Thailand in april

Hallo,

Ik heb een vraagje: ik ben van plan om de hele maand april 2 vriendinnen van mij die aan het rondreizen zijn op te zoeken in thailand. Zij komen 29 maart vanuit indonesie in bangkok aan en gaan dan eerst een maand naar het zuiden… Heeft iemand ervaring met het zuiden van thailand in april? is dit een beetje te doen qua hitte? ik lees overal dat april de heetste maand is.

Ik twijfel nog een beetje of ik ze in thailand op zal zoeken of anders in Indonesie in februari of maart… Ik ben in beide landen nog nooit geweest… heeft misschien iemand ervaring met alletwee?

groetjes
Marthe

Ik ben in juni en juli in Thailand geweest en de temperatuur is dan nog steeds behoorlijk warm, vooral Bangkok kan humide zijn. In het zuiden aan de kust zal de hitte meer verdragelijk zijn omdat je dan nog een briesje uit de bergen of zee kan hebben.

het was idd in april erg heet in hua hin en krabi en de andere plaatsen waar wij in het zuiden zijn geweest. beetje rustig aan doen, 's morgens en 's avonds dingen bekijken en voor de rest aan zee, dan is het best te doen.
als je vanuit een ander land in azie komt ben je al een beetje gewent aan de hitte, maar om vanuit nld in april naar thailand te gaan is denk ik echt te heet.