Tips Koh Chang augustus 2004 ?

hoi,
samen met mijn man diverse (rond)reizen gemaakt.
Thailand (3x)
Mexico
Nederlandse Antillen
Bali
Dominicaanse Republiek (2x)
Onze favoriet is tot nu toe Thailand.
Hebben nu tickets voor Bangkok samen met onze zoon en dochter van 16 jaar.
Het plan is om Koh Chang en nog een paar andere eilanden te doen in augustus.
Wie heeft er tips ?

Hoi Smitjes, welkom op Wereldwijzer! Op ons Thailandforum ga je denk ik meer antwoorden en tips krijgen…

Een aantal bezienswaardigheden op het eiland zijn de grootste waterval van het eiland “Khlong Phlu” en het vissersdorpje “Bang Bao” wat bijna volledig op palen is gebouwd. De mooiste stranden van het eiland liggen voornamelijk aan de westkust. De bekendste hiervan zijn: Chang Noi Beach, Sai Khao Beach, Khlong Phrao Beach, Khai Bae Beach.
Je kunt vanaf Ko Chang een bezoek brengen aan het eiland Ko Mak.
Ko Mak is een eiland weg van de massa en hier kun je ook vertoeven op het witte strand met wuivende palmbomen.
Koh Kood is het vierde grootste eiland van Thailand en de tweede grootste in het gebied achter Koh Chang . Het is de dichtst eiland aan de grens met Cambodja in Trat provincie.
De beste manier om dit eiland te bereiken is via Koh Chang" Speed boten" vertrekken vanaf Koh Chang in Bang Bao pier en van de pieren op het vasteland en het Lam Ngob Navaree (Lam Sok ). De boottocht duurt ongeveer een uur 90min)

bedankt voor de tips.
Ik vraag me met name af hoe het is in augustus. Het is dan regenseizoen en zal dan niet alles of veel gesloten zijn ?
Is het dan mogelijk om te Island hoppen naar b.v. koh mak , koh kood ? Of varen er dan geen boten ?
Heeft iemand ervaring met de verbinding Bangkok - Koh Chang ?
We landen om 13.00 uur op Bangkok en denken er over om door te vliegen naar Trat, maar ik weet niet of we dan nog de laatste ferry kunnnen halen van 19.00 uur.
Wat ik heb kunnen vinden is dat er een vlucht is om 17.10 uur vanaf Bangkok en het is een uur vliegen naar Trat.
Dan moeten we nog bij de Ferry zien te komen.