reizen in thailand, in mei, te doen? of te warm? Ik geloof floortje dessing niet!

waarde reizigers,

Ik ben van plan om in juni of juli rond te gaan reizen in thailand…nu had ik laatst een interessant gesprek met floortje dessing, die vertelde me dat het in mei al te heet/warm/tropisch word om echt lekker rond te reizen…

Bullshit of niet?

Ik hoor het graag van jullie, MVG,

Mike

Dat klopt ook wel kan goed heet worden ik moest de eerst keer in die periode vlink wenen toen ik er was kwam het niet onder 30 en vaak meer maar goed je went er na paar dagen wel aan en past je tepo daar op aan.

Groeten Arjan

Het is in Thailand ALTIJD warm. Zolang de temperatuur niet boven de 35 graden uitkomt is het goed te doen. Het ligt er natuurlijk ook aan in welk gedeelte van Thailand je zit op dat moment.

Thailand kan je altijd bezoeken maar neem voor al de tijd om je lichaam te laten wennen aan de temperatuur al daar

Zelf ben ik vorig jaar eind mei een maand naar Thailand toegegaan. Zoals de vorige al zeiden is het altijd warm in Thailand. Ik weet niet of je wilt gaan rondreizen, maar als je dat in juni gaat doen, raad ik je wel aan eerst naar het zuiden te gaan. Naarmate de maand juni vordert wordt het steeds bewolkter op de eilanden. Wij zijn eerst naar het noorden gegaan en daarna naar het zuiden, achteraf was andersom beter geweest…

Zelf ben ik vorig jaar eind mei een maand naar Thailand toegegaan. Zoals de vorige al zeiden is het altijd warm in Thailand. Ik weet niet of je wilt gaan rondreizen, maar als je dat in juni gaat doen, raad ik je wel aan eerst naar het zuiden te gaan. Naarmate de maand juni vordert wordt het steeds bewolkter op de eilanden. Wij zijn eerst naar het noorden gegaan en daarna naar het zuiden, achteraf was andersom beter geweest…

Kan iemand een indicatie geven van de weersgesteldheid in juli in het noorden van Thailand. Ik wil gaan backpacken in Thailnad/Laos/Vietnam. 3weken… iemand tips/ goeie sites?

gr johan

hoi 3 weken is wel heel kort om zo veel landen aan te doen teminste als je nog iets wil zien van het land waar dat je bent.neem de tijd en als je niet veel tijd hebt kom gewoon weer eens terug naar deze landen met meer rust in het reizen zelf geniet je veel meer,
laat eens weten hoe het je vergaan is in die drie weken

In mei heb ik 2 dingen meegemaakt in Thailand :

1. het was SNIKHEET in Bangkok. Ben dan naar de eilanden gevlucht waar het te doen is wegens de zeewind. Ik heb op Ko Tao 2 weken doorgebracht en daarna teruggekeerd.

2. Bij die terugtocht in een ECHTE slagbui terechtgekomen. Zo een moessonslagbui…De trein, echt waar, DE TREIN, stond na 25 minuten rijden onder water. Dit kwam door de treindeuren en omdat de meeste vensters niet meer goed afsluiten. NOOIT meegemaakt.

DUS : het is ECHT warm in Bangkok, maar vluchten naar de eilanden is een heel goed alternatief. Pas op voor de plensbuien, je waait er dan ook bijna weg…

Groeten
Moose

de mensen van thailand blijven dan ook wel weer even vrolijk en mopperren niet zo als vele in nederland

Hoe heter hoe beter. :slight_smile:

over 4 weken zit ik dan ook lekker op Koh Chang te nixen.

Ik zit regelmatig in mei in Thailand en ja, dan is het zweetheet. Wel begin van regenseizoen dus er valt regelmatig een tropische bui in de namiddag.
Maar laat je niet door de hitte ontmoedigen, gewoon alles rustig aan doen zoals de Thai zelf ook doen.
Maaaaar de beste reistijd is toch wel november/december.