Heeft iemand hier ervaringen mee en wat zijn tips.
Ik heb al wat gegoogled, maar wat lastig is dat wij nog niet precies weten wanneer we op Koh Tao aankomen, omdat we rondreizen en niet alles vast leggen.
Alle tips en adviezen zijn welkom!!
Heeft iemand hier ervaringen mee en wat zijn tips.
Ik heb al wat gegoogled, maar wat lastig is dat wij nog niet precies weten wanneer we op Koh Tao aankomen, omdat we rondreizen en niet alles vast leggen.
Alle tips en adviezen zijn welkom!!
op koh tao kun je rustig een duikje wagen.
als je gelukt hebt (net als ik) dan kun je de whaleshark zien!
Ik hoorde al dat het seizoen van whalesharks geopend is, spannend!
Via welke duikschool is een aanrader en regel je dta als je daar bent, of is het handig om dat van te voren vast te leggen?
kun je daar regelen.
Als je goed regelt krijg je de overnachtig erbij (als je bijv. nog een duikcursus moet doen)
Hallo,
Ik heb je een email gestuurd voor eventueel een adres.
gr van Moira
Zodra je de boot af komt staan de duikscholen meteen al met hun reclame klaar. Er zijn er zoveel; maak een rondje op het eiland en vraag anderen welke zij aanraden!
…kom net terug van Koh Tao. Het is op zich goed duiken, maar het zicht was helaas een beetje slechter tijdens mijn duikweek, door wat slechter weer, voorafgaande regenval in Cambodja (stroomt de Golf van Siam in) en volle maan (veranderende tijdingen).
Duiken op Koh Tao is zeer goed mogelijk, zeker als je nog een PADI brevet wilt halen (=goedkoper dan waar ook in Thailand).
Er zijn diverse divers all-in resorts op Koh Tao: de grootste zijn Ban’s Divers Resort (hier ben ik geweest) en Asia Divers. Zie voor meer NL-info: http://www.duikeninkohtaothailand.nl/
(wat drukker, veel ‘students’, maar absoluut gezellig)
Een wat kleiner resort is Sunshine Divers Resort. Zie voor meer NL-info: http://www.duikeninthailand.info
(is wat rustiger, mi. meer voor de ervaren fun-divers)
Er zijn uiteraard nog mooiere duikstekken in Thailand, oa. Koh Phi Phi en Koh Surin (next on my list).
Ik heb er aan vele malen gedoken!!!
nr 1 voor beginners en ook voor gevorderden !!! dus mogelijkheden **
zat!!!
** De nr 1 dive site is ook de verste:Chumphon pinnacles maar van Koh Tao valt dit best mee !!!( 50 min van Mae Had )
verder heb je nog :green rock, white rock en red rock!!!
Nang yuan en nog een tweede Japanes Garden genaamd!!! dit is echt wel de moeite !!! deze plaats wordt bewaakt door een grote agressieve Triggerfish!!! (als hij nog leeft tenminste) en hij heeft zijn bijnaam niet gestolen (den Tyson) noemen we hem daar !!!
verder mogelijkheden genoeg dus succes !!!:dag:
sail rock is ook niet verkeerd moet ik zeggen.
sorry man, maar Sail rock ligt bij koh Samui !!! en ligt volledig uit de richting en die “Chimney dive” die je bedoelt daar kun je maar langs één zijde goed duiken… de volledige trip rond de rots zal je op een bepaald ogenblik een sterke stroming bezorgen… maar een goede tip …wijk eens af van de zijde waar de boot aanlegt…en ga eens naar links…een 200 mt… daar vind je een gezonken bootje en een kreeftenfuik!!! héél tof !!!
Sites daar die goed zijn en qua niveau vergelijkbaar met de dagtrip sites vanuit Krabi, Phuket, Phi Phi etc: Chumpon Pinnacle en Sail Rock.
onzin sail rock ligt echt niet bij samui, het ligt tussen koh pha ngan en koh tao (ong halverwege). weet niet hoe vaak je er bent geweest maar het ligt echt niet bij samui.
je hebt kans op een whale shark in het juiste seizoen.
voor de “pierkes” juist: sail rock ( hin bai) ligt op 8 km ( 4.3 miles) east boven koh samui…boven koh phangan…idd richting koh tao…(maar is veel verder van koh tao dan van Koh samui !!! maar ok ik wil ni den “ezel” uithangen!!!
en ok …the “whale shark” waar , nu ??? ik heb hem de 1 e maal reeds gezien op:
20/07/2000 op “Red rock” ja…kogh tao !!! mijn 86 e duik na 47 min !!! whale shark was op 8 mt!!! with mr Lenard !!! maar die heb ik achter gelaten wegens te weinig perslucht…sory voor de stakker !!! maar ik had nog 100 bar!!! 55555 en bij 20 b boven gekomen!!! géén padi “rules” maar cmas !!! 5555
dit jaar heb ik nog geen whale shark gespot, vorig jaar 2x, toen mijn hele tank leeggezogen en nog ff ver op die van m’n buddy(duik instructor) ook tegen padi maar nood breekt wetten. we hadden dit van te voren besproken omdat we gehoord hadden dat er 1 rondzwom.
ik wacht af want ik krijg meestal wel een telefoontje van iemand en dan is het gelijk asap op de boot en gaan
Wij zitten te twijfelen om een duikbrevet te halen op onze vakantie in Thailand. Hoe lang duurt dit? Op hoeveel Bht moeten we rekenen? En moeten we zwembrevet of zo voorleggen?
Grts
Jelle
op koh tao kost het nu rond de 12000 baht(misschien zelfs goedkoper) en dit vaak,zeker bij de grote jongens, incl. verblijf en eten tijdens de cursus.
je hoeft geen zwembrevet te overleggen je moet wel een bepaalde afstand zwemmen,ben vergeten hoeveel is alweer 8 jr geleden, de curus duurt 3 a 4 dgn, als je haast hebt kan het in 3 maar meestal is het gewoon 4 dgn.
neem wel effe notitie dat je op een paar dagen je brevet kunt halen…dan naar “open water diver” hetgeen je wéér geld kost en om de haverklap een “meer” brevet moet halen…bv om op een wrak te duiken…om in een grot te duiken…om een redding te doen…om met nitrox te duiken… om het even wat…elke keer kassa kassa!!! voor de “Padi” brevets…Ik heb leren duiken bij cmas…kost je 100 euro voor een jaar!!! materiaal van de club…enz enz…alléén 1 groot nadeel…je eerste brevet (cmas 1*) kost je een jaar tijd…voor brevet 2* nog een jaar…maar dan ben je wel gelijksteld met Padi "dive-master " !!! maar je kan dan wel degelijk duiken!!! zelfs niet binnen de “nul” tijden!!! en …je weet waarover je praat!!!
wel moet ik zeggen: padi divers zijn de “veiligste” duikers…zogezegd!!! maar dit komt omdat Padi geen overkoepelende verzekering heeft…zoals cmas…en daarom worden padi ongevallen niet in de statistieken opgenomen !!!
1 goede raad …als je met padi duikt neem een verzekering bij “DAN EUROPE” kost je niet veel geld en dan ben je altijd veilig!!!
verder veel succes !!!
Wow! Ben even niet mee, “Padi”? “Cmas”? Ik heb nog nooit van mn leven gedoken, dus echt wel een groentje…:paranoid:
Grts
Jelle
Ik heb het geprobeerd, echt, maar ik kan hier geen enkele statement in vinden die klopt.
padi is de grootste organisatie ter wereld die duikbevretten uitgeeft, daarmee zeker niet de beste.
omdat ze de grootste zijn vind je overal in de wereld wel ergens waar ze je padi brvet accepteren.
afkortingen voor padi zijn:pay another dollar incorperated
pay and die instantly.
neem niet aan dat jullie een jaar de tijd hebben om te leren duiken dan is padi goed , goedkoop en snel.
je hebt ook nog bsac.