In Thailand is het nu laagseizoen, geldt dit ook op de eilanden? Met andere woorden, vind je zonder reserveren (of een duikcursus te boeken) eenvoudig een hotel?
We komen daar om 9:45 aan en willen daar ter plekke iets zoeken. Wat is jullie ervaring in deze tijd hiermee?
En hebben jullie tips? (double, met eigen douche/wc, max 1200 bath, niet te ver van restaurants en zo…).
sairee beach daar zitten de meeste restaurants en is ook veel accomodatie maar stuur moira anders een prive mailtje zij weet veel over koh tao en ze is er nu dus ze kan je vertellen hoe druk het nu is
Het is hier gekkehuis na de fullmoon party van Koh Phangan hebben we een invasie gehad. Echt elke restaurant hier en dat zijn er veel is gewoon vol niet normaal gewoon. Ik ging gisteren eten halen moest bijna 30 minuten wachten niet normaal gewoon.
Verder hoorde ik gisteren van vrienden van mij dat Ban’s 99 open waters heeft binnen gekregen en dat ze er 30 vandaag zullen starten omdat ze niet genoeg mensen hebben om te beginnen. Ze draaien overuren bij Ban’s.
Dit heb ik zelf ook nog nooit meegemaakt en bij Ban Divers zijn ze dit ook niet gewend. Zei zijn trouwens de grootste duikschool van het eiland.
We gaan niet duiken, dus zal nog wel moeilijker zijn om iets te vinden?
We hebben gisteren geboekt (bus-boot) vanuit Bangkok. We komen morgen dus om 10u (am) aan.
Hoop echt dat het meevalt! Anders zullen we weer de boot. Terug moeten nemen… Grrr!
Heb aantal gebeld, maar zeggen idd ‘fully booked’.
Ach we zien wel, in het slechtste geval dus weer de boot terug. Al zullen er toch wel veel een dezerzijds dagen weggaan. De full moon party is al bijna week geleden…
Mocht je nog accomodatie weten die zonder duikcursus wat heeft…
Tnx voor je info!!
Nou gisteren zijn de meeste pas hier naar toe gekomen. Dus die mensen zijn hier pas net en blijven nog wel een paar dagen. Je zou ook naar Koh Phangan kunnen gaan daar is het nu een stuk rustiger dan hier. Gisteren zijn ook die 99 open waters hier binnen gekomen. Ik ben bang dat het hier heel moeilijk gaat worden.
Een vriend van ons zit op Koh Samui wilde vandaag een bootticket hebben naar Koh Tao boten zitten vol en ging niet meer lukken. Hij komt nu morgen onze kant op. Zijn accomodatie is al geregeld. Hij gaat nu maar een dagje Koh Samui doen kan ook leuk zijn.
Ik kom hier natuurlijk elk jaar maar dit is echt bizaar dit heb ik en zelfs mijn vrienden die hier wonen nog niet meegemaakt. Ik weet niet wat er gebeurt is heel apart
Wij zouden ook naar Koh Tao gaan morgen, maar willen nu maar door naar Pha-Ngan. Iemand nog een last minute tip voor een accomodatie voor een gezin. Totaalprijs max 2500 baht?
Dank alvast voor het meedenken! Het wordt erg gewaardeerd!
Nou, we zijn dus toch gegaan en er is nog ruim voldoende accommodatie!!!
Uiteraard zijn de mooie en populaire kamers op Sairee vol, maar bv in het zuiden (op 2 km van Sairee) is er meer dan genoeg. Nog steeds trouwens. Wij zitten in een eenvoudig appartementje met ruim balkon en warme douche (geen a/c) voor 550B.
En je wilt niet weten hoeveel duikcursussen we aangeboden hebben gekregen die de volgende dag zouden beginnen. Dus ongetwijfeld dat Ban’s ‘vol’ zit, maar er zijn zo ontzettend veel duikscholen hier!
We gaan met de nachtboot overigens weer terug (door naar Phi Phi). Deze is elke avond vol, maar je kunt zelfs 's ochtends voor 's avonds boeken.
Mijn ervaring is dat het druk is, maar zeker niet vol!
Inmiddels zijn er ook weer veel mensen vertrokken is hier weer rustig gelukkig. Ik had het ook over Sairee inderdaad heb echt veel bordjes gezien full enz. Die bordjes zijn nu weer weg geen probleem meer om hier nu wat te vinden.
Ik weet hoeveel duikscholen hier zijn kom hier al wat jaartjes.
Veel plezier op Phi Phi hopelijk is het weer een beetje goed te doen daar.
volgens mij reizen de mensen nu in een hoog tempo, ff 3a 4 dgn full moon dan door naar koh tao voor 4 dgn padi en weer door, iets van afstrepen van een lijst. En de vakantie beleven we thuis pas echt op de computer met het bekijken vd video’s en foto’s.
lol inderdaad het moet allemaal snel snel en nog eens snel zo typisch. Gelukkig zijn er ook nog mensen die voor dingen de tijd nemen. Ja als je maar 3 weken heb dan heb je soms zo weinig keuze of je moet meerdere keren hier terug komen. Trouwens lekker weertje hier regen regen en nog eens regen.