Ik twijfel nog hoe we het beste van Ko Samui naar Ko Tao kunnen gaan. We gaan met het vliegtuig van Bangkok naar Samui en dan vandaar uit naar Ko Tao op 14 juli. Op 18 juli weer van Ko Tao naar Samui. Mijn man heeft een hernia dus het moet wel een beetje comfortabel kunnen. Wat kunnen we beter doen: met Lomprayah of Song Serm?
Ik denk zelf de lompraya heeft goede stoelen en helpen je met de bagage.
als je het vraagd.
voor meer informatie hoor ik het graag of via mijn e-mail [EMAIL=“fvliege@hotmail.com”]fvliege@hotmail.com
En is er ook iemand die ervaring heeft met Seatran Discovery? Het gaat dan ook om de overtocht van Ko Samui naar Ko Tao en terug.
Is goed te doen hoor, je kan binnen zitten met airconditioning of lekker buiten met een zeewindje, vanwege de hernia van je man is binnen zitten denk ik comfortabeler, daar hebben ze stoelen, buiten op het dek staan bankjes.
Geniet ervan! :zon02:
bedankt fvliege en miek37, voor je reactie. Er is veel mogelijk als je van het ene naar het andere eiland wilt maar ik zag dat Seatran de website goed voor elkaar heeft en dat zegt vaak ook wel iets. Ik denk dat ik dat maar doe, dan kan ik online boeken.
Aloha,
k ben van plan om alleen voor 4 weken naar thailand te gaan en wil ook zeker naar Koh Tao. k wil daar ook mijn padi gaan halen. wat k wil weten is of het wel te doen is in mijn 1’tje… wordt t niet allemaal te duur???
Gr Jeffrey
wat is je budget? volgens mij ben je iets meer dan 200 euro kwijt voor een duikdiploma.
k heb niet echt een budget, t zou wel handig zijn als er nederlandse duik instructeurs aanwezig zouden zijn.
k wil ook weten als k daar alleen ben of k makkelijk aan een kamer zou komen??
gr Jeff
Hoi Jeff
Ik ben een Nederlandse Duikinstructeur op Koh Toa, Wanneer zijn je plannen om daar na toe te komen. En beschik je over een goede gezondheid. Duikcurcus kost inderdaad zo-n 200 euro incl brevet en boek.
Laat het me ff weten
[quote=“fvliege, post:29, topic:37960”]
Hoi Jeff
Ik ben een Nederlandse Duikinstructeur op Koh Toa, Wanneer zijn je plannen om daar na toe te komen. En beschik je over een goede gezondheid. Duikcurcus kost inderdaad zo-n 200 euro incl brevet en boek.
Laat het me ff weten[/ en een kamer is nooit een probleem
quote=fvliege;298504]Hoi Jeff
Laat het me ff weten[/ en een kamer is nooit een probleem
http://www.wereldwijzer.nl/images/statusicon/user_online.gif
aloha fvliege,
mijn planning is om 23 januari naar Thailand te gaan, 2 dagen rust in Bangkok daarna reizen naar Hua Hin en daar een paar dagen rondneuzen. dan door naar Chumphon en daar de boot pakken naar Koh Tao. k wil voor 4 weken gaan maar heb niet echt een planning wanneer en hoelang k overal ben. heeft u misschien een site waar alles over uw duikschool instaat??
gr Jeff
aloha fvliege,
mijn planning is om 23 jan. tot 20 feb. naar Thailand te gaan, 2 dagen rust in Bangkok daarna reizen naar Hua Hin en daar een paar dagen rondneuzen. dan door naar Chumphon en daar de boot pakken naar Koh Tao. k ga vooral voor de eilanden (Koh Tao, Koh Phangan & Koh Samui) k wil voor 4 weken gaan maar heb niet echt een planning wanneer en hoelang k overal ben. t is mijn eerste keer dat k zo’n verre en lange reis maak, k weet niet wat me te wachten staat.
mijn gezondheid is in goede staat (k rook en verders geen klachten) heeft u misschien een site waar alles over uw duikschool instaat??
gr Jeff
Hoi Jeffrey, we zijn gisteren teruggekomen van onze 4 weken vakantie in Thailand. Vorige week logeerden we 4 dagen op Ko Tao. Ik heb niet gedoken (durf ik niet…) maar wel gesnorkeld. (Haaien gezien in Mango Bay!) Als ik ergens zou gaan duiken dan op Ko Tao! Het is niet alleen een hemels eiland maar ook heel betaalbaar en vriendelijk, zoals overigens heel Thailand! Zelfs vanaf Ko Samui gaan de snorkel- en duiktochtjes naar Ko Tao. Zorg voor een goede duikschool en bezuinig daar niet op want veiligheid gaat voor alles! Accomodatie kun je zo goedkoop maken als je wilt net als eten. Op het eiland is overigens verder niet zo heel veel te beleven. Wat wel iets duurder is momenteel is het vervoer want de benzine is daar in verhouding veel duurder geworden dan bij ons. Als je meer weten wilt over andere zaken dan duiken laat het me maar weten.
Aloha Lobker, thanks voor de informatie ![]()
k heb wel een paar vraagjes:
zijn julli op eigen houtje gegaan of georganiseerd?
en weet jij misschien een duikschool om aan te raden??
nogmaals bedankt,
Jeff
Wij zijn op eigen houtje gegaan. Alles geregeld via Internet. Zelfs de treinkaartjes, online besteld bij Traveller2000.com, werden zoals afgesproken in ons hotel in Bangkok afgeleverd. Ik weet geen duikscholen maar ik zou in ieder geval een Padi kiezen en misschien kun je in het Lonely Planet boek of op hun site iets vinden. Wij hebben heel veel aan het boek gehad. Trouwens, als je in januari, februari gaat zou je het weer in Ko Tao goed in de gaten moeten houden. In de wintermaanden is, volgens mij, het weer aan de andere kant van de golf, in bv. Ko Chang, betrouwbaarder. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou er zo wel weer naar toe willen! Het was onze tweede keer en we hopen er nog eens naar toe te kunnen.
Als je met een Nederlander wil duiken dan raad ik je Shunshine Divers aan erg leuke en goeie duikschool of Planet Scuba.
Het weer is niet meer te voorspellen in Azie. Zo was het de afgelopen maanden in juni en juli alleen maar aan het regenen terwijl dat meestal goeie maanden zijn.
Wij zijn er zelf in september tot oktober geweest het regent wel af en toe maar niet zo erg als in Nederland de hele dag.
gr van Moira
Ja, dat is waar, Moira. Wij zijn net terug en het heet dat we in de ‘kleine moesson’ waren maar we hebben eigenlijk maar 2 keer regen gehad. En dat alleen 's avonds. Wel heel heftig trouwens! Grappig, allemaal kikkers op straat en het hotel blank maar het was ook snel weer voorbij.
Ja ik hoorde van die vrienden die zelf op Koh Tao wonen dat ze er niks meer van snapen. Het is overal een beetje in de war kwa weer.
gr van Moira
Ik weet niet beter dat het in de maanden juni en juli regenseizoen is daar…