Thailand in maart en april

ik ben van plan om in maart twee maanden naar Thailand te gaan. Ik heb echter twee vragen

• ik lees in veel gidsen dat her in maart en april te heet kan zijn in Thailand. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
  • ik weet ook niet zeker of twee maanden te lang is, misschien weet iemand hier ook meer van

Alvast bedankt, ik ben heel benieuwd naar iedereen zijn ervaringen!

Groetjes Josephine

Misschien kan een moderator dit topic naar het Thailand reiscafe verplaatsen.

Bij aankomst op het vliegveld van Bangkok krijg je een visa waiver stempel voor 30 dagen.
April is de heetste maand, en voelt vooral heet aan door de hoge luchtvochtigheid omdat het regenseizoen gaat beginnen. Zelfs in het noorden is het overdag erg warm en koelt het niet meer zo lekker af (zoals in de winter). Aan de andere kant kun je halverwege april wel het Nieuwjaar meemaken! Vooral leuk in wat kleinere plaatsen omdat de mensen die normaal in de grote steden werken dan teruggaan naar hun dorpen. Ik heb dat 2 keer in Cambodja meegemaakt (incl. met locals in hun mooiste kleding naar de pagoda gaan).

Ben je al in Vietnam geweest? Je zou de tweede maand door het noorden van Vietnam kunnen reizen (Hoi An en alles ten noorden daarvan). April/Mei is mijn favoriete periode voor die regio. AirAsia vliegt van het oude vliegveld Bangkok DMK naar Hanoi. Op het forum van Vietnam kun je een stappenplan zien hoe je visa on arrival voor dat land regelt.

Johan