Thailand in juni

Hallo,

Ik wil samen met mijn vriendin een rondreis door Thailand maken van 4 weken. We kunnen dit jaar alleen in juni/juli en willen dus midden juni vertrekken. Nou zijn er duizenden verhalen over de reistijd, maar ervaringen over de maand juni zijn schaars! We willen naar het noorden, maar ook nog chillen in het zuiden op het strand (als dat dus kan). Zijn er mensen die ervaring hebben met Thailand in juni? Hoe was het weer? Eigenlijk is dat het enige waarom we nog geen ticket hebben geboekt!!

Bedankt alvast voor de reacties!!

Henk

:chin:Er is niks mis mee om in juni door Thailand te reizen en de vliegtickets zijn dan aan merkelijk goedkoper als in juli
als je kan zal ik zeker gaan .

Ok, en welk gebied in het zuiden raad u mij dan aan? De kant van Krabi/Phuket of Koh Samui? Ik weet dat ik ter plekke best nog kan switchen, want we leggen niks vast, maar waar is het over het algemeen beter deze periode? :vak02:

Hee Sheva,

Dat is niet te zeggen, ook niet door de Thaise Piet Paulusma.
Het beste volg je, een paar dagen voor je uit Chiang Mai vertrekt, de weerberichten via internet of je koopt een Bangkok Post of The Nation, engelstalige Thaise kranten.

Ik zou een grove planning maken, met een plan A en een plan B. Meestal bestaat de moesson uit een bui regen laat in de middag of 's avonds, maar het kan ook vreselijk spoken.

Hans.

Haha. Dat snap ik Hans! Bedankt voor de reactie in elk geval. We zijn er zo goed als uit en vertrekken 15 juni. Ik kijk daar inderdaad wel waar het eventueel lekker weer is en sowieso zijn er genoeg leuke dingen te doen volgens mij!

Wel heb ik nog een vraag: om een mooie meerdaagse jungle-tocht te maken, moet ik in deze periode dan in het noorden zijn of juist helemaal in het zuiden?
Ter plaatse is dat allemaal makkelijk te regelen toch?

:chin:Werk wel goed aan je conditie als je een zware jungle tocht wil maken
het kan behoorlijk zwaar zijn.