Snorkelen in juli

hoi allemaal,

Op welk eiland in het zuiden kun je het beste snorkelen? We zoeken een rustig plekje. Geen massa’s, luxe resorts of uitgaansgelegenheid.
Gewoon een paar dagen zwemmen/snorkelen bij zo’n romantisch hutje op het strand. Samui, Phi Phi, Phangan, wij weten het niet meer…
Hebben jullie tips?

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g303908-d645728-Reviews-Phi_Phi_Relax_Beach_Resort-Ko_Phi_Phi_Don_Krabi_Province.html

De zeebodem is er wat rotsachtig maar je kan er wel zwemmen. Er zijn boottrips naar de snorkelplekken. Meest relax is een (longtail)boot met kapitein huren om je naar de mooie plekken te brengen. Niet het goedkoopste of meest luxe resort. En het is erg erg stil s’avonds.

Wij zijn naar Koh Tao geweest.Het is een klein eiland en een waar duikparadijs. Mijn man en oudste zoon hebben daar hun PADI gehaald. Ik en de jongste hebben lekker gezwommen en gesnorkeld.
We hebben ook een dagtocht met de boot om het eiland gemaakt die overal stops maakte zodat je kon snorkelen. Aan boord krijg je dan ook wat te eten en te drinken. Deze tocht kan je overal boeken.
Wij zaten bij Chalok Baan. Het is een klein dorpje in een baai maar je kan er wel alles krijgen.Hier zijn geen disco’s maar wel een paar leuke restaurantjes en wat barretjes aan het stand. Wij hadden geen hutje op het strand maar er is is genoeg te huur.Kinderen kunnen hier heerlijk hun gang gaan en ze zullen hier ook niet snel verdwalen.
Wij zijn met de bus en boot van Lomprayah vanuit Bangkok gegaan.
Deze verbinding sluit goed op elkaar aan, is snel en alles was goed geregeld.
Alles op het eiland is wel duurder dan aan het vaste land. Huur geen brommertje of zoiets al ,is de verleiding groot omdat het spotgoedkoop is.
Er is menig brommertje onderuit gegaan (zand op de weg!!) Ook hebben wij een aantal toeristen in de problemen zien komen omdat volgens de verhuurder er schade aan de brommer was toegebracht. Dit was echter niet waar maar de verhuurder eiste een enorm bedrag voor de schade.
Het stel wilde niet betalen maar het bedrijfje had hun paspoorten en die krijg je niet terug als je niet betaald.
Later hoorden we dat er nog meer toeristen hierdoor in de problemen waren gekomen.
Wij namen gewoon de taxi en die vragen 100 bath per persoon maar voor 50 bath brengen ze je ook. Dit is natuurlijk voor Thailand ook duur maar ja, je bent en blijft een blanke toerist.

Snorkelen kun je denk ik het beste op de similan islands. Dit is op meerdere plekken vermeld in de top 10 van beste duik-locaties ter wereld. Ben er vorig jaar geweest in begin april. Het leek eerst moeilijk te regelen omdat er overal alleen aanbiedingen waren om te duiken ipv snorkelen. We hebben toen aan een gids gevraagd die ons naar Koh Phi Phi bracht en hij heeft toen voor ons een trip geregeld. Ik zou wel van te voren uitzoeken of dit ook in juli mogelijk is, want er zijn een aantal maanden (weet niet welke) dat er geen trips daar naartoe worden gedaan zodat het koraal daar kan herstellen en soms zij er daar dacht ik stormen waardoor er ook geen boten varen. Ook zou ik kijken of er daar hotels/hutjes/resorts zijn. Als het te regelen valt is dit denk ik precies wat jullie zoeken rustige robinson achtige eilanden met onder water mooie koralen, zeeschildpadden enzovoort…

Snorkeltrips naar de Similans worden overal aangeboden. Phi Phi is niet echt de handigste plek om dit te regelen trouwens.

Juli Similans kan niet overigens.

Waar staat dat ik dat op Phi Phi heb proberen te regelen? In het gebied van het eiland Phuket waar wij zaten was er nergens iets van te vinden. Elders wel, wil ik van je aannemen maar ik heb daar alleen duik-aanbiedingen gezien. Tot we het aan de gids vroegen tijdens de trip naar Phi Phi. Wat achteraf dus voor ons handig heeft uitgepakt.

Iedere tourdesk kan je een snorkeltrip naar Similans aanbieden. Dus waar op Phuket je ook zit, binnen 100 meter v an je hotel heb je dit geregeld, heel vaak kan het ook via het hotel/tourdesk van het hotel.

ja, misschien herinner ik me het verkeerd.:chin:

Ik zou Koh Tao aanraden voor snorkelen. Wij zaten aan een rustige baai aan het oosten van het eiland. Prachtig! Wij vonden het qua snorkelen beter dan Koh Samui. (Wij waren er in juni/juli).