Koh Phi Phi, Koh Tao of Koh Samui?

Koh Phi Phi, Koh Tao of Koh Samui? Welke zou jij kiezen? En waarom?

Ik ben druk bezig met mijn planning voor Thailand en het lijkt erop dat ik een van deze drie zal moeten laten vallen :frowning: omdat ik er nog niet eerder ben geweest heb ik geen idee! Jullie?

Heey Sanne! Als je egt een keuze moet maken en houdt van een feestje zou ik zeker naar phi phi gaan! Die strandfeesten zijn egt geweldig en het eiland is zo verschrikkelijk mooi! Tevens heb je ook de kans om vanaf phi phi een mooie eilanden tour te doen met als grand finale Maya beach van de film “the beach”

Maar koh tao en koh samui zijn ook alle 2 hele leuke plekken met hele mooie herinneringen!

Ps. Ik ben tot maart op koh tao… Als het je leuk lijkt om te duiken kan ik je aanraden om even gezellig langs te komen op de plek waar ik mijn opleidingen volg/behaald heb!

Ik zat er inderdaad aan te denken om Phi Phi te laten staan, lijkt me een supermooi eiland en wat dat betreft lijken Koh Samui en Koh Toa op elkaar? Ik ga veel duiken tijdens mijn reisje, vandaar dat ik ook zo twijfel tussen Samui en Tao. Zal je uitnodiging onthouden, bedankt!

Ko Tao is iets meer een low profile eiland. Tenminste in 2000 gold dat zeker. De backpackers trokken hier meer heen dan naar Ko Phi Phi of Ko Samui. Ga je voor feest en prachtige stranden, luxe accomodaties etc dan moet je naar Ko Samui maar zoek je een iets rustiger plekje zonder massa’s toerisme in de gogo bar ga dan naar Ko Tao. Ik ben er zowel in 2000 als 2004 geweest en in 2004 op een prachtig rustig plekje die je alleen lopend kon bereiken. Naam zou ik niet meer weten maar het staat ongetwijfeld in de LP.

Sinds 2004 is er weinig veranderd dan! Moet wel zeggen dat het in juni Vooral in de dagen voor/na de full moon party erg druk was op koh tao! Maar egt een bijzonder mooi eilandje!

Die 3 eilandjes die je opnoemd Sanne heb ik ook in het verleden bezocht.
Op Koh Samui zijn er genoeg restaurantjes, winkeltjes en logeeradressen,dit tenopzichte van de andere 2.
Natuurlijk heb je ook het lawaairig nachtleven in Koh Samui,dit zal je niet hebben op Koh Tao.
Als je eventueel wilt gaan duiken dan is Ko Samui geen goede uitval basis om regelmatig te gaan duiken vanwege de lange boot trips naar de betere duikplekken in die regio,meer mogelijkheden vind je dan in Koh Tao.
Wat betreft de phi phi eilanden,zelf ben ik geweest op de Ton Sai Beach(jaren terug) openbaar vervoer op dat eilandje was er niet toen.
Qua entertainment was het daar niet al teveel soeps (kan misschien nu allemaal veranderd zijn na al die jaren)je had daar maar een paar restaurantjes en dat was het dan.
Maar echt rustig om daar je dagen door te brengen,geen massa toerisme,dit tegenover het lawaaierige Koh Samui.
Je zult een keuze moeten maken Sanne!

Wraaagh, ik wil niet kiezen! Maar besef me ook wel dat alles in een maand proppen te veel van het goede is. Dit had ik in eerste instantie, maar door een olifanten cursus die ik perse wil doen moet ik wat schrappen. Neig erna om Koh Samui te schrappen…

Ko Tao staat bekend om duiken, met dat is met name vanwege de vele open water cursussen die daar worden gegeven. Als je wilt funduiken of advanced cursus doen, is het duiken bij Phi Phi veel, veel mooier. Geen duiken bij Koh Samui, vandaar uit vinden de duiken grotendeels bij Koh Tao plaats. Ook voor feestjes moet je op Phi Phi zijn.

Ik weet niet hoelang je nar Thailand toe gaat, maar je kunt ook eerst nar koh To gaan en vanuit daar naar de andere kant toe bijv. eerst Koh lnta en dan naar Phi Phi.
Zo hebben wij dat ook gedaan twee jaar terug ( route was toen Koh Tao, Koh Lanta, Phi Phi en vnuit dar naar Krabi).

Dankje voor jullie reacties! Ik heb Koh Phi Phi en Koh Tao gekozen, voornamelijk voor het duikers-sfeertje en de duikplekken. Hoop stiekem nog steeds dat Koh Samui er nog tussengepropt kan worden, maar aan de andere kant is dat gehaast op reis ook niks… We gaan het zien! Reacties zijn overigs nog steeds altijd welkom hoor!

Ik ga inderdaad ook naar Koh Lanta en Koh Phi Phi, weet nog niet welke volgorde, maar ga 't meenemen, dankje!

Moeilijke keuze ja…

mocht je willen duiken zal ik Tao kiezen.
Samui is groot en heeft voor elk wat wils…rust,natuur,uitgaan en mooie stranden.
PhiPhi is ook leuk,snorkelen en kanoen in de baai en leuke feestjes sávonds op het strand.
Mocht je niet gaan duiken zal ik Tao schrappen.

Jeroen