Ik ga in Augustus een week naar combodja,vietnam en thailand. Maar over het laatste was ik nog niet helemaal uit…Zit namelijk enorm te twijfelen of ik nou naar Ko phangan moet gaan of juist naar Ko tao? Ik ben er maar 3 dagen…Wat raden jullie aan,welk eiland is het mooiste??
ik vind ko phangan mooier maar daar heb je de full moon party’s en dat kan wel iets zijn wat je graag mee maakt of juist niet, als je aan de andere kant van het eiland zit heb je er geen last van volgens mij maar mischien wel iets om rekening mee te maken
ko tao heeft daar in tegen meer een relaxte sfeer en is veel mooier om te duiken dus het is maar wat je wilt
op koh pha ngan heb je echt geen last vd full moon party zolang je maar niet in haad rin verblijft tijdens de full moon, enige is dat het wel veel drukker is op het eiland.
koh tao is erg op duiken gericht en ook veel kleiner dan koh pha ngan, op tao heb je alle normaal begaanbare wegen in een half uur gehad. veel acomodaties op koh tao zijn een stuk duurder als je niet duikt.
persoonlijk zeg ik ga je duiken/snorkelen ga naar koh tao anders naar pha ngan maar beide eilanden zijn relaxed.
Koh Phangan is inderdaad groter en daar kun je dus meer toeren over het eiland. Koh Tao is inderdaad meer op het duiken gericht maar wel wat gezelliger dan Koh Phangan. Ik ben zelf anderhalve week op Koh Phangan geweest en vond de prijzen tussen beide eilanden gelijk liggen ook als je niet duikt. Beide eilanden hebben wel iets.
als je er alleen heengaat om van uitzicht te genieten, dan zou ik niet eens zo ver gaan en op het vasteland blijven, vanwege de korte tijd.
Overigens is Koh Tao onder de Thai bekend als ‘daarwonen geen Thai’'-wat de meesten niet weten is dat bijna al die aardige werkers die je er treft illegale burmezen zijn. En die kunnen ook meest beter engels spreken.
burmezen werken overal,in het zuiden althans, want ze zijn goedkoop en je kunt ze lekker uitbuiten(in de ogen vd thai). dit is echt niet alleen op koh tao.
en dat van die geen echte thai zal wel een uitspraak zijn van een thai uit het noorden ofzo want omgedraaid gaat het net zo. mijn vrouw,komt uit het zuiden, zegt vaak oh die komt uit laos, maar navraag leert dan dat diegene uit isaan komt. onderling zijn de thaien ook racistisch.
koh tao was wel lang onbewoond en begin vorige eeuw diende het als politieke gevangenis later zijn er bewoners van koh pha ngan heen getrokken
De ‘isaaners’ waarvan de (voor)ouders uit Laos komen noemen zichzelf ook Lao, dus ze vreemd is die uitspraak niet. Niet iedere uitspraak als deze is racistisch naar mijn mening trouwens.
Dat er op Koh Tao geen thai woont klopt niet helemaal. Er wonen zeker te weten wel thai. Ik heb mijn vaste adressen om Thai te halen en dat zijn toch zeker te weten Thaien. Er zitten inderdaad veel mensen uit Burma en dan vooral in de bediening. De rest van het eiland word bewoond door duikers. Niets mis mee volgens mij.
Ik ken erg veel mensen aangezien ik veel kom en voor langere tijd daar verblijf. Vanaf 1 juli weer naar toe voor 11 weken weer superveel zin in.
okee bedankt voor de reacties…Ik heb ga binnenkort boeken thailandonline.nl en zij regelen dan dat je kan overnachten bij een bungalow in ko phangan en dat is precies in de periode na de full moon party dus dan heb je daar ook heen last van…Dus ik denk toch dat het ko phangan wordt…het is weer is wel oke he in de maand augustus??
Is Koh Chang geen optie, een stuk dichter bij Cambodja en dan hoef je niet helemaal heen en weer te reizen wat veel tijd kost. Koh Tao is relaxt maar niet super bijzonder als je niet gaat duiken.
Op Koh Tao heb ik lekker gegeten bij YinYang bij Baan chalok. Er zijn daar ook 2 bars aan het strand die tot 2 uur open zijn.
de kans op regen is er groter maar het kan zomaar zijn dat de dagen die jij naar een eiland gaat het juist prachtig weer is op koh chang en slecht weer op die andere eilanden
op buienradar kan je weersverwachtingen van de hele wereld zien dus ook van thailand dit gaat per stad/regio en ze voorspellen zelfs 14 dagen vooruit dit is natuurlijk niet geheel betrouwbaar daar ze het vaak nog niet weten voor morgen maar toch wel handig dus ik zou niets boeken en net voor je richting een eiland wilt gaan even kijken wat het weer daar is en wat er word verwacht en aan de hand daarvan een keuze maken
oke ik denk toch dat het ko phangan wordt…dat spreekt me sowieso wat meer aan en heb er ook meer kans op mooi weer. Ik ga via een binnenlandse vlucht naar ko phangan dus opzich ben je er dan wel snel:) bedankt voor jullie advies!
Ik ben zelf meerdere malen op Koh Tao geweest in augustus het regent wel eens maar dan is het voor 2 uur en dat was het dan weer voor de rest van de dag. Daarnaast kan het ook gewoon hele weken in augustus gewoon droog zijn. regentijd in Thailand is wel wat anders dan regentijd in holland. In holland regent het de hele dag door en dagen achter elkaar in Thailand is dat zeker te weten niet het geval.
Ja november is echt een rot maand ook voor duiken. Dan kun je maar beter daar niet zijn inderdaad het zicht is dan ook heel slecht. Dan kun je beter richting Phuket of Phi Phi gaan.