We twijfelen tussen een verblijf op KKoh Tao of Koh Phangan. We houden erg van snorkelen, maar willen niet duiken. Iemand vertelde ons laatst dat je niet veel te zoeken hebt op Koh Tao als je niet duikt, aangezien het daar om draait. Klopt dit?
Zo niet, vanaf welk strand kan je mooi snorkelen? Alvast bedankt!
die vraag is lastig te beantwoorden want het is natuurlijk persoonlijk, ik zal proberen om hem te beantwoorden.
Koh tao is inderdaad erg op duiken gericht, het is een klein eiland en de makkelijk,lees goeie wegen, bereikbare delen van het eiland heb je wel binnen een halve dag gezien. Er zijn mensen die niet duiken die koh tao geweldig vinden. Het voordeel is omdat het zo compact is dat je alles snel kunt bereiken en dat je misschien sneller kennissen maakt.
Koh Phangan is een stuk groeter en daardoor is er meer te zien en te doen er zijn ook volop snorkel mogelijkheden en je kunt er ook makkelijk snorkeltochten boeken. Koh phangan heeft de naam van party eiland maar als dat niet je ding is kun je de parties makkelijk vermijden door niet in haad rin te gaan zitten het enge wat je dan van bijv de full moon party merkt is dat het drukker is op het eiland.
Je kunt natuurlijk ook beide eilanden proberen ze liggen maar 1,5 tot 2 uur varen van elkaar vandaan.
Bedankt voor je reactie! Waarschijnlijk gaan we dan naar beide eilanden. Mooi compromis 
Tips voor leuke accommodatie aan het strand op Koh Tao of Phangan zijn welkom! Ik heb al wat rondgekeken op boekingssites en tripadvisor, maar vind het toch wel lastig. We zoeken iets kleinschaligs. Onze max. is 50 euro per kamer. Is dit voldoende info?
Hallo,
Koh Tao is prima voor snorkelen. Er worden zelfs trips aangeboden vanaf Koh Tao om te gaan snorkelen. Je kunt ook een klein bootje nemen naar het eiland Koh Yang Nuan en daar kun je echt geweldig snorkelen vanaf het strand. Ik heb zelf bijna 1 jaar op Koh Tao gewoond en ben ook geen duiker. Ik ben ook vaak meegeweest op de duikboten en mijn man ging duiken en ik snorkelen.
Bedankt voor de tip! Dan gaan we zeker een snorkeltrip naar dat eilandje regelen. We hebben heel mooi gesnorkeld in Maleisiƫ (Perhentians, Kapas) en bij Bali en Lombok. Ben benieuwd hoe Thailand is!