Ervaring met badplaatsen op KohTao

Ikzelf ben enorm weg van Koh Tao en ben erg benieuwd of mensen die mening met me delen. Dit jaar ga ik weer heen en ook naar Koh Nang Yuan. Hebben mensen daar ervaring mee, ik hoor ze graag.

Groeten Joan.

Koh Tao is zo relax. Heerlijk.
Ik deel je mening dan ook voor de volle 100%.
Koh Tao is mijn favoriete island!

Mede omdat ik daar ook de whaleshark gezien heb :slight_smile:

Hallo Sjaak,

Ik hoop er ook ooit 1 te mogen zien maar wij gaan volgens mij niet in de juiste periode.
We gaan in mei dus dat gaat niet lukken denk ik.
Het moet wel een hele bijzondere ervaring voor je zijn.

Groeten,
Joan.

Klopt.
Er zijn mensen die daar elke dag gedurende 2 jaar duiken en nog nooit een whaleshark hebben gezien…
Ik behoor dus tot de gelukkigen :slight_smile: en ja, wat een ervaring!!!

Jk lieve mensen, ik woon en werk op koh toa. De beste tijd is altijd rond vole maan we hebben iedere maand de whale shark.

Nou dan hoop ik dat het ergens tussen 5 en 16 mei volle maan is zodat wij er misschien ook 1 kunnen zien.
Bevalt het, wonen en werken op Koh Tao? Wat doe je daar zoal als ik vragen mag?

Groeten,
Joan.

Hoi Joan. Bedfankt voor je reaktie. Het is volle maan 19 mei. maar misschien heb je gelukt. Meestal is hij er bij Champion pinnigle. Dit is een duikpklaats in hewt midden van de oceaan niet zo ver van Koh Toa. Een geliefde plek om diep te duiken haaien te zien en nog veel meer grote vissen. Ik werk als freelance duikinstrukteur.Wat zijn jou ervaringenop het gebied van duiken. Werlk level.
hoor van je
ferry

Hallo Ferry,
Nou wij hebben geen level, wij mogen niet duiken. Ik kan mijn oren niet klaren (oorproblemen) en mijn man heeft een klaplong gehad. Verder als snorkelen zijn wij nog niet gekomen.
Misschien heel dom maar ik hoopte dat er misschien ook een andere manier, dan duiken, zou zijn om een whale shark te zien.
Wij komen naar Koh Tao vanwege de relaxte sfeer. Heb jij misschien nog tips voor ons, wat we zoal kunnen doen op en rondom Koh Tao behalve duiken.
Thanks.

:zon02:FF tijd gevonden om tussen het duiken door een antwoord te geven. Natuurlijk kan je met snorkelen de whale shark zien. hij zit meestal zo-n 2/3 mtr. onder de oppervlakte. Dus kan je makkelijk met een snorkel daar komen. Verder op het eiland lekker genieten van zon zee en eten. of een rmassage.Verder op een bromfiets het eiland verkennen. De wegen zijn de afgelopen 11/2 jaar sterk verbeterd. Wat wel inhoud dat er meer bromfietsen op plekken komen waar het jammer is. Mensen houden geen rekening met natuur en prive gebieden.
Verder is het lekker leven op Koh toa. Ik zou niet meer terug willen naar Nederland. En als ik iets nodig heb wat niet te krijgen is dan wordt het opgestuurd vanuit Nederland.
Hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. laat het me ff weten wanneer jullie op Koh Toa zijn
groetjes ferry:zon:

Rond Koh Tao komen whale sharkes voor, maar de je moet geluk hebben wanneer je er een mag zien. Ik was een van de gelukkigen in November 2006 :slight_smile:

Er waren duikers die al meer dan 200 duiken gemaakt hadden rond koh toa of al jaren doken en geen whales shark gezien.

Als je perse een whaleshark wilt zien, dan is de kans in Australie (westen volgens mij) of mozambique, vele malen groter.

Hoi Fvlige,

ik ben new op dit forum, mijn eerste post meteen een vraag aan jou. Aan het einde van onze reis naar thailand willen we afsluiten met het eiland Koh Tao. Aangezien U daar woont vraag ik me af of u ons een accomodatie kunt aanraden om te verblijven? Het moet schoon zijn, airco hebben en een douche bevatten en aan een mooi strand liggen. Enige tips?

Is het eiland makkelijk te bereiken? En is het eiland verkennen op gehuurde brommertjes een aanrader?

Alvast erg ebdankt voor uw of andermans tips!

MvG, Tobias

Hoi Ferry,

Nou wij zijn van 5 tot 8 mei op Koh Nang yuan, dan van 9 t/m 16 mei op Koh Tao op 2 verschillende plekken.
Nou klinkt goed dat leven dat je daar hebt op Koh Tao, snap het wel hoor, het is er zo relaxed.

Tobias: Wij hebben vorig jaar op het Coral Grand Resort een hutje gehuurd en dat vonden wij top. Dit keer 2 andere accomodaties. Succes!

Groeten,
Joan.

Kan iemand mij vertellen hoe vroeg de eerste boot vertrekt uit chumpon naar koh tao?

Hoi,

Zie hieronder het schema van de Lomprayah catamaran incl. prijzen.
From - To**Dep. Time Arr. Time
**Note
Price/pp

(Baht)From CHUMPHON
Chumphon - **Koh Tao vertrek ****07.00 & 13.00 aankomst 08.45 & 14.45Koh Tao Pier **
**prijs **650 baht

ok dan…harstikke bedankt!
Ik kom nl. al om half6 aan met de trein vanuit bangkok…
dat sluit dus goed aan…

Je moet met de bus nog wel even een stukje naar de boot pier maar ik geloof dat je daar tijd genoeg voor hebt.

Koh Tao ons favoriete eiland zo relax en fijn.
Wij zijn er inmiddels 3 keer geweest waar nu voor de eerst keer 6 weken gezeten en een appartement gehuurd.
Dit was zo lekker een thuisgevoel op een bounty eiland. We zijn op dit moment aan het rondreizen dus vonden het wel even lekker op een eigen huisje te hebben.

Ik raad iedereen dit eiland die houd van luieren,duiken of beetje feesten.

gr van Moira

Hallo.

Ik ben nieuw op dit forum. Van de zomer ga ik een rondreis maken door Thailand. Koh Tao wil ik ook niet overslaan. Heeft iemand tips waar je het beste naar het strand kunt daar?

Groetjes Anika

wat een gezellig strand is en lekker veel te doen is sairee beach.

gr van Moira

Bedankt voor de tip! Ik denk dat we daar maar heen gaan!

Gr Anika