Regen in mei/juni...

Hallo, ik ga eind mei 3 weekjes naar Bangkok en Pattaya…
En hoe zit het met de regen dan?

De 1 zegt, je hebt maar 1 regenbui per dag…
De ander zegt, het regent de hele dag door…
Weer een ander zegt dat je alleen tegen de avond een bui hebt…

Wat zijn jullie ervaringen over de periode mei en juni? :slight_smile:

Gr.:zon02:

Mei en juni zijn het warme seizoen in Thailand het regenseizoen begint in juli,het is niet zo dat het de hele dag regent in het regenseizoen ,het regent voor een uur heel hard en dan is het weer prachtig weer.

1 like

dus heb er zelf niet zoveel ‘last’ van :slight_smile: mei en juni…
overal allerlei sites wel gelezen over 't klimaat, maar alles verschillend haha

Ergens eind mei begint het regenseizoen, maar in juni valt het vaak nog wel mee met de regen. Ergste buien komen daarna pas, vaak aan het eind van de dag of 's avonds. Komt vrij weinig voor dat het de hele dag nonstop regent.
Dit jaar tijdens het regenseizoen in Bangkok wel af een toe van dat druilerige Nederlandse weer gehad met miezerregen, maar temperatuur is dan nog gewoon prima.

1 like

ik heb ong 2,5 mnd geleden geboekt, maar zat heel erg te twijfelen over wanneer ik zou gaan, liefst was ik in dec/jan gegaan, maar in mei komt mn vakantiegeld, en dat kwam me deze keer wat beter uit…vandaar maar mei gekozen… :slight_smile:

De regen die je in mei krijgt in Bangkok stelt niet veel voor,pas maar op dat je je voeten niet verbrand aan de zon.
Toen ik aan een rood licht was aan het wachten in Laksi(Bangkok)om over te steken stonden mijn tenen bijna in de fik van de felle zon(dat was ook in mei)
Het ene jaar is het ander jaar niet,de hoeveelheid regen dat uit de lucht valt,kan men geen dagen van tervoren voorspellen.

1 like

nouja ik ben benieuwd, chat de laatste tijd best veel met een thaise dame, maar die kan me er niet veel over vertellen… ze zegt telkens; i dont know, about the weather…
:S raar maar goed hahah ik weet ook hoe het hier is… toch? :stuck_out_tongue:

Zo raar is dat niet het interesseert een thai niet zoveel wat voor weer het over 5 mnd gaat worden ze zien wel als ze opstaan en het valt niet te voorspellen.

het enige waar je een beetje houvast aan zou kunnen hebben is het verleden.

Waar ik zit is het,koh phangan, in april/mei normaal gesproken droog een warm maar afgelopen jaar was het vrij slecht weerlol2

nja, maar een thai kan toch wel vertellen hoe t een beetje is :stuck_out_tongue: lijkt mij hahaha
als ze mij vragen over nederland, kan ik ja ook vertellen dat t in april, mei beter word :P:vak02::zon02:

een thai heeft een hele andere gedachte gang kijk eens naar mijn 1ste onderschrift 5555

haha oke oke :slight_smile:
ben nog maar een newbie met thailand enzo… hahaha

weet jij trouwens ongeveer wat excursies en dagjes weg kosten? van bepaalde dingen bij pattaya in de buurt?
had t al ergens anders gevraagt, maar krijg geen antwoord… :frowning:

Elephant village
Yellow submarine
Crocodile farm/Million stone park
Tiger zoo
Underwater world
Koh Larn
Khao Kheow open zoo
Nooch tropical garden

Boat trip BKK

kan ik er een beetje rekening mee houden allemaal :slight_smile:
bedoel, heb een beetje pech gehad allemaal, financieel… dan heb ik een beetje een idee hoeveel mn budget moet zijn :wink:

Ik kan je helaas niet helpen want ben zelf niet bekent met pattaya, ben er ooit 1x geweest en dat was in 1995 ofzo. maar vraag eens in een direct mail aan krung thep hij werkt in bkk bij een grote reisorganisatie dus hij weet het wel en kan je vast helpen

1 like

dan zal ik dat eens proberen, toch bedankt :slight_smile:
was het maar mei… pfff duurt veel te lang hahaha

Valt me nog mee dat ze niet zegt: up to you lol2lol2

Wat de kosten betreft zal ik morgen eens kijken…

dat zeggen ze veel he :stuck_out_tongue: hahaha
wat me ook op valt, chat namelijk met 2 thaise… elke keer: what u doing
haha :stuck_out_tongue:

super! dankje wel :slight_smile:
komt ook niet op een paar euro aan, maar dat ik een klein beetje een idee heb :slight_smile:
en als ik iemand mee neem, een thaise dus… daar betaal ik dan 50% voor?

Personen met Thaise nationaliteit krijgen vaak gratis toegang tot tempels e.d. Zo betaal je als buitenlander 400 Baht entree bij het Grand Palace, maar komt een Thai gratis naar binnen.
Ook bij Nationale Parken betalen Thai over het algemeen minder dan de buitenlanders.
Maar bij veel attractieparken e.d. betalen ze gewoon dezelfde prijs als de buitenlander.

oke, zoiets had ik inderdaad wel gelezen ja :slight_smile:
dus als ik iemand mee neem met die dingen wat ik hiervoor noemde, betaal ik dus gewoon 2x volle entree (atractieparken)

Ja, dan zal je hoogstwaarschijnlijk 2x de reguliere prijs betalen…