Hallo,
Ik heb in juli 4 dagen een accomodatie geboekt op Koh Tao, bij Sai Ree Beach.
Ik ben van plan mn duikbrevet te behalen.
Hebben mensen ervaring met duikscholen hier? Zijn er NL-talige instructeurs?
Is het handig dit van te voren te regelen (via greenwoodtravel bijv.) of juist ter plaatse? En wat zijn de kosten ca.?
Bedankt.
Juli is geen hoogseizoen, dus dat is waarschijnlijk wel mogelijk om ter plaatse te doen.
Er is een nederlandse duikschool. Er zijn daar zeker nederlands, maar als ze er ook op dit moment zijn…?
ik weet dat New Way diving op Sairee een Nederlandse duikinstructeur hebben
Hi Henk,
Ik heb zelf mijn duikbrevet op Koh Tao gehaald in oktober 2006. Op de boot naar het eiland toe word je al aangesproken door een aantal verkopers van duikschoolhouders. Hier kun je vaak best een aardige aanbieding uitslepen. Ik had toen bedongen dat ik de cursus wel bij Ban’s Diving wilde doen, maar dan wel met gratis accomodatie. Omdat de onderlinge concurrentie tussen de duikscholen toen redelijk groot was/is, kun je hier dus best over onderhandelen. Probeer het in ieder geval! Mijn ervaringen met Ban’s Diving waren trouwens erg goed! het is geloof ik ook de grootste op het eiland. Momenteel is een NL vriend van mij er duikinstructeur dus Nederlandse instructeurs zijn er zeker. Of hij er in november ook nog steeds zit weet ik niet, maar er zijn constant nieuwe instructeurs in opleiding daar, dus grote kans dat er ook een Nederlander tussen zit. In ieder geval spreken ze heel goed Engels (er zijn veel internationale instructeurs vanuit alle hoeken van de wereld). In ieder geval veel plezier alvast!! Koh Tao is de meest fantastische plek (en de goedkoopste) om het te leren!! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Grtjs, Jo
Bedankt voor jullie reactie in iedergeval!
Ik ga zeker duiken op Koh Tao
Ik heb al een aantal aanbiedingen gezien van omgerekend ca. 180 euro (9000 Baht), dus dat valt wel mee.
gr. Henk
Als je voor het kostenplaatje voor Koh Tao kiest, is een van de mooiste (duik)streken om je duikcertificatie te behalen. Inderdaad spotgoedkoop in vergelijking met ander duikplaatsen. Maar je krijgt maar waar voor je geld en dat is ook zo in de duikwereld. Dus niet jammeren of zuren nadien.
Je beslissing ligt alvast nu nog enkel een degelijke school. Hier een paar tips, Asia Divers, onder de begeleiding van een belgische course director, Dive Point, daar werk ook een uitgeweken nederlander al vele jaren, trouwens deze man heeft leservaring zat. Coral Grand Divers, indien je gratis slaping wenst. Trouwens naar mijn mening de best uitgeruste duik centrum en een degelijke service naar mate van het mogelijke op het eiland.
Ooooohhh nog dit, Juli is een topmaand en heel drukke bedoening!!!
Vele groetjes uit Samui, Thailand :vak02:
Oké bedankt voor je reactie.
Heeft er iemand ervaringen gehad met Easy Divers, ook een duikschool op Koh Tao?