Koh Tao duikscholen

Hallo allemaal,

Het is bijna zover! 20 maart vertrek ik eindelijk naar Thailand. Ik heb natuurlijk al een heleboel gelezen en waar ik volgens de boeken achter kwam is dat Ban’s duikschool in koh tao een van de beste ter wereld is?

In eerste instantie dacht ik keuze is simpel en ik kies gewoon voor Ban’s. Maar via tips op internet kwam ik bij impian divers terecht met nederlandse intructeurs (misschien makkelijker?)

Mijn vraag nu is of jullie ervaring hebben met deze duikscholen en of het veel uit maakt welke ik kies?

Andere tips zijn ook welkom

gr,

Daan.

ik weet niet of ban diving de beste, persoonlijk lijkt het me niet het is de grootste van koh tao. hetis een soort duim fabriek die er in hoog tempo padi certificeringen uitpoept.

de meeste duikscholen kunnen wel nederlandse instructeurs regelen.

persoonlijk zou ik niet voor ban diving gaan maar voor een kleinere duikschool zoals impian, heb geen ervaring met hun ook niet met ban’s diving

Bans is een goede duikschool, en tevens als je daar ook slaapt krijg je korting op de kamer. Nu moet ik zeggen dat het duiken op Koh Tao niet meer zo is als een paar jaar geleden. Nu duiken er zoveel groepen op 1 plaats dat je maar nauwlijks je duik instructeur kan herkennen. Maar de onderwater wereld blijft natuurlijk mooi :slight_smile:

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App

Wij hebben gedoken bij verschillende scholen op Koh Tao (bij sunshine en impian).
Bij sunshine hebben we onze open water gehaald ook in het nederlands en bij impian hebben we onze advanced gehaald.
Wij vonden impian stukken relaxter dan sunshine, we zeggen niet dat sunshine slechter is maar die vaarden twee keer per dag uit s’morgens vroeg (ongeveer 06.45 uur)en in de middag, bij impian vaarden ze maar 1 keer uit ( ongeveer 11.00 uur) en kwamen we vaak aan op de duik plekken dat de anderen alweer weg waren.
Dus als wij weer de keuze moesten maken gingen wij gelijk weer naar impian want daar hadden ze voor alles net wat meer tijd voor je.

Trouwens als je bij impian je curcus doet krijg je gratis een huisje of korting op een wat luxer verblijf.

Ban is de grootste van het eiland en levert de meeste padi certificeringen af maar dus voor padi extra cash maar ik denk niet dat ze beter zijn dan impian divers.

In ieder geval veel plezier gewenst daar.

Koh Tao is een gigantisch industriegebied voor duikcdertificeringen, met Ban’s de grootste fabriek daar.

Ga naar Impian, ga je veel meer plezier hebben.

Bedankt voor alle reacties! Mijn keuze is nu wel duidelijk!! :slight_smile:

Doe Robert dan de groeten van Tabe en Martine.:smile:

Hi Daan,

Heel toevallig ga ik 10 april emigreren naar Thailand en Impian word mijn werkgever. Ik heb vorig jaar in mei en september mijn opleidingen daar gedaan en ik voel me er helemaal thuis! Mijn ervaring als klant is dat het inderdaad een hele relaxte duikschool is (vandaar dat ik er ook ga werken :smiley: ). Alles is mogelijk bij Robert en zijn Crew! We varen met een kleine boot dus er word veel individueele aandacht gegeven bij ons ben je geen nummer zoals bij sommige grote duikscholen.

Misschien tot ziens in april?!

Groetjes Esther

Doe Robert dan de groeten van Tabe en Martine.

Leuk al die bekenden van elkaar hier haha! :smiley: Ik zal zeker de groeten doen namens jullie!

Hi Daan,

Heel toevallig ga ik 10 april emigreren naar Thailand en Impian word mijn werkgever. Ik heb vorig jaar in mei en september mijn opleidingen daar gedaan en ik voel me er helemaal thuis! Mijn ervaring als klant is dat het inderdaad een hele relaxte duikschool is (vandaar dat ik er ook ga werken ). Alles is mogelijk bij Robert en zijn Crew! We varen met een kleine boot dus er word veel individueele aandacht gegeven bij ons ben je geen nummer zoals bij sommige grote duikscholen.

Misschien tot ziens in april?!

Groetjes Esther

Hej Esther,

Gezien ik 20 maart al naar Thailand ga en Koh Tao na Bangkok waarschijnlijk al mijn eerste stop is weet ik niet zeker of ik op 10 april nog daar te vinden zal zijn. :frowning: Ik ga mijn best doen! Hoop dat ik een super tijd ga beleven daar! En hopelijk gaat het werk je bevallen! (Wat zeker gaat lukken lijkt me :D)

Wie weet tot 10 april!

gr,

Daan.

Hoi Daan,

Je zal het zeker naar je zin hebben! Daar ben ik van overtuigd :slight_smile: 13 tm 15 april is het Songkran (thais nieuwjaar) Ben je dan nog wel in Thailand? Anders zou ik zeggen verleng je trip met een paar daagjes haha.

In ieder geval heel veel plezier!

groetjes!

Klinkt goed!!!

Dat wist ik niet inderdaad. Nog tips om tijdens het nieuwjaar te verblijven?
Misschien dat ik zorg dat ik dan op koh phangan ben? of is dat een chaos rond die tijd? Zal ook wel lastig zijn om rond die tijd een kamer te krijgen of valt dat wel mee? haha vragen vragen vragen :blush:

Groetjes!!

Nou het word ook wel het waterfeest genoemd kijk maar op google. Tips om te verblijven nee eigenlijk niet want dit woord ook mijn 1e nieuwjaarsfeest. Maar ik zou gewoorn aanraden om als je op koh tao ben het gewoon even aan Robert te vragen en van daaruit het te plannen. Zijn vrouw is thais dus die kan misschien nog ergens wel een kamertje regelen voor je. Wel is het natuurlijk geen vakantie periode dus ik denk dat het met de toeristische drukte wel mee zal vallen.

Groetjes!

Chiang Mai is erg leuk om Songkran te vieren, Bangkok is ook leuk als je het nog nooit hebt meegemaakt. Houd er wel rekening mee dat openbaar vervoer, m.n. bussen & treinen voor, tijdens en na Songkran vaak al ver van tevoren heel vol zitten. Soms kan het lastig te zijn nog een vrije plaats te vinden.

Ik blijf dit jaar lekker thuis…in Bangkok dus :smiley:

het krijgen an een kamer op koh phangan is geen probleem maar om er te komen kan lastig zijn rond songkran

wel 1 voordeel songkran is gelumkig maar 1 dag op de eilanden