hello!
Ik ga eind van de maand 3 weken door thailand en camboja trekken, en wil de laatste dagen “even afkoelen aan het strand” nu zit ik te twijfelen tussen pattaya en koh chang, weet iemand hoe het beste en goedkoopste daar naar toe te reizen, wat daar lekker goedkoop is en of doorreizen naar koh chang de moeite waard is? het gaat me echt om ff een paar dagen aan het strand zitten en rust.
Alle info is welkom!
Alvast bedankt!
Hee Peter,
Je vertelt niet waar vandaan je uit Cambodja komt, in Cambodja zelf zijn trouwens ook wel aardige stranden.
Ik ben zelf nooit in Pattaya geweest, en of je dat strand nu zou moeten aanbevelen voor rust, dat lijkt me de vraag.
Koh Chang heeft mooie stranden, maar is zeker niet echt goedkoop.
Ik weet niet hoe ervaren je bent als Thailandganger, maar er zijn tussen de grensplaats Hat Lek en Trat (waar je naartoe moet om naar Ko Chang te gaan) een paar leuke dorpen met een strand, waar eigenlijk nooit een toerist komt.
Ideaal voor rust, zou ik zeggen. Wanneer je een songthaew neemt vanaf de grens naar Trat, dan is het eerste dorp wat je tegenkomt is Khlong Yai, ik ben er nu een aantal keren langs gereden, en had niet de tijd om er uit te stappen.
Het ziet er erg uitnodigend uit. Mai Rut en Tha Sen kom je ook langs en zien er net zo uit.
In dit soort dorpen wordt weinig engels gesproken, maar de mensen zijn er wel heel aardig, en niet onbelangrijk: Het is er goedkoop.
hello,
Sorry vergeten te melden, maar ik kon vanuit bangkok, ik vlieg terug uit cambodja, ik ben nog nooit in thailand geweest trouwens.
Pattaya zou ik afraden (ben er 1 keer geweest maar dat is niet het echte Thailand), geen mooie stranden en bijna alles is op het nachtleven gebaseert.
Koh Chang kan ik niks over zeggen ben ik nog nooit geweest.
Maar als je vanuit Bangkok reist zou je misschien Hua in of Cha am in overweging kunnen nemen.
Schiet me nog iets te binnen, een duitse kennis is op een heel mooi eiland geweest in Cambodja weet zo niet de naam van het eiland.
Maar volgens hem was het er heerlijk relaxed en goedkoop, misschien ook een optie.
Hee Peterbul,
Tabemartine kan drie eilanden bedoelen: Koh Kong, Koh Rung en Koh Rung Samloem. Alle drie zijn het mooie eilanden,
De laatste hebben drie plekken om te overnachten, de eerste heeft er slechts eentje.
Koh Kong ligt op de grens van Cambodja en Thailand, de andere eilanden liggen op drie-vier uur varen van Sihanoukville.
Beneden op het vliegveld van Bangkok vertrekken directe minibussen naar Koh Chang voor niet teveel geld. Deze zetten je af bij het hotel of guesthouse van je keuze, dus het is verstandig om in ieder geval een naam paraat te hebben.
Hans.
1 like
@ tabemartine; hua hin en cha am is goed te bereiken? en zijn daar wat hostels? @Hans2007 is de prijs voor afzetten met minibus incl. overtocht? en aan welke reistijd moet ik dan denken?
Alvast bedankt!
Hee Peterbul,
Ik zal namens Tabemartine ook even antwoorden: De reistijd naar Hua Hin/ Cha Am en Ko chang is ongeveer gelijk: 4-5 uur.
De prijs naar Koh Chang is idd. incl. de overtocht. Verblijf in Hua Hin en Cha Am is goedkoper dan op Ko Chang.
Hua Hin begint rond 350 baht, Cha Am ook zoiets. Koh Chang, dat begint bij 600 baht. Er is goedkopere accommodatie, waar ik ooit heb gedoucht met een pad. Hij zei er niks van.
Hans.
Vanuit waar in bangkok kan ik het vervoer vinden? kan ik dit gewoon bij de hostels boeken? hua hin en cha am zijn met de trein te doen, maar ko chan moet met taxi/minivan?
Let op Peterbul,
Je komt aan op het vliegveld, en voor Ko Chang ga je op het vliegveld naar beneden, en zoekt het bord met minibus Ko Chang. Dat is alles, nou ja, je moet betalen natuurlijk…
Hua Hin-Cha Am gaat iets ingewikkelder: Je neemt vanaf het vliegveld de airport-raillink naar Bangkok, en gaat eruit bij de halte Makkasan. (Dat is de vijfde halte) . Dit duurt ongeveer 45 minuten, prijs rond 50 baht. Vervolgens ga je op hetzelfde station een paar trappen naar beneden, naar de metro, en gaat eruit op de halte Hualamphong. Reisduur ong. 10-15 minuten, prijs zal ongeveer 25 baht zijn.
Hualamphong is het treinstation van Bangkok, en daar neem je de trein naar Hua Hin of Cha Am, reisduur ongeveer 4 uur, afhankelijk van de trein (rapid, express of ordinairy) , en van je bestemming, Cha Am ligt een half uurtje verder. Prijs is ook afhankelijk van het type trein, en van de klasse waarin je plaatsneemt.
Hans.
Wij gaan ook naar thailand,eerst naar het zuiden,daarna een nacht bangkok.daarna hebben we nog 5 hele dagen over.hier zag ik dat je met een minibus nr koh chang kunt.vast goedkoper dan een prive auto met chauffeur…hoe lang doe je erover met dit busje nr koh chang?En kun je evt koffers meenemen of is hiervoor het busje te klein?Hoe is het weer in juli op koh chang meestal?welke stranden zijn hier het mooist/wit. en is dit te doen v 5 dagen vanuit bkk?
Hee Jollyjuttie,
De reisduur van de minibus naar Koh Chang is zoals aangegeven tussen de 4 en 5 uur. De minibus zet je af bij je resort of guesthouse, dus zorg ervoor dat je in ieder geval een naam paraat hebt. Boeken is nergens voor nodig.
Koffers kun je meenemen, geen probleem, de prijs is (d8 ik) 600 baht, dat is idd. vele malen goedkoper dan een taxi.
White Sands Beach, het is niet moeilijk te raden, is het witste strand, echter ook het drukste strand, en heeft “party-sfeer”.
Niet ieders cup-of-tea, de mijne zeker niet, mijn favoriet is Khlong Prao, maar er zijn er nog meer, waar ik echter geen tijd voor had, wel gezien dat ze prachtig waren, maar niet geweest.
Bang Bao Beach op het zuiden van het eiland, heeft niet echt een beach, maar wel paalwoningen direct op de zee, voor een nachtje of twee lijkt me dat nog es hartstikke leuk.
Hans.