Klimaat Thailand in april-mei

Ik vertrek in februari voor 5 maanden richting Zuid-Oost Azië en wilde graag iets meer weten over het klimaat rond april/mei. Op sommige plaatsen schrijft men dat de hitte zo extreem is dat het niet meer leuk rondreizen is, terwijl men op andere plaatsen schrijft dat het ook in deze periode prima reizen is. Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen of heeft ervaring met Thailand (centraal-noord) in deze periode?

In die tijd is het warm, met met name in mei ook kans op een enkele regenbui. Als het regent koelt het lekker af, anders: heel erg persoonlijk of het reizen al dan niet prima is. Ik heb geen enkele moeite met warmte, anderen vinden het te heet.

ik ben vorig jaar in april en mei geweest. en ja het is warm maar het was zeker wel te doen om te reizen. in bebaalde plaatsen is het wel erg warm hoor, zoals sukothai dat was niet te doen toen alleen heel vroeg in de ochtend kon je daar zijn en de rest van de dag in het zwembad liggen.

In april zou ik niet naar het Noord oosten van Thailand gaan daar is het inderdaad niet lekker om te reisen het is daar dan zo 45 graden.
Maar centraal en zuid Thailand geen problem en ik denk noord thailand ook niet

Ron
http://www.thailandpartner4ever.com/forum