Eilanden Thailand

Beste medereizigers,

We reizen met twee van Cambodja naar Thailand en zouden dan graag enkele eilanden willen aandoen in Thailand.
We zouden sowieso een full moon party willen meemaken. Zijn er verder nog tips?
En zouden we dan kunnen vliegen van Phuket naar Europa terug of toch best opnieuw naar Bangkok gaan en dan terug naar Europa?

Alvast bedankt mensen!

Hee Victoria,

Het lullige is dat een fullmoonparty plaatsvindt op Ko Phangan, en dat vliegen vanuit Phuket dan niet zo heel veel uitmaakt.
Hierbij komt dat Ko Phangan nogal een eindje "om " is, wanneer je uit Cambodja komt.

Ko Chang en andere eilanden liggen veel meer “op de route”.

En , Cambodja heeft zelf ook mooie eilanden, er is er zelfs een ter grootte van Ko Chang, Koh Kong. Koh Kong ligt net over de Thaise grens.
Het is een prachtig eiland, waar je naartoe moet voor de natuur, er is slechts een plek om te overnachten.
Verder liggen er bij Sihanoukville enkele eilanden , ook mooi. Ik heb er ook overnacht.

Hans.

Hallo Hans,
Fijn dat je zo snel reageert!!
We zouden inderdaad van Siem Reap (met de bus denk ik dan…?) naar Ko Kong kunnen gaan.
Kun je dan met de boot van Ko Kong naar Ko Phangan of Ko Samui??
En heb je misschien wat info over dit eiland?

Alvast heel erg bedankt Hans!!

Groetjes,
Robby

Hee Robby,

Je schrijft:We zouden van Siem Reap (met de bus denk ik dan…?) naar Ko Kong kunnen gaan.
Ja, kan met de bus , maar dan via PP.

Je vraagt : Kun je dan met de boot van Ko Kong naar Ko Phangan of Ko Samui??
Nee, zeker niet ! Koh Kong is Cambodja, en de andere eilanden zijn Thais.

Hans.

Wat zoek je op een eiland? Rust, drukte? Etc. Ik heb bijna alle bekende Thaise eilanden gehad, en vind Phuket de minste, zowel qua stranden als qua drukte (het is er echt een kermis, zeker rondom patong). Cambodjaanse eilanden zijn zeker wel aanraders!

Ik volg dit onderwerp ook al belangstellend omdat wij wellicht ook van Cambodja naar Thailand gaan (terug naar Amsterdam vanaf BKK). En op het eind is een leuk eiland altijd lekker! Maar voor ons geen full moon: we zijn al wat ouder (rondom de 60 ). Met dat in het achterhoofd heeft iemand tips? Ik hoorde van eilanden voor de kust van Sihanoukville maar las ook ergens over zandvlooien. Mijn partner heeft daar geen gelukkige ervaringen mee gehad op Koh Mak in Thailand. Wie weet hier meer van?

Hee Kees,

Enkele jaren geleden was ik op Ko Maak, en daar spuiten ze (chemisch) tegen zandvlooien. Geen last.

Op Koh Kong kreeg ik er wel mee te maken, dat was geen pretje…Op de twee eilanden voor SHV had ik geen problemen.
Een tip kan zijn dat je op "bijna onbewoonde"eilanden zoals je in Cambodja hebt, in de buurt van je accomodatie moet blijven.
Op het strand rondom de accomodatie worden ze dus actief bestreden, kun je van uitgaan.

Zoek je een "prive"strandje, dan kunnen ze daar wel aanwezig zijn. In dat geval: DEET helpt, dan heb je geen problemen.

Hans.

Hoi, wij hadden op een eilandje bij Borneo ook zandvlooien. We waren er afgezet met een prive boot, en moeten er 6 uur blijven. Deet hielp echt voor geen meter, er zaten er heel veel. In het water zijn was het enige wat hielp. Mijn vriendin heeft nog ruim een week enrom laste gehad van de beten… Kijk dus uit!

Heb al een paar keer last van zandvlooien gehad zeg maar gerust behoorlijke last!!!deet helpt NIET,hebben op aanraden vet ingesmeerd met kokosolie hielp iets

Het was ook onze ervaring niet helpt. Uiteindelijk een lokaal zalfje gekocht op aanraden van onze resort-baas. Dat verminderde de jeuk en de vervelende plekken op de huid aanzienlijk. Preventief was dat ook een goed hulpmiddel, maar zandvlooien hoeven van ons echt niet meer!