Hoi,
wij (2 volwassenen en 2 tieners van 16) willen in augustus naar Koh Chang ,Koh Kood,Koh Mak.
We landen om 13.00 uur op Bangkok.
Kunnen we de laatste ferry naar Koh Chang dan nog halen ? (Vlucht)
Of andere reis mogelijkheden ?
Heeft iemand tips of mogelijkheden. Aangezien het off season is ben ik bang dat er veel gesloten zal zijn.
Kan je dan nog wel Island hoppen of zijn er geen boot verbindingen ?
Wie heeft reiservaringen in Thailand gedurende deze periode (regen seizoen) ?
Ik was er in juli.
Prachtig eiland!
Alleen wel veel regen gehad…
Heerlijk rustig in die periode…
Vanaf bangkok kun je vliegen naar trat (45min)
Van daaruit staan de mini busjes klaar die je naar ko chang brengen (incl ferry)
Met de bus of mini van kan natuurlijk ook…goedkoper maar uiteraard veel langer onderweg.
gezien de tijd moet je de laatste ferry makkelijk kunnen halen.
Als een thai geld kan verdienen dan zullen ze het niet nalaten…dus een boattripje is zo geregeld.
Dus dicht of geen vaart zul je vast niet tegenkomen
Jeroen
Als je om 1300 landt, douane en koffers oppikken dan is het al gauw 2 uur. Ik denk niet dat het dan nog gaat halen, zelfs niet als je een privé taxi zou nemen. Ik weet niet hoe laat de laatste boot gaat, ik denk rond 17.30.
Neem een hotel in de buurt van ekkemai busstation in Bangkok, vanaf daar kun je een comboticket kopen en vertrekken er bussen direct naar de pier.
Ik zou vanaf het vliegveld meteen doorgaan naar Trat. Het is een aangenaam en goedkoop stadje. Leuke restaurants , en een spa (voor weinig geld)
Ban Jaidee heeft een ZEER relaxte sfeer. Als de gastvrouw er even niet is, legt ze de sleutels op de balie, dan kun je zo een kamer uitzoeken.
200 baht. www.trat-guesthouse.com is wat luxer, maar nog steeds heel betaalbaar.
Hans.
Hoi,
allemaal bedankt voor de tips.
Ik denk dat we maar doorvliegen van Bangkok naar Trat.
Weet alleen niet of we dan in Trat blijven de eerste nacht of de Ferry pakken.
Is het nog levendig genoeg in augustus of is het een uitgestorven bedoening ?
We houden wel van wat rustig,het moet geen Phuket zijn, maar de tieners moeten zich ook niet vervelen.
Als het slecht weer zou zijn op Koh Chang , heeft iemand dan tips voor alternatieven in augustus ?
Nog tips voor hotels ?
groetjes,
Marjolein
Hee Smitjes,
De tieners kunnen zich op White Sands Beach heel goed vermaken. Leuke bars en restaurantjes zonder Patong-toestanden.
Probeer dan aan de randen van White Sands te overnachten.
Ook mogelijk: Ergens anders overnachten, bijv. op Kaibee Beach of Ao Khlong Prao(veel rustiger) , en de tieners met “het busje” hun eigen weg laten zoeken. Kost 100 baht per rit, voor Thailand-begrippen een absurde prijs, maar ja, je bent er wel mee geholpen. Er rijden er vele, witte busjes en duidelijk zichtbaar. En ja, je mag voor die prijs ook het hele eiland over.
Op Ko Chang kun je een rit maken op een olifant, en je kunt een jungletour nemen van een dag.
Tevens moet het mogelijk zijn te zwemmen met dolfijnen, dit is niet op het eiland zelf, maar nabij Chanthaburi.
Kijk voor aanbiedingen bij reisagenten ter plaatse.
Ook echt leuk: Een halve dag Thais koken, je plukt groenten in de tuin, en gaat daarmee aan de slag.
De eigenaresse is een soort Thaise Tina Turner. Blue Lagoon Resort heeft ze, op Ao Khlong Prao.
Uiteraard is het ook mogelijk om naar de andere eilanden te varen, en daar eventueel te overnachten. Koh Maak vond ik erg leuk.
Hans.