Wat betreft duiken is de hele Andaman Zee, inclusief Phi Phi, een klasse beter dan Koh Tao. Degenen die Koh Tao fantastisch vinden hebben vrijwel altijd nog nergens anders gedoken, en voor beginners heeft Koh Tao inderdaad voldoende te bieden. Voor ervaren duikers absoluut niet.
In September is normaal gesproken het weer beter in de Golf van Thailand, dus o.a. Koh Tao.
Ik heb gisteren m’n Advanced gehaald op Ko Tao. Het is hier beter dan rond Ko Chang, maar volgens m’n duikinstructrice niet beter dan de Andamanse zee.
Ik reken me tot de beginners en vind het dus wel plezant. Het kan er voor mij alleen maar beter op worden dus
Over het duiken kan ik je geen info geven maar ik ben 5 dagen op Ko Tao geweest en ik heb me niet verveeld. En dat terwijl ik niet eens duik!! Dus ik deel de mening saai niet.
Ik heb enkel gedoken op Koh Tao, maar wat betreft het bovenwater gedeelte, vind ik Phi Phi stukken mooier (en naar 't schijnt is dat onder water ook het geval).
Vooral als je je diploma’s wil halen. Verder von dik t eiland wel mooi maar redelijk aan de saaie kant.
Daarna zijn wij doorgereisd naar Koh Panghan (stuk levendiger met de moon-partys) en daarna naar PhiPhi , Heb daar alleen gesnorkeld en vond dat al mooier dan Koh Tao … ook de natuur en gewoon t leven is daar veel aangenamer… Daar krijg je ook t gevoel van : Bounty-eiland