Duiken op Koh Tao of Ko Phi Phi in juli

Hallo iedereen,

mijn man en ik zijn een rondreis aan het voorbereiden om in juli voor iets meer dan 3 weken in Thailand rond te trekken met een huurauto.
In de laaste week zijn we van plan om onze PADI Open Water cursus te doen.
Kan iemand ons aanraden of we het beste een duikcursus volgen op Koh Tao of Ko Phi Phi.

Koh Tao sprak ons in het beginhet meeste aan , maar aangezien we niet superveel tijd hebben en daarvoor geen trektochten in het noorden willen laten vallen, leek Ko Phi Phi ons een beter alternatief, aangezien we hiermee niet al te veel tijd verspillen met ferry transfers etc…
Is het weer niet al te slecht op Ko Phi Phi om te duiken in juli aangezien dit aan de Andaman kust ligt?

Als iemand tips zou hebben over goede duikscholen op één van beide eilanden, zijn deze natuurlijk ook altijd welkom!

Alvast bedankt!
Groetjes,
Rien

Hallo,

Ik heb je prive een mailtje gestuurd.

1 like

Goh Moira,

anderen hebben niets aan die informatie? Of wil je de duikschool van je vrienden liever prive promoten?

Je kunt het hele jaar door prima duiken aan de Andaman Kust, dus ook vanaf Koh Phi Phi. En het duiken daar is veel mooier dan bij Koh Tao, dus er is wat dat betreft geen reden om naar Koh Tao te gaan als dat een omweg voor jullie is.

1 like

Hallo,

Ik mail altijd prive over duiken omdat je geen reclame toch mag maken. Verder heb ik wat duikscholen gemailt die daar zitten op koh tao dus. Daarnaast weet niet iedereen bij wereldwijzer hoe de inbox werkt vandaar de reactie.
Het mooie duiken op phi phi of koh tao is heel persoonlijk denk ik. Het kan op beide plekken prima het is kwa zicht op beide plekken mooi.

Hey!
ik denk er ook over om eind januari op Ko Phi Phi mijn open water te gaan halen. Nu vond ik de prijzen redelijk hoog in vergelijking met Maleisie. Maar waar op Ko Phi Phi is de beste/goedkoopste duikschool?
alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,

Jos

Hallo,

Misschien kan Steve je hier over informeren hij heeft zelf een duikschool op Phuket dus weet vast wel iets op Ko Phi Phi.

Hallo iedereen,

alvast bedankt voor de reacties!!

Met de post van Steven zijn we er toch van overtuigd dat Koh Phi Phi de beste keuze zal zijn, dan verliezen we het minste tijd en kunnen we nog een wandeltocht gaan maken in Khao Sok NP.

Als er inderdaad nog tips zijn voor goede duikscholen op Koh Phi Phi zijn die natuurlijk altijd welkom!

Groetjes,
Rien

Ik duik zelf nooit met een duikschool op Phi Phi :zon02:, maar heb op basis van divemasters die de instructeurscursus deden een positief beeld van Island Divers.
De prijzen op Phi Phi zijn bij alle duikscholen (vrijwel) hetzelfde. Wat betreft de vertgelijking Maleisie/Phi Phi: als je Perhentians vergelijkt met Phi Phi: klopt, Phi Phi is veel duurder. Als je Sipadan vergeklijkt met Phi Phi: Phi Phi is goedkoper. Een reeele vergelijking is Perhentians met Koh Tao, zelfde duikgebied, iets kleurrijker bij perhentians en ongeveer gelijke afstand naar de duikplekken. Ook een vergelijkbaar duikpubliek.

Thnx voor de informatie. Als laatste vroeg ik me af wat de kosten zijn bij jou in Phuket. Daar vlieg ik op namelijk. Of heb je misschien een website voor mij? Alvast bedankt.

groeten,

Jos

Ik vond Koh Tao wel relaxt. Ik heb er een 4 daagse PADI cursus met 4 duiken in zee gedaan voor 9800 baht, zo’n 200 euro. Maar de foto’s die ik van Krabi en Koh phi phi gezien heb lijkt het daar boven water mooier.

Ik was wel verbaast savonds veel mensen met een joint te zien.

Om op Koh Tao te komen kan je een bus/boot trip doen vanuit bangkok, kost zo’n 1000 baht, 20 euro. Geen idee hoelang dat duurt want ik ben via Koh Samui gereisd, maar ik vermoed dat je met de bus/boot een dag onderweg bent.

Open water cursus kost hier vanaf 12,000 Baht, dus goedkoper dan op Phi Phi, duurder dan op Koh Tao.

Website: http://www.phuket-scuba.com

Ik heb op Koh Tao gedoken in juni. Het was top. Goed zicht ook. Ik heb mijn PADI gehaald bij New Way Diving, een kleinschalige duikschool (wel met 5 sterren) waar je in kleine groepjes duikt. Er heerst een persoonlijke ongedwongen ambiance en zeer vriendelijke mensen. Veiligheid staat hoog in het vaandel. Een echte aanrader. Ik betaalde ook ongeveer 200 euro. Daarna ben ik nog naar Railay/Koh Phi Phi geweest aan de westkust (eind juni), maar heb niet gedoken omdat mensen daar zeiden dat het zicht superslecht was. Wij hebben dan ook 3 van de 6 dagen 24/7 pijpenstelen gehad in Railay. De andere 3 dagen was het wel stralend weer. Je moet dus een beetje mazzel hebben denk ik. Maar als je zekerheid wil zou ik naar Koh Tao gaan.

open water op Koh Tao kost 9800 bath. Verder is Koh Tao niet echt met Pherhentian te vergelijken vind ik. De Pherhentian zijn veel mooier en daar zijn schilpadden te zien en die zie je eigenlijk bijna nooit op Koh Tao. Ik vind zelf de Pherhentian mooier dan Phi Phi. Dit komt ook omdat je kunt snorkelen en duiken vanaf het strand.

Ben het met je eens, perhentians is mooier dan Koh Tao.

Ik vind zelf de Pherhentian mooier dan Phi Phi. Dit komt ook omdat je kunt snorkelen en duiken vanaf het strand.

Dat kan ook vanaf Koh Phi Phi.

Hidde, zekerheid waarover? Zicht is in de Andaman Zee op veel plaatsen onvoorspelbaar, dat ‘superslechte zicht’ kan trouwens de volgende dag weer veel en veel beter zijn, dus Koh Tao kan daar inderdaad zekerheid bieden: Juni t/m October goed zicht, Februari t/m April ook redelijk goed, daarbuiten slecht zicht.
Maar: Juni heb je inderdaad wel kans op regen, met name aan de Andaman Kust. Het is trouwens met name de richting van de wind die de duikomstandigheden beinvloedt, er is opvallend weinig verschil in regenval tussen de Golfeilanden en de Andaman Zee.

5 sterren: dat zegt niet veel. Ik heb zelf ook een 5 sterren duikschool, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de duikschool.

Hallo,

Mag je mij vertellen waar op phi phi ik heb daar gezeten aan het strand en het snorkelen had daar weinig zin je zag namelijk helemaal niets. We hebben het namelijk geprobeerd. Of is dat weer gebonden? Ik heb het nog gevraagd toen bij de duikschool en die gaf aan dat het alleen mooi snorkelen was als je met de boot naar de andere strandjes zou gaan.
Bij de Pherhentian hoef je geen boot te nemen om prachtig te kunnen snorkelen.

Hangt van de tijd van het jaar af Moira., hangt namelijk af van de windrichting.

Waarschijnlijk was het op het strand waar jij zat niet de goede tijd, en een boottochtje naar een ander strand het dichtstbijzijnde alternatief.

Je zegt het zelf overigens al, vanaf een ander strand was het volgens de duikschool daar wel mooi in die tijd.

Hallo,

Ja maar ik had het er over dat het gaaf is om gewoon de zee in de lopen en te snorkelen. Dit kan op de Pherhentian wel. Ik vind het juist veel relaxer om gewoon de zee in te lopen en te snorkelen en niet met een boot te moeten gaan en dan te snorkelen. Ik was daar in augustus en toen kon je niet snorkelen vanaf het strand.

Dat kan dus op Phi Phi ook, afhankelijk van het strand en de tijd van het jaar.

Hallo,

Oke nou toen ik er was kon het niet. Ik blijf er wel bij dat ik Pherhentian mooier vind dan Phi Phi maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Pherhentian is zeker mooier dan Koh Tao kwa strand en zee. Maar koh tao heeft weer genoeg andere dingen die daar leuker zijn dan op Pherhentian.

Ik ben in de zomer van 2008 naar Thailand geweest heb ook gedoken en gesnorkeld in de eilandengroep rondom Koh Phi Phi (oa ook het eiland waar de film ‘The Beach’ op is genomen)

Op zich is het best leuk duiken in Thailand. Probeer alleen wel -als het kan- voor elkaar te krijgen dat je duikt in een ‘inham’ van een eiland, hier zit het meeste koraal nog op de zeebodem. Zelfs in 2008 waren er nog grote kale vlakten op de zeebodem waar het koraal na de tsunami nog niet was teruggegroeid en dit vonden wij erg jammer. Geeft toch een teleurstellende wending aan je duiktrip.