Wij vliegen volgende week naar bangkok, waar we starten aan een rondreis door het noorden. Nu weet ik dat het regen seizoen in Thailand is.
Weet iemand hoe dit er uit ziet? Zijn het stortbuien of de hele dag miezerweer met mot regen?
Het zullen over het algemeen meer forse buien zijn dan gehele dag regen, alhoewel dat ook wel voor kan komen. Als ik goed geïnformeerd ben komt langdurige regenval meer in het zuiden voor dan in het noorden.
Nou ik ben al verschillende keren in September naar Chiangmai geweest.
Gewoonlijk beginnen die regenbuien in de namiddag,dikwijls 2 a 3uur aan één stuk door.
Met als resultaat ongelopen straten,de Ping rivier die uit zijn voegen barst.
Straten rond Charoen Prathet road alsook Loi Kroy Road (night bazaar) staan onder water.
Het beste wat je kan doen is een guesthouse zoeken in de oude stad van Chiangmai !
Bedankt voor de reacties… is het ook echt de hele dag bewolkt, of toch ook wel zonnetje? We vliegen volgende week al, ben vreselijk benieuwd!
Sent from my GT-I9205 using Wereldwijzer
Hoi meestal zijn het regenbuien ze komen snel maar ze verdwijnen meestal ook snel dus het regent niet de ganse dag
Alles hangt er vanaf waar jullie naar toe reizen,in het noorden heb meet regen dan elders in Thailand
Ik woon in Sattahip(Chonburie) en heb dagen zonder regen en als het regent is het meestal s’nachts
Wel een regenscherm meenemen in geval van regen natuurlijk
prettige vakantie in Thailand
Ai, wij gaan van bangkok naar chaing mai en weer terug, dus daar valt de meeste regen ben ik bang…
Het is denk ik wel warm, dus een nat pak is niet zo erg dan… wel jammer dat er geen zonnetje is.
Bekijk eens het weerbericht en de verwachtingen op de site vd Bangkok post! Dan kom je op het Thai Meteological departement. http://www.tmd.go.th/en/ Hier kan je per regio zien hoe het is.
Wij gingen vroeger ook altijd in september en de ene keer hadden we al wat meer geluk dan de andere. Zo zaten we eens op koh Phan Ngan en zagen we een hele week lang alleen zon, een andere keer op Koh Chang bijna de hele tijd regen. Maar ook met veel regen kan je in Thailand veel zien en veel doen! De natuur is sowieso zo wat op z’n mooist in deze periode! Er zijn veel minder toeristen en de prijzen zijn dan ook veel lager. En zoals eerder gezegd: in de meeste gevallen duren de buien maar even.
Grts,
Jelle
Handige site zeg! Zat zelf al steeds te kijken op weer online, maar hier staat veel meer informatie op.
Ik hou de site goed in de gaten.
Wonen jullie allemaal in Thailand?
Het is er tropisch dus altijd warm, dan is een buitje niet zo erg. Ben in september eens naar chiang mai geweest en perfect weer gehad, maar ook in phuket en toen 3 dagen bijna non stop regen. Je kunt het niet voorspellen alleen rekening mee houden. Maar ook tijdens het regenseizoen is Thailand goed te doen.
Let wel op of ze geen langdurige zware regenval voorspellen, dan kunnen natuurgebieden, watervallen of laaggelegen delen van het land wel gevaarlijker worden.
Nou ik wil jullie niet ontmoedigen maar ik had daarstraks nog een chatsessie met Nui,de dame woont in Chiangmai (arcade busstation)
Ik vroeg haar tussendoor hoe het weer was in haar stad,ze zegde me dat het al heel de dag aan het regenen was (constant)
Zoals Jelle hierboven al vermeld heeft in zijn berichtje,als je in Bangkok bent,hou goed de weerberichten voor het noorden in de gaten!
Nog een prettige vakantie en laat ons nadien even iets weten hoe je reis was verlopen agols!
@ Agols: I wish
Weersvoorspellingen van tevoren in de gaten houden…ik heb het er niet zo op. Als je nu gaat kijken, zal er ongetwijfeld bij Bangkok een onweerswolkje en regen staan. Mensen denken dan al direct dat het de hele dag nonstop regent. Dit is zeker niet het geval. Tuurlijk hebben we hier wel eens van die druilerige Nederlandse/Belgische dagen met veel bewolking en regelmatig regen, maar het komt maar heel zelden voor dat het echt de hele dag regent. Vergeet daarnaast ook niet dat Bangkok een gigantische stad is. Het kan aan de ene kant van de stad dus regenen, terwijl aan de andere kant van de stad de zon schijnt.
Als je naar de voorspellingen van Chiang Mai kijkt, betreffen dit wellicht de voorspellingen voor de provincie Chiang Mai en niet alleen voor de stad. Ik zou me dan ook niet teveel aantrekken van de voorspellingen op internet.
En zoals Jelle al aangeeft is de natuur op z’n mooist in Thailand tijdens het regenseizoen, alles staat in bloei en het is mooi groen.
Fijne vakantie en groeten uit een warm (en droog) Bangkok !
Weer in september: soms goed en soms niet zo goed. Eind vorige week was hier niet mooi, nu hebben we al weer een paar dagen alleen zon. Maar toch als je bij de voorpsellingen kijkt zie je de zon vrjwel niet. Dus zoals ik al heel vaak hier heb gezegd en zoals Dave nu ook zegt: negeer die voorspellingen gewoon, die geven een verkeerde indruk.
Oke… nogmaals bedankt.
Dat klinkt hoopvol, en wie weet komen we dan toch nog een beetje gekleurd terug in nederland. Ben ook in het regenseizoen in gambia geweest. En daar was er 1 stortbui ongeveer per dag. Wat ook wel weer wat had.
Handig zeg dit forum!
kom net uit thailand
heb smiddags 1 buitje gehad en niet eens elke dag
ben goed gekleurd
veel plezier!!
Dit berichtje maakt mij erg blij… waar zat je ongeveer?