Verschil hitte maart en april ( zuiden)

Wij willen in maart/april naar Thailand. Nu heb ik begrepen dat t in april erg heet kan zijn ( vooral in t zuiden bij krabi) daar willen we nu net heen
We kunnen ook van 22 feb t/m 13 mrt gaan dus een stukje vroeger.
Scheelt dat qua hitte of is het net zo heet dan?

In Feb/Maart zou het inderdaad iets koeler moeten zijn dan in April. Geen garantie helaas, in de afgelopen jaren is het in Maart vaak net zo warm geweest als in April maar beste keus zou December/Januari zijn.

In april is het songkran 13,14 15 april, ook wel leuk om mee te maken je moet het natuurlijk geen bezwaar vinden de hele dag bewatert te worden en met babypoeder te worden ingesmeert, veel plezier. :zon:i love :thailand:

ik vind feb/mrt toch echt nog wel iets koeler dan april. in april kun je in de middag niet veel dan is het echt te warm.
maar idd is geen garantie.

April is iets warmer dan Maart, maart is iets warmer dan Februari, Februari is iets warmer dan januari. Het scheelt iets, maar als je tussen die 2 maanden aarzelt, zou ik het niet van de temperatuur laten afhangen, misschien 1-2 graden verschil gemiddeld over de maand genomen.

Hallo,

Wij waren vorig jaar maart in Thailand en het begin van maand was nog wel te doen zo’n 33 graden en eind van de maand maart liepen de temperaturen op Koh Tao op tot 40 graden.
Van mij vrienden die wonen op Koh Tao hoorde ik dat april een erg warme maand was continu 40 graden en geen wind. Dus dat is wel een van de warme maanden.

gr van Moira

Hallo.

Vind eerlijk gezegd het hele jaar door het weer er heerlijk.
Gelukkig maar 2 seizoenen, regentijd en droge tijd.

De maanden november / december / januari zijn lekker te doen droog en veel zon.
De maanden februari / maart / april zijn ook lekker soms een beetje warmer, in april is er voldoende verkoeling te krijgen mocht je het te warm vinden.
De maanden Mei / Juni / Juli / Augustus / september / oktober dan kan er wel eens een regen bui vallen, nou ja jammer dan we zijn niet van suiker en smelten niet.

Het is niet de temperatuur maar de luchtvochtigheid die je de das om doet.
De DAS om doet, dus niet dat wolle ding wat in de kast ligt he.

Groet.

Wij zijn nu ook op Koh Tao inmiddels vanaf 15 september op Koh Tao en wij hebben overdag om precies te zijn 5 keer regen gehad. Gisteren was echt een explosie toen heeft het geregend van s’morgens tot 14.00 uur in de middag. Ikzelf vind regentijd erg fijn dan koelt het ook lekker af. Ik vind 40 graden echt te warm en blijf dan best veel binnen in de airco. Tot 35 graden vind ik oke.

gr van Moira

Zit momenteel in de lage landen.:NETHERLAN

Aantal regenbuien de afgelopen dagen = ben de tel kwijt.
De temperatuur ver beneden aangenaam.
Maar vandaag een zonnetje haha :zon02:.

Groet van uit het koude kikkerland

zo een hoop reacties!!
April dus toch ietsje warmer…ik vind t niet erg…kan er goed tegen.
We denken ( ivm vrij krijgen) er nu over om 22 mrt t/m 10 april te gaan…dus zit er een btje tussen in.
Ik zou ook liever jan/feb gaan maar dat is geen optie.

Hallo Mayo.

Leuk dat je maart/ april gaat.
Weet niet of je wel eens de song-kran hebt meegemaakt, zo niet dan zou je eens mee moeten maken.
Son-kran is een super feest van 13 t/m 15 april.
Lekker water gooien en smeren met wit poeder.

Groet.