Over ongeveer 5 weken ga ik richting Thailand. Ik heb mijn reisschema zo goed als klaar. Ik twijfel alleen op welk eiland (eilanden) ik mijn mooie trip ga afsluiten.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Ko Tao gecombineerd met Ko Phangan. Maar ik lees ook hele goede verhalen over de eilanden bij/van Krabi en Ko Chang.
Ik wil naar een eiland wat nog niet TE toeristisch is. Daarnaast wil ik graag goed kunnen snorkelen en zou ik graag prachtige witte stranden willen zien.
Dan zou ik zeggen dat je best kunt gaan naar Koh Lipe! Het eilandje is op de dag van vandaag nog niet ontdekt door de grote horde toeristen zoals dat wel het geval is op de eilanden Phuket en Koh Phi Phi.
Koh Lipe is alleen te bereiken per boot. Vanaf verschillende bestemmingen kun je naar het eiland toe varen. Meestal gebeurd dit per speedboot, bij lokale reisagenten kun je de trips naar en van Koh Lipe regelen.Vanuit Thailand kun je vanuit het vaste land, Krabi, Koh Phi Phi en Phuket met de boot Koh Lipe bereiken.
Sluit me er bij aan, 2 maanden terug nog heerlijk liggen te genieten daar. Word echter nu ook snel vol gebouwd met allerhande duikscholen, massage ect. Ben bang dat het over enkele jaren een tweede Phi Phi geworden is…En er is nog steeds geen ATM op Koh Lipe.
Ik hoor ook goede verhalen over Koh Lipe, wij gaan eind juni t/m medio juli en nu vraag ik me af of iemand in deze periode op Koh Lipe is geweest en ervaring heeft met reis ernaartoe en met het weer? En zijn er vergelijkbare eilanden met Koh Lipe die beter bereikbaar zijn en/of beter weer hebben in deze periode?
probeer railey beatch ook is, het is vlakbij koh lipe en koh lanta, je kunt er genieten van een prachtig uitzicht en ook van de bergbeklimmers…naar mijn horen is het 1 van de top 10 meest bezochte outdoor climbing spots! voor de rest ben ik zowizo weg van krabi en zijn omliggende eilanden.
Ook zou ik je aanraden op koh panang (buiten had rin fullmoonparty eiland) is rond te reizen…Het eiland is vrij groot en heeft steile wegen met mooie vieuwpoints, had yao is 1 van die typische rustige plekjes met een stille zee en een cocktail onder een palmboom.