3 weken zuid Thailand. Wie heeft er Tips?

Hoi

k ben van plan om in juli 3 weken te gaan rondreizen door Thailand.
Mijn voorkeur gaat uit naar het zuiden.
Is er iemand die dit ooit eens heeft gedaan en zo ja welke eilanden en plaatsen er zijn aangedaan? Heb ik in ieder geval een begin om mijn reis voor te bereiden

In ieder geval alvast bedankt

Gr Koen

koh tao is een mooi eiland.

al gezocht op dit forum? Staat plenty aan informatie op over thailand.

Wij gaan nu 4 april voor de 5e maal naar thailand, onze laatste week is
KoH Samui.
Eiland hoppen is heel leuk, maar wat wij meestal doen is een deel van
Thailand bezoeken en dan een weekje rust op een eiland.
Tot nu toe vinden wij dat Koh Chang een heerlijk eiland is om te
vertoeven nog niet overspoeld door toerisme.
Koh Samui is voor ons de eerste keer dit jaar dus dat gaan we nog wel beleven.
Eerst een weekje Vietnam den een paar dagen Laos en eind bestemming
Thailand.
In iedergeval succes met de reis,
Gr.Jurgen

Hoi Koen,

komende juni/juli gaan we 6 weken door Thailand trekken waarvan de laatste 3 naar verwachting in het zuiden. Wij kiezen er voor om in plaats van zo snel mogelijk naar Phuket/Samui te vliegen juist op het gemakje langs de kust ( golf van Thailand) naar beneden te reizen. De grove planning is om via Chaam, Hua Hin, Prachuap Khiri kan en Chumphon richting het zuiden te trekken. We blijven wat langer hangen waar we het mooi en leuk vinden en trekken snel weer naar de volgende plek als we het niks vinden. Aan het einde kijken we dan wel of we nog zin/tijd hebben om naar Krabi, Ko Samui of Pha Ngan te gaan.

Het ligt er maar net aan waar je voor kiest, Snel naar een (luxe) strandbestemming vliegen en zo lang mogelijk genieten van rust/feesten of meer avontuurlijk ( Ook meer risico dat je onderweg ergens terecht komt wat je wat mischien wat minder vind) naar het zuiden trekken op de bonnefooi.

Ik ga in mei naar het zuiden van Thailand en ga net voor het regenseizoen zijn deuren sluit naar het NP van (Ko) Tarutao! Moet naar het schijnt de moeite zijn! Ik ga daarna terug naar het centrum en ga wss een duikcurcus volgen in Ko Tao!