Temperatuur mei/juni

We gaan morgen tickets boeken voor 14 mei tot 5 juni 2010. Is het dan nog een beetje te doen qua temperatuur. Heb er al wat naar gezocht via google, maar de sites geven allen andere gegevens. De ene geeft aan dat het dan nog het hete seizoen is en de andere geeft aan dat het dan regenseizoen is.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Dit jaar zijn wij in maart /april geweest. De temperatuur was toen zo’n 35 graden en zelfs hoger. Er was een vrij hoge vochtigheidsgraag dus was het af en toe afzien.

de temperatuur in thailand is vrij stabiel en zal het hele jaar door zo tusse de 30 en 40 graden zijn

Het weer kan je niet voorspellen - heb afgelopen (21) mei 1 nattere dag als normaal gehad in Bangkok - maakte niet uit wanneer ik naar buiten ging 5 minuten later regende het…dus dan ben je genoodzaakt om droge attracties (winkelcentra) te bezoeken. In juni had ik echter geen enkele dag regen en dan zit je toch in het regenseizoen. Ik heb het al eens eerder aangehaald op dit forum, dat je het natte seizoen als het groene seizoen moet zien - zelf heb ik geen moeilijkheden met nat weer, maar volgend jaar ga ik in (het drogere seizoen) februari om wat strandjes op de diverse eilanden te bewonderen.

Groet,
Joe

Statistisch gezien kent Thailand de volgende seizoenen:
Juni-juli-augustus-september: natte seizoen
oktober-november-december-januari-februari: koude seizoen
maart-april-mei: heet seizoen
Tussen de seizoenen in, is het weer moelijk te voorspellen.

De laatste jaren zie je de seizoenen steeds meer in elkaar overlopen. Zoals iemand al eerder aangaf, regende het in het warme seizoen en was het droog en warm in het regenseizoen. Dit is slecht voor de statistieken. Dit verschijnsel zie je trouwens overal in de wereld.

Dit jaar is het natte seizoen vroeg begonnen en houdt redelijk lang aan, maar de hoeveelheid regen valt een beetje tegen. Dit kan weer van invloed zijn op het droge en ‘koude’ seizoen wat hierop volgt.

:chin: Beste hwevers;Ik zelf ben in mei naar Thailand geweest,er waren meer regendagen dan dat er zon was!Qua temperatuur had ik niet te klagen,voor hua hin was de dagtemperatuur 32graden,wat heel aangenaam was.Normaal zijn de temperaturen in het zuiden hoger dan in het noorden(chiangmai…etc)Maar,hwevers we laten ons niet bang maken voor een plonsbuitje*Je hebt ook een voordeel,dat er in mei minder toeristen naar Thailand reizen!Ik hoop dat ik je een klein beetje geholpen hebt met uw vraag?in iedergeval wens ik je een aangename reis volgend jaar.groetjes:georgessiam…:vak01:

We kiezen ook voor mei/juni omdat er dan minder toeristen zijn.

Ben erg benieuwd naar Thailand. We hebben al een Lonely Planet gekocht, ondanks dat we over ongeveer 9 maanden gaan… haha

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal!

Ben ook meerdere malen in mei/juni geweest en vrijwel nooit veel last van de regen gehad, m.u.v. 1 dag in Bangkok waarbij we tot over de enkels door het water liepen (was nog best leuk om eens mee te maken) en een keer een 5-daags verblijf op Ko Chang waar we het misschien 4 uurtjes droog hebben gehad in 5 dgn.

Temperatuur is uitstekend, al kan het soms drukkend warm zijn. Zelf heb ik er geen moeite mee om in het regenseizoen te reizen.