was het droog.

Sjaak
www.wereldrondreis.eu

Marijntjeee!! Heb je er al zin in?? :wink:

Thailand in augustus - september is toch wel richting de natste tijd, dan moet je 's avonds maar niet backpacken in de omgeving van Chiang Mai (toen ik daar in dezelfde periode was, was het idd supernat). Aan de andere kant, de moesontijd wordt ook wel “green season” genoemd; alles is ook echt groen en dat is zeer de moeite waard, omdat te aanschouwen. Als je ook nog wilt zonnen ga dan voor een weekje naar Koh Samui of één van de andere nabij liggende eilandjes, daar is het over het algemeen droog.

Veel plezier en laat je niet gek maken door de term moeson, want op al mijn vakanties naar Thailand in die periode is het mij niet storend overgekomen.

Joe

Vaak zijn de buien inderdaad aan het einde van de dag maar zo nu en dan heb je een volle dag regen of een BUI met hoofdletters. Net als het Nederlandse weer niet helemaal te voorspellen maar 9 van de 10 keer blijft het bij een flinke bui aan het einde van de dag. HEt ene gebied in Thailand heeft er wel meer last van als het andere gebied dus houd ook b.v. het nieuws in de gaten. Wij wonen zelf in Kanchanaburi hebben ook vorig jaar met alle overstromingen weinig tot geen last gehad…!