Ko Chang of Ko Kut (Kood) ?

Hallo,

Aan het eind van onze reis Thailand/Laos/Cambodja willen we een dag of 2/3 neerstrijken op een mooi eiland of in een mooie kustplaats.
Omdat we via Cambodja terugreizen naar BKK denken we nu aan Ko Chang of Ko Kut.
Wat raden jullie aan en is Ko Kut net zo makkelijk te bereiken vanuit de kust als Ko Chang. Onze voorkeur gaat uit naar rust en verlaten stranden(wie niet, haha).

Andere tips voor andere kustplaatsen of eilanden op de route tussen Battambang/BKK zijn ook zeer welkom. Misschien kent iemand een leuk plaatse lang de kust aan het vaste land (in ieder geval geen Pattaya of zoiets)

Koh Chang is in ieder geval makkelijker te bereiken als koh kut.
Op koh kut ben ik niet geweest.
Ik weet niet of je genoeg tijd en/of budget hebt, anders zou ik eens overwegen om vanuit Bangkok en retourtje te vliegen naar zuid thailand. Ikzelf vind de stranden daar veel mooier als ten oosten van Bangkok.
Vliegen met air asia kan spotgoedkoop. Vaak al voor een paar tientjes.

Beste Schoentje,

Zuid Thailand is geen optie, te weinig tijd, omdat dit de laatse dagen zijn van de reis willen we vanuit Battambang rechtstreeks naar de zee om een paar dagen bij te komen. We gaan zeker nog eens terug naar Thailand om het zuiden te doen. (nu hebben we een deel van het noorden, Laos & Cambodja op het programma.

Dus wordt voor ons zeker iets aan de Oostkant.
Dus hopen dat er nog wat goede tips komen…
Bedankt…

Wij hebben in 2005 ook uitgezocht wat het interressantste eiland was ten oosten van bangkok en kwamen toen uit op koh chang, we zijn daar een week geweest.
Vergis me niet, het is er echt wel mooi hoor! Koh chang is een heel relaxed eiland. Niet zo hectisch als koh samui bijvoorbeeld.

Hee Lentj,

Ko Kood is volgens mij alleen te bereiken vanaf de zuidpunt van Ko Chang.
Ik ben vanaf dat punt anderhalf jaar geleden gevaren naar Ko Maak, als ik wat langer in de boot was blijven zitten, had ik Ko Kood kunnen aandoen, het ligt iets verderop.

Als je 2-3 dagen hebt, is Ko Kood logistiek gezien dus een slechte keus.
Ik kwam destijds ook vanuit Battambang, over de grens kun je een taxi nemen (als je budget het toelaat) voor 2500 baht direct naar Laem Ngop. Zorg dat je die 2500 baht bij je hebt, anders moet je eerst pinnen in Aranya Prathet. Dat kost je zo weer een half uur.

Vanuit Laem Ngop vertrekt de veerboot naar Ko Chang, (15 min) daar aangekomen neem je een minibus voor 100 baht naar het gewenste hotel.

Hans.

Koh chang is dan een geweldige keuze hoor.
neem een vlucht van bkk naar trat (40min) en verder ben je binnen 30 min op ko chang.
een zeer relaxt eilandje met mooie plekjes en gezellige barretjes/restaurantjes.
een nadeel is dat je ticket vrij duur is omdat volgens mij alleen bkk airways op trat vliegt.

jeroen

Hoi Joenie,

Bedankt voor je reactie. De vlucht is niet van toepassing.
Wij komen via Cambodja terug Thailand in. Vanuit de grens (Pailin) is het maar een uur of 3-4 met een taxi. Heb hier al gelezen dat dat zo’n 2500B kost. Misschien gaan er ook wel bussen of moeten er meer mensen naar de kust en kunnen we de taxikosten delen.

Bedankt…

Waarom niet naar Koh Samet ? In Ban Phe kan je de boot nemen en in een half uurtje zit je op Samet. Gezellig eiland !

bedankt allemaal.
Het wordt Koh Chang vanuit daar zijn er leuke excursies naar kleine “bounty eilandjes” en omdat we in de ochtend pas vertrekken vanuit Cambodja (battambang) is dit goed te doen. Andere eilanden ook bekeken maar gezien de tijd lijkt Koh Chang de beste optie.