Juli, augustus in Thailand

Hoi allemaal,
Volgend jaar gaan we met ons vieren (grote kids van 21 en 16 jaar) 25 tot 30 dagen in thailand rondtrekken. We zijn helaas (door studie vd kids) gebonden aan de maanden juli/augustus. Nou weet ik natuurlijk dat dat de regentijd is…maar Hoe erg is dat in de praktijk? Heeft iemand ervaring met reizen in juli/augustuts door thailand? en als we aan het eind van de reis willen verblijven op de zuid-thaise eilanden…welke kust is dan het beste? de Golf kust? of de andamankust? Daarnaast ontvang ik graag tips over welke eilanden het leukst/mooist zijn? Wij zoeken geen spanje-achtige taferelen…wij willen graag rustig, maar wel comfortabel op een idylisch plekje. Waar dan wel weer een aantal restaurantjes/barretjes zijn.

groetjes
esther

Hoi Esther.
Mijn zoons 15 & 13 en ik zijn vorig jaar en dit jaar in juli en augustus in Thailand geweest.
Vorig jaar hebben we meer regen gehad dan dit jaar.
De eilanden in de golf van Thailand hebben de meeste kans op mooi weer. Dit jaar zijn we een paar dagen in Khao Lak (Andamancoast) geweest en daar regende het soms flink, hoge golven dus lekker zwemmen kon niet.

Op koh Pahgnan hebben we in 9 dagen een kwartiertje regen gehad…
Groetjes,

Inge

Dit jaar in juni en juli in Thailand geweest. wat de regen betreft was het meestal zo dat ALS er die dag regen viel, het in de namiddag begint te betrekken, een uurtje keihard plenst en dan rond 6 uur was het weer droog. In die tijd gingen wij douchen en omkleden. De thaise bevolking ging dan beginnen met het opzetten van de terassen en BBQ’s op het strand, terwijl wij toekeken vanachter een lekker glaasje en een portie loempiatjes. rond een uur of 07:30 gingen we dan iets lekkers uitkiezen bij een van de BBQ’s en genoten we van de ( door de regen opgefriste) atmosfeer.

Koh Pahgnan ( en dan vooral tong nai pan noi/ tong nai pan yai) is erg idylisch vonden wij. afgelopen jaar zaten we echter op Koh Tao en ook daar hebben we genoten. wij zaten wel op sairee beach, het drukste gedeelte maar aan de andere kant van het eiland heb je nog baaien waar je alleen met de 4x4 kan komen en je rust gegarandeerd is terwijl je wel (een paar) eetgelegenheiden hebt.

koh phangang (tussen koh tao en koh samet) is echt een aanrader!

mee eens koh phangan zeker een aanrader ik heb er juli helemaal geen regen gehad…heerlijk eiland.

neem aan dat je ko samui bedoelt ipv ko samet :smile: