Backpacken tailand mei of juni

Hallo iedereen, Ik wil aankomend jaar gaan backpacken in Thailand.
Het wordt of mei of juni. Kan iemand mij vertellen hoe het dan zit met het weer. Mei is volgens de verhalen snikheet, terwijl in juni dan het regenseizoen start. Klopt dit? En als er in Juni buien vallen, is dit dan af en toe een heftige, maar korte bui. Of zoals in nederland dat het de hele dag regent.

Groeten, moesha

Ergens eind mei/begin juni begint inderdaad het regenseizoen. Normaliter gaat dit gepaard met een tropische bui aan het eind van de middag/begin van de avond. Vaak is het ook na 1 of 2 uurtjes weer droog en stralend weer. Meestal is het dus een heftige, korte, tropische bui.

Houd er wel een beetje rekening mee waar je heengaat…eenmaal heb ik 5 dagen in mei/juni op Ko Chang gezeten en van deze 5 dagen, is het hooguit 1,5 uur droog geweest.

Normaal gesproken is het dus niet zo als in Nederland dat het de hele dag regent, maar ja, het weer is helaas nooit helemaal te voorspellen…

Hallo, mijn route zal ongeveer zijn: bankok -> chiang mai en terug, kanchanaburi en dan een klein stuk naar het zuiden voor een dag of 2 strand. Hoe zit het met de temperaturen in Mei. Is het dan vol te houden? Is dit een drukke of rustige periode qua backpackers?
Moesha

backpacken in mei is het rustig. wel warm maar het regenseizoen begint dus af en toe een flinke bui.