Op-/aanmerkingen of tips op deze route?

Hallo!

In de vorige berichtjes die ik heb geschreven vertelde ik dat ik 2 weken in augustus naar Thailand zou gaan, maar dit is nu definitief verzet naar 3,5 week in november.
Dus met wat meer tijd te besteden wil ik eigenlijk ook wat meer zien dan de route die ik toen had bedacht.
Ik hoop op wat tips, op/aanmerkingen op het volgende.

Tot nu toe heb ik bedacht om eerst 2 dagen in Bangkok te zijn, dan met de bus naar Koh Chang te gaan. Ik zou dan ook wel graag vanuit daar naar Cambodja, Siem Reap gaan voor 3 dagen. Of is dat te weinig tijd en teveel gereis? Hoe kun je het beste van Koh Chang naar Siem Reap gaan?

Daarna dacht ik weer terug te gaan naar Bangkok en te vliegen naar Surat Thani voor een jungle tocht. Vanuit daar naar Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui om daar de reis af te sluiten.

Ik heb nog niet echt een beeld van de tijd die je kwijt bent aan reizen of de manier om het beste te reizen. Ik ben nog nooit zo ver weg geweest dus het is een beetje nieuw voor mij.

Ik wilde eigenlijk sowieso de eerste 2 dagen vastleggen en vanaf daar gewoon met de info die ik tot die tijd heb verzamelt bekijken wat het beste is om te doen.
Ik ga samen met mijn vriend en die geeft aan niet zo warm te worden van het noorden (al trekt Pai mij juist wel). Misschien om toch wat bezienswaardigheden te bezoeken leek Angkor Watt mij dan een goed alternatief.

Nou wat een lang verhaal. Hoop dat jullie mij willen adviseren wat betreft bovenstaande. Alle tips zijn welkom. :slight_smile:

:dag: Groetjes THV

Na het lezen van nog meer forumberichten en sites lijkt het me toch niet zo verstandig om naar Siem Reap te gaan. Lange reistijd of een duur ticket.
Ik weet alleen niet hoe ik mijn begin bericht kan aanpassen.

Groetjes THV

Hee THV,

Omdat het vliegveld zo’n 60 km van BKK ligt is het misschien een idee
om meteen een hotel in Ko Chang te boeken via een reisbureau, en daarin ook vervoer van het vliegveld naar Ko Chang mee te nemen.

BKK kun je altijd het best voor het laatst bewaren, een uitstekende plek om souvenirs te kopen.

Je kunt vanuit Ko Chang weer terug naar het vliegveld om te vliegen naar Ko Samui, of Surat Thani. Reken hiervoor een dag.

Hans.

1 like

:chin:Ik zal gelijk de eerste dagen naar siemreap gaan en dan de rest van de tijd op koh chang en de laatste dagen voor bkk bewaren:THAILAND::cambodia:

Hallo,

Ik lees in je bericht dat je in november naar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao wil gaan weet wel dat daar het weer behoorlijk slecht is veel regen en onweer en een vrij koud. Je kunt als je mooi weer zou willen in november beter naar Koh Phi Phi of Phuket kunnen gaan daar is het weer net even wat beter.

Hoi Moira,

Dat klinkt als Nederland. :slight_smile:
Ik lees veel wisselende berichten op zowel het forum als op internet dat het wel kan regenen maar ook gewoon zonnig is (niets gelezen over de kou).

Phuket trekt ons niet echt. Wellicht dat we dan richting Krabi kunnen gaan.

Dank je wle voor je reactie.

Groetjes THV

Hoi Hans, dank je wel voor je reactie.
Ook bedankt voor de goede tip, ik ga dit meteen even uitzoeken.

Groetjes Tara

Hallo,

Ja normaal is het hier 30 a 35 graden en dan is het hier maar rond de 25 graden misschien vind je dat wel prettig. Ik heb deze ervaring van vrienden die hier wonen en die gaan vaak weg omdat het weer te slecht is en het zicht voor duiken ook helemaal drama is. Ze hebben hier wel 2 keer gezeten in oktober en november en dat is zo slecht bevallen dat ze daarom dus ieder jaar zelf gaan rondreizen daarnaast is het hier ook laagseizoen dus weinig te doen hier.
Ik ben meestal op koh tao van juli tot september dan is het weer prima.