Koh Tao of Koh Phangan

L.s.,

Op advies van enkele op dit forum een vraag over Koh Tao of Koh Phangan en de accomodaties daar.

Wij, 2 volwassen en 5 grote kinderen (15 - 21) zoeken voor augustus 2010 een leuk eiland, Koh Tao of Koh Phangan, met leuke bungalows aan het stand.
De bungalows mogen eenvoudig zijn, maar ook weer niet super simpel.
Redelijk geprijst en ook een beetje in de buurt waar voor ons ook nog wat te beleven is.
Daarnaast zoeken we leuke excursie, tipsvan harte welkom en graag info waar het beste te boeken ?

Ik hoor graag van jullie.

Heb beide eilanden nog niet bezocht, gaat pas in augustus gebeuren.

Maar heb gelezen dat de resorts op Koh Tao zich meer toeleggen op de ontvangst van duikers. Is de goedkoopste plaats in Thailand om je “PADI open water” brevet te behalen. Meestal krijg je bij het boeken van dergelijke cursus een gratis accomodatie in een resort (of al dan niet aan zeer lage prijzen). Het behalen van mijn PADI is dan ook de reden waarom ik Koh Tao bezoek.

Op Koh Phangan heb je de bekende Moon parties…

Voor 2010
Full Moon: 25aug
Half Moon: 3aug & 16aug
Black Moon: 10aug

mss ben je hier iets mee? http://thailandbeachresort.net/kohphangan.html
hopelijk kan iemand anders zijn ervaringen delen ivm accomodaties op 1van deze eilanden, ben hier ook wel benieuwd naar.
Lie

Hallo,

Ik ben op beide eilanden geweest wat meer op Koh Tao dan op Koh Phangan.
Koh Phangan is groter en daar is dus net even iets meer te doen naar Koh Tao je kunt een auto of brommer huren en het eiland rondrijden wat op koh tao ook kan.
Verder is Koh Phangan inderdaad meer een feesteiland bekend van de Fulmoon Party.

Koh Tao is inderdaad gericht op duiken mocht je wat in de drukte willen zitten dan kan ik je Sairee Village of Beach aanraden daar is veel leven.
Je kunt duiken of snorkelen er zijn veel bedrijven die ook snorkeltours aanbieden.

Het zijn vooral plekken om lekker te relaxen op het strand.
Je zou ook de twee eilanden kunnen combineren dit is goed te doen het is ongeveer 2 uur varen van Koh Phangan naar Koh Tao.

Wij kunnen Dew Shore, Koh Phangan van harte aanbevelen.
Mooi zwembad, gezellig, centraal gelegen en prachtige zonsondergangen. Het eiland biedt volop feest voor de jeugd en er hangt een heerlijke sfeer.
We zijn er al verschillende keren geweest en het bevalt heel goed.
voor meer info kun je me altijd mailen gr els

hallo,

ik bezocht vorig jaar beide eilanden en ik denk dat het voor jullie misschien best is naar Koh Pangang te gaan . Daar heb je heel veel goedkope bungalows op het strand . Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Koh Tao , ( ik ga er de hele maand juli doorbrengen ) maar da’s omdat ik een fanatiek duiker ben . Koh Tao is echt gebaseerd op de noden van duikers . Daar is verder ook niks te beleven , overdag is dat eiland aan de Thai en is er eigenlijk niks te doen . Pas 's avonds als de duikers uit het water komen komt er wat leven in de brouwerij , maar dan nog duurt dat niet zo lang , want de duikboten vertrekken al weer om 7 u 's ochtends … Koh Tao is ook rotsachtiger en er is minder strand , enkel bij Sairee , dus echt bungalows op het strand heb je er niet . Koh Pangang daarentegen heeft dat wel . Controleer de maanstand even voor de dag van aankomst , wanneer je bij halve maan arriveert hoef je niet te reserveren. Je stapt van de boot , zoekt een sungtaw of tuktuk , zegt in welke prijsklasse je een bungalow wilt en gegarandeerd brengt die je op je droomplek , zo simpel is’t . Vermijd toe te komen 1 of 2 dagen voor volle maan , dan komt namelijk half Thailand toe ! Buiten de fullmoon parties is het veel veel rustiger ! Er is ook een black moon party , maar da’s minder imposant . Drugs en drank op het strand kunnen hier streng bestraft worden ! Het lijkt stom , maar voor buitenlanders zijn ze streng en der zijn der al achter tralies beland !
als u nog info wil , laat maar weten ,
grtjs ,
veerle

voor een gezin met kinderen zeker koh tao! koh pangan is een groot feesteiland met dronken jongeren!!

veel plezier!

Veerle je schrijft dat alleen op Sairee strand is dat klopt niet helemaal op het eiland zijn er meerder plekken waar strand is zoals bv Chalok Baan Kao da. Ik ben zelf in het totaal zo’n 6 maanden op Koh Tao geweest het is bijna mijn 2de huis ik ken Koh Tao van A tot Z inmiddels. Ik ben er zelf ook vanaf 1 juli en dan voor 11 weken ik verblijf zelf zo’n 5 minuten lopen van Sairee Village ik verblijf meer waar de Thai verblijft en de duikers die hier wonen en werken. Ik ben geen duiker en ben overdag vaak in Sairee Village te vinden het is inderdaad wat rustiger maar er zijn genoeg dingen te doen zonder duiken zoals een brommer huren en rondtoeren erg leuk om te doen of op snorkeltoer te gaan.
Verder hebben ze ook iets heel leuk en dat is Flinstone bowlen zo noemen wij dat het is grappig om dat als je de pionen omgooit met de bal een persoon ze weer rechtop zet. Het is erg leuk en dat kun je vinden als op weg gaat naar Chalok Baan Kao.
Als je de zon onder wil zien gaan dan raad ik je Fizz aan dat is een bar aan het strand in Chairee en daar kun je heerlijk een wijntje drinken terwijl de zon onder gaat.
Het eten is ook heel varierend je kunt van elk land wel eten krijgen en zeer goedkoop thai natuurlijk.
Succes met je beslissing

hi moira,

kan jij mij anders informeren , ik zoek een verblijfplaats voor de hele maand op KOH Tao . IK volg dan een divemaster opleiding bij Asia Divers ( waar die grote zeester staat met de duikbril op ) , maar ik wil daar niet logeren ( te duur ) . Ze vertelden mij dat het geen probleem is een bungalow te huren voor zo 'n 4000 Bath voor een maand , maar ik weet niet waar ik daarvoor moet zijn hoor . Ik ben echt al tevreden met een bed , douche en wc mogen zelfs buiten zijn . Zou ik dit op voorhand kunnen boeken , of is het te riskeren daar zelf op zoektocht te gaan ? Misschien kan ik je wel eens ontmoeten daar , ik ben heel de maand juli op Koh Tao ,
Ik zal zeker eens naar dat spel gaan kijken . Een brommer huren , durf ik niet zo goed daar hoor , de wegen zijn nogal slecht en vorig jaar waren er 2 zwitserse meisje die gewoon in 't zak gezet werden , ze moesten 7000 Bath schadevergoeding betalen voor schrammen die zij niet gemaakt hadden !

grts , veerle

Wij zijn vorig jaar oa naar Koh Tao geweest.
Een eiland niet erg groot dus leuk voor net 2 a 3 dagen.
Het ligt er maar net aan in welke periode jullie met vakantie daarheen gaan. De zomer is er rond januari en ga je rond juli, augustus zit je in de regentijd. Dit is hier niet schrikbarend want ik heb op dit eiland geen druppel regen gezien Het was zonnig en soms wat bewolkt. Zoals ik al schrijf is het geen groot eiland maar het kent wel zijn leukheden. 1 hoofdstraat met wat zijstraatjes en een binnenpleintje. Kom je vanaf de boot ga je linksaf richting strand. Hier vind je een combinatie van excursie strandcafe en duikclub. Op iedere 20 meter in de hoofdstraat bevind zich wel een reisbureautje waar je kan boeken. Aan te raden is de boottocht om het eiland. Bij goede weersomstandigheden vaar je ook naar Shark eiland broedplaats voor haaien. daar vandaan gevaren kom je bij een baai waar je kunt snorkelen (scubadiving) Dit is echt geweldig. Daarna vaar je verder onder het genot van allerlei heerlijk vers fruit en kom voorbij een gedeelte waar zeeschilpadden zijn. Met een beetje geluk zal je ze zien. trouwens op het eiland is men groot voorvechter voor het behoud van deze dieren. Hierna kom je op ongeveer 3/4 van de tocht en word er afgemeerd op het eiland Nangyuan een belevenis lekker zonnen, een hapje en een drankje en vergeet niet de voettocht naar de top van dit eiland. Eenmaal boven een geweldig uitzicht en zeer geschikt voor het maken van foto’s. Hierna vaar je weer terug naar de haven van Koh Tao. Al met al een tocht van 's morgens 10:00uur tot 17:30uur.
Het best is daar om een paar scooters te huren daar is het eigenlijk al net te klein voor, maar goed wel gemakkelijk. De vraag voor eenvoudige, goedkope en zeer nette bungalows heb ik het volgende Koh Tao Beachclub ligt op 10 minuten lopen vanaf de haven. Een hapje eten doe je voor weinig geld in de hoofdstraat de meesten gaan naar de italiaan op de hoek die verre weg het best is. The beachclub aan het strand is leuk voor de versnapering aan het strand Bamboo tuinsets voor de deur en een speciale bediening. Koh Tao vind ik persoonlijk niet zo geschikt voor kinderen, maar wel gezellige winkelstraatjes overdag.
Mocht je foto’s willen zien vraag er om.

Hallo,

Ik verblijf vlak in de buurt van Asia Divers ik ken de course director die daar werkt hij komt uit Belgie en zijn vrouw die is Thai en die runt de accomodatie waar ik altijd verblijf. Ik verblijf zelf in 1 bedroom apartement dat is dus een huiskamer en slaapkamer. De accomodatie van haar is wel heel dicht bij Asiadivers maar begint voor 9000 baht per maand. Ik denk dat het nog best moeilijk gaat worden om iets voor 4000 bath per maand te vinden want zoals Tommie’s apartementen kost zo’n 8000 bath per maand en dat is meer in de buurt bij de pier. Wij huren altijd een Quad dat zou je ook kunnen doen. Ik denk dat het wel lastig voor je zal worden als je zo lang op koh tao blijft dat je geen vervoer hebt want als je mensen leert kennen die willen dan afspreken om bv naar Chalok baan Kao te gaan en je moet dan de taxi nemen en dat kost je ongeveer 300 bath heen en 300 bath terug. In de avond soms zelf 500 bath. Of je moet iemand vinden waarbij je achterop kunt.
Ik ken een goed betrouwbare verhuurder als je haar gegevens wilt dan hoor ik het graag wij huren altijd bij haar en wij hebben nooit problemen gehad.
Ik heb vrienden die op Koh Tao wonen zijn duikinstructeurs werken voor Shushine Divers wij zijn daar vaak te vinden en dat is op Chalok Baan Kao.

ok, ik heb ondertussen eens op je weblog geneusd , tof zeg wat jullie doen ! Ik zie der echt naar uit jullie eens te ontmoeten ! Ik hoop echt voor jullie dat je binnenraakt in Australie , met al die lijsten en punten !
Je mag mij gerust het adres of gegevens van de verhuurders van de squad of brommers eens geven . Ik heb ook al vrienden die wonen aan de andere kant van het eiland in Lang kaai bay, da’s ook een heel eind te voet , maar of ik daar durf rijden met een squad ?
Als je email adressen hebt van verhuurders van kamers of zo , kan je me dat dan doorgeven ? Ik wil het echt low budget houden ,daarom liever geen hotel en het resort zelf is ook al gauw 800 Bath per nacht ,

groetjes ,
veerle

nog even : mijn persoonlijke mail is [EMAIL=“veerle.d@scarlet.be”]veerle.d@scarlet.be en ik zit ook op facebook : veerle deleebeeck,

grts ,
veerle

wat een onzin zeg ben je wel eens op koh pha ngan geweest?

als je niet in haad rin of ban tai/kai verblijft heb je geen last vd parties.

als je in het hoogseizoen komt rond de full moon party dan is het verstandig te reserveren,zeker in de week van kerst en nieuw jaar.
buiten de full moon periode vind je altijd wel iets.