Snorkeltips gevraagd

Hallo, ik ben van plan om in juni naar Thailand te gaan. Nu wil ik onze vakantie afsluiten met een dag of 5 op een lekker eiland om te relaxen en te snorkelen. Welk eiland is voor die tijd goed te doen? Zou graag richting phi phi gaan maar lees veel dat juni daar niet de goede tijd voor is. Samui misschien dan? Jullie tips zijn welkom.

Hoi, wij hebben gesnorkeld toen we op Koh Tao waren. Dat was mooi. Bij Samui zag je niet zoveel. (op de plaats waar wij waren dan. Hoe het verder op het eiland is weet ik niet.)
Wij zijn ook op Phi Phi geweest. Toen (2008) was daar niet zoveel te snorkelen. Al het koraal e.d. was weg door de tsunami.
Als je echt wilt snorkelen zou ik naar Koh Tao gaan.

Succes!

1 like

Om te snorkelen is koh phi phi mooier dan samui of koh tao, en het verschil in weer tussen Phi Phi en Samui of Tao is veel kleiner dan dat je op internet leest. In juni kan je zowel op phi phi als aan de andere kant (Samui en Tao) pech hebben wat het weer betreft maar dat gaat dan over een uur tot een paar uur per dag en dan vooral in de avond/nacht dus daar heb je met snorkelen meestal geen last van
als je graag naar phi phi wil gaan zou ik zeker niet naar een andere plaats gaan voor het weer

Plekken om direct vanaf het strand te snorkelen weet ik niet. Aan de noordkant van phiphi heb ik maar 1 of 2 vissen gezien en een zooi dood koraal. Ik heb er ook een boot trip gedaan naar een kleine binnenzee maar daar was behalve zeekomkommers niet veel te zien. Ik heb ook een boottrip vanaf koh Chang gedaan daar was wel wat moois te zien. Zee anamonen en allerlei vissen.

Dus als ik voor Koh Chang kies, als eiland om te verblijven zit ik goed voor snorkelen?

ik heb bijna ieder eiland gedaan in Thailand, vorige week was ik nog op Koh Chang, dit is voor mij sowisi het mooiste eiland om te snorkelen

we vertrokken met een boot van koh chang, richting andere onbewoonde eilandjes, ± 1 uurtje varen, de namen van de eilandjes weetk helaas niet, maar om te snorkelen waren ze echt de prachtigste van wat ik al gezien had

we hebben dit gedaan met Paddi, bekende duik organisatie
de paddi bureautjes vind je over gans Koh Chang en er is er ook eentje op de pier waar alle boten liggen