Reizen in thailand in het regenseizoen!

ik wil graag in mei naar thailand gaan, maar heb gelezen dat het regenseizoen begint rond die tijd.

mijn vraag is ook of het voor een backpacker die van zon houd te doen is om in het regenseizoen te reizen. Moet ik verwachten dat het nonstop regent of is dat maar een paar uurtjes per dag? en hoe is het met de luchtvochtigheid? ik zou graag meer willen komen te weten over mensen die in thailand in het regenseizoen hebben gebackpackt, of gewoon hebben rondgerezen.

met vriendelijke groet en alvast bedankt: macpack

1 like

Het kan zeker wel, maar je hebt uiteraard met regen te maken.

Als je het voor het kiezen hebt, zal ik een andere periode gaan.

hallo macpack, ik ben meerdere keren in juni/juli in thailand geweest en dan is het regen siezoen er ook nog meestal heb je dan aan het einde van de middag of in de avond een vrij heftige (tropische) bui van een half uurtje tot een paar uur heb er zelf nooit zoveel “last” van gehad vond het wel verfrissend en was ook goed tegen het stof
het voordeel van dit seizoen is dat de natuur er frisser uitziet watervallen veel voller zijn etc etc natuurlijk is het wel eens vervelend dat je een nat pak haalt als je naar een guesthouse loopt te zoeken maar een grote poncho doet het dan goed
de rest van de dag is er nog voldoende zon om van te genieten al moet ja natuurlijk niet aan strak blauwe luchten denken op die ene bui na
luchtvochtigheid is dan wel hoger maar na mijn mening niet te hoog

groetjes dirk

Gewoon gaan - prima periode om daar rond te dolen.

Groet,
Joe