Hallo!
Ik wil heel graag wat tips en informatie van ervaren reizigers…
Ik ga 27 april eerst 3 weken naar Thailand waar ik mijn duikbrevet wil halen op Koh Tao… Er zijn genoeg duikscholen te vinden, maar heeft iemand ook nog een aanrader? En ik lees veel over oor ontstekingen… kan ik me op het duiken voorbereiden?
Verder wil ik nog naar Koh Samui OF Koh Phangan… welke is volgens jullie de moeite waard? Ik mis helaas de Fullmoonparty op Koh Phangan dus vraag me af of dat eiland dan de moeite nog wel waard is? Verder ga ik nog naar Phuket en Koh Phi Phi!
gewoon daar boeken, niets aan de hand.
voldoende aanbod, dus jij kan kiezen.
Je doet 3 weken Thailand, met minimaal 1 week Golf Eilanden, nog circa 1 week Phuket/Phi Phi, dan blijft er maar weinig tijd over voor iets anders.
Heb je overwogen om ipv Golf Eilanden en Andaman Kust maar 1 van de 2 te doen? Dan krijg je veel meer tijd voor andere leuke dingen, zoals Chiang Mai, Kanchanaburi, etc.
Hallo,
Als je echt in het wat drukke gedeelte van Koh Tao wil zijn dan raad ik je Sairee Village of Sairee Beach aan daar is veel accomodatie te vinden. Als je een grote duikschool zou willen dan zou je naar Ban’s kunnen of Big Blue Divers. Er zijn ook een hoop kleine duikscholen te vinden in Sairee. Wil je echt rustig dan is Calok Baan Kao ook erg de moeite waard. Dan kan ik je Shunsine Divers aanraden. Koh Phangan heeft ook half moon en dat soort feesten dus er zal vast wel een ander feest zijn als je daar bent.
koh pha ngan is zeker de moeite waard buiten de feesten mooie stranden en een relaxte sfeer.
Koh samui is het meest toeristisch vd 3 eilanden, vliegveld mcdonalds,burger king ed en ook het duurst.
er zijn elke maand de volgende feesten op koh pha ngan:
Full moon elke maand
Half moon party 1 week vvor en 1 week na de full moon party
Black moon party 2 weken na full moon party
pirates bar party 3 dgn voor full moon en 3 dgn na full moon
en dan heb je nog jungle experience en shiva moon.
dus er is altijd wel een feestje
Ik ga ook nog naar Pattaya, een paar dagen bangkok en verder dus koh Tao, Phuket en Koh Phi phi… Tja ik had graag het noorden in willen trekken, maar in drie weken kun je gewoon niet zoveel, en dan wil ik niet dingen half gebakken doen…
En ik hoor dat Koh Phi Phi heel mooi schijnt te zijn… iemand daar wel eens geweest? Bedankt voor het reageren!
Hallo,
Ja ik ben er zelf 1 keer geweest voor 10 dagen. Ik vind het inderdaad ook een erg mooi eiland heel erg bounty. Heel erg blauw water en prachtig witte stranden.
Je duikbrevet halen op koh Tao lijkt van zelfsprekend, keuze te over van doorsnee duikcentrum tot duikfabrieken, ssi of padi. Het verschil tussen scholen is eenvoudig, kwaliteit en onderricht het zelfde, maar het persoonlijke is net iets anders. In een duikfabriek niet echt een persoonlijk kontact en ben je een nummer, bij kleinere duincentra het je nog een persoonlijker aspect, wat toch ook aangenaam is tijdens je duikcursus en verblijf op Tao. Echte aanraders zijn er niet, maar kan je er een paar opnoemen, Dive point, Mae Haad en Asia Divers, Mae Haad.
Ik hoop je hiermee een beetje op weg te kunnen helpen in je zoektocht.
Hallo,
Het ligt ook aan de duikinstructeurs die je krijgt op de duikschool. Dat maakt het ook gezellig voor je. Kijk zoals Ban’s dat is echt een fabriek. Ze hebben ook Shunshine en dat is heel intiem zo’n 4 tot 5 duikers maximaal in een groepje.
Mijn man en ik duiken altijd bij Shunshine door de persoonlijkheid en veel NL die daar werken en de gezelligheid van de Eazy bar. Deze duikschool zit in Chalok Baan Kao.
ban’s diving=koh tao.
ban’s diving controls koh tao zeker op duik gebied,ze zijn qua padi certificeringen de 3de dukschool ter wereld. wat duiken betreft gebeurt er op koh tao niets zonder dat ban’s het goed vind.
Ik heb al een goeie duikschool gevonden; Impian divers! Het is een nederlandse duikschool en de recensies zijn hartstikke goed! Deze duikschool ligt op Koh Toa.!
Hallo,
Ja Impian duikers ken ik toevallig ook is inderdaad van een Nederlander. Vrienden van mij hebben ook veel bij hun gedoken en gewerkt als duikinstructeurs. Dat Ban de regie bepaald is niet waar daarvoor ken ik teveel duikscholen en instructeurs. Iedere duikschool bewandeld zijn eigen manier van werken en daar heeft Ban’s niets mee te maken.
ze bepalen hun eigen manier van werken misschien maar ban’s bepalen wel de prijzen en als ze iets niet bevalt zullen ze dat wel duidelijk maken, spreek ook mensen van koh tao en ik ken de familie ban,zijn van koh pha ngan. zijn diverse kleine duikschooltjes die gingen fliers gingen uitdelen en plotseling was hun duikschool afgebrand en het was een publiek geheim wie er achter zat.
Hallo,
Er gebeuren heel veel dingen op Koh Tao die het daglicht niet mogen verdragen. Dit is omdat het voor een groot deel met mafia achtige praktijken te maken heeft. Ze domineren wel maar de duikscholen die er zijn die gaan verder hun eigen gang. Dat de prijzen gelijk zijn snap ik wel dit omdat Ban’s graag de grootste wil blijven.