Ervaringen backpacken in Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam

Hoi allemaal!

Ik denk eraan om naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te reizen voor ongeveer 2 maanden in juni, juli en eerste helft van augustus. Ik weet dat veel van deze landen hun regenseizoen hebben tijdens deze periode. Het is niet zozeer het weer dat waar ik me zorgen over maak, maar meer de backpacker-scene in deze tijd van het jaar. Ik heb al gebackpacked in Australië, Nieuw-Zeeland en Bali en ben eraan gewend om een heleboel gelijkgestemde backpackers te ontmoeten en een hele sociale reis te maken. Ik ben bang dat een reis naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam in juni-augustus in dit opzicht een teleurstelling zal zijn omdat de meerderheid van de backpackers in een andere tijd van het jaar zal reizen en niet tijdens de maanden juni-augustus. Kan iemand mij vertellen hoe de backpacker-scene in deze landen is gedurende deze maanden, zijn er veel backpackers? Is het aanzienlijk minder dan van januari tot maart? Wanneer zouden jullie mij aanraden om te reizen? Hoe is de party-scene in deze periode (ik gewend aan en houd wel van de backpacker-parties)?
Is het weer echt zo erg tijdens het regenseizoen?

Alvast heel erg bedankt!

Jake

Hi Jake,
Ik zit momenteel in Laos samen met mijn vriend en het is hier prachtig. Je ontmoet hier zoveel bijzondere mensen en ook veel backpackers. Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken aangezien mensen altijd wel aan het reizen zijn en reizen blijven. Het regenseizoen, ja dan valt er wel meer regen dan je misschien gewend bent maar dat neemt de pracht van deze landen niet weg. Ik zou je zeker niet af laten schrikken door dergelijke verhalen. Als jij deze reis echt graag wil maken dan raad ik je aan dat zeker te doen. Twijfel je teveel dan ben je misschien niet zeker genoeg of je deze reis wil maken en kan je misschien beter een land of landen uitkiezen waarvan je weet dat er veel toeristen zijn. Ik raad je aan zeker deze kant op te komen.
Succes met je keuzes groetjes Alike