Ervaringen met het eiland Ko Samui

Je keuzes qua hotels zal zeer moeilijk zijn, misschien een doorslaggenvend argument. Chaweng Regent ligt midden en centraal gelegen op de beach road met 2 mooie zwembaden en een lang strand voor de deur, kamers uitstekend en het personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam.
Snorkelen kun je er uitstekend doen bij het huis rif, het zicht is er niet altijd optimaal maar daarvoor is een oplossing en kun je je aanmelden bij het duikcentrum gelegen in het hotel. Die mensen gaan je wegwijs maken en tips geven.

Voor de dochter die ook eens een stapje wens te zetten, op een 10 tal minutuutjes te voet is ze midden in de uitgaansbuurt.

Op zich is het er rustiger in Lamai dan Chaweng. Voor uit te rusten een pracht locatie
Boutique, ligt een eind van Chaweng centrum in Lamai per taxi 20 minuten rijden.

Snorkelen in Lamai zeer slecht.

Een grote regel algemeen…verblijf je ver van een centrum, ik bedoel wandel afstand, zul je een pak geld verspillen aan de woeker prijzen van de taxi s( mafia praktijken).

Veel plezier met je reis en toi toi toi met de keuze

Plonske

Ik zou persoonlijk voor Chaweng Beach kiezen, maar dan wel bijna tot het uiterste gedeelte van het strand, ik zat toen zelf in Chaweng Cabbana Resort heerlijk breed strand liep elke ochtend om 07.00 een strandwandeling richting denk noorden v/h eiland maar daar werd het strand erg smal en met veel rotsen/rif dus vandaar, Lamai is ook ok maar Chaweng has it all.

hoi,
Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar wij zijn van plan om eind juli op vakantie in thailand te gaan. (vertrek 22juli tot ergens 6 augustus) Welke bestemming is (i.v.m. klimaat; regen etc.) het meest geschikt in deze periode (ivm strandverlenging)? Koh Samui? Hua Hin?

groetjes

Hallo,

De periode die je aangeeft en waar ik zelf ook in ga ivm de schoolvakantie’s v/d kid’s heeft wat meer regenval en bewolking, over het algemeen spreekt men ervan dat er in Hua-Hin het minste regenval is gedurende het jaar of daarbij deze periode meegerekend is ?. Ben zowel in deze periode’s op Koh Samui geweest als in Hua-Hin welliswaar in 2 verschillende jaren maar naar mijn inziens is het bij allebei wat wisselvalliger, maar de temperatuur is ok.
Qau omgeving staat Hua-Hin(het vasteland) niet tot vergelijking met Koh Samui(coconut island) maar voor mij is alletwee, FEELS LIKE I AM HOME. :vak02:

Hoi,
bedankt voor de informatie!(aangezien mijn vriend in het onderwijs staat zitten wij met hetzelfde probleem; dat we dus enkel in schoolvakanties kunnen gaan)
Dus wat betreft omgeving zou je eerder Koh Samui aanraden?
Wat bedoel je met wisselvallig? Is dat elke dag een bui, of is dat elke dag verschillende buien? Hoe is het strand op Koh Samui, we zouden daar normaal een hotel nemen op Bophut beach?
alvast bedankt voor je informatie!

groetjes

[quote="“Redactie, post:1, topic:47977"”]

Ervaringen met het eiland Ko Samui

Plaats hier u reactie/ervaring betreft het eiland Ko Samui.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

[/quote]

Wij hebben onze reis net geboekt naar Thailand. Wij vertrekken op 26 juni samen met onze dochter van 18 voor 22 dagen naar Thailand. Geboekt bij 333 Travel en de laatste week bij Straus Reizen. Dat scheelde 354 euro bij hetzelfde hotel bijv. bij de OAD. De moeite waard om uit te zoeken.
Deze touroperator werkt met Neckerman Duitsland samen, dus kan soms hotels goedkoper aanbieden. Bij 333 Travel ticket geboekt voor 579 retour Bangkok, incl. 1 hotelovernachting. Verder daar de hotels en excursies zelf uitgezocht en geboekt. Al met al scheelde het uiteindelijk 1000 euro op de hele reis! Het kost wel even tijd maar is wel leuk om te doen.
In Chiang Mai regelen we de excursies zelf. Ons is verteld dat dat heel makkelijk te doen is.
Op Koh Samui zouden de stranden bij Chaweng Beach het mooiste en het gezelligste deel zijn. Wij zitten daar de laatste week in Hotel Baan Samui Resort.
Mochten jullie vragen hebben kan je me altijd even mailen.
Groetjes
Jeanette

Hallo,

Als je er dan toch bent zou ik naar Koh Samui gaan zeker als het je eerste keer is, dan heb je tenminste ook een eiland mee gepakt als zijnde je strandvakantie. Wat ik bedoel met wisselvallig is dat toen ik er was in maart en april 2006 heb ik 4 weken lang geen wolk gezien en was het vaak erg heet(heetste en droogste periode) en toen ik er was in juli en augustus 2006 voor 3 weken was er meer bewolking en soms een fikse regenbui van een uur ofzo en de temperatuur wat aangenamer.
Nogmaals de periode waarin je gaat heeft wat meer regenval en bewolking, maar in ieder geval niet wat we hier gewend zijn.

Ok, heel erg bedankt alvast voor de informatie!
Dan wordt het Koh Samui :slight_smile:

hartelijk dank voor de informatie :wink:
vele groetjes
Lieve

Zelf ben ik rond die periode in Hua-Hin en in de Isaan, je zult zeker terugkomen als een nieuwe addict van het Thailand gevoel :dope:.
Veel plezier :vak02:.

Wij hebben in april 2009 naast Malibu gezeten in Chaweng Buri Resort, eerst hadden wij willen boeken in Malibu, maar bij verkenning ter plekke hebben wij daar van af gezien. Veel mooier en slechts enkele EUROS meer hebben wij Chaweng Buri gekozen, heel mooie bungalo’s, en ongeveer 80 m. naar het mooie strand, nogmaals schitterend resort.

Wij gaan 2 sept>>> voor 12 dagen naar chaweng buri als je nog tips hebt voor wat betreft excursies eetgelegenheden en ga zo maar door zijn meer dan welkom
Gr Ansjo

Wij hebben olifantentour gedaan, en scooter gehuurd voor rondtour om het eiland. wat eten betreft als je het resort uitloopt, ga dan linksaf, een 10 tal minuutjes lopen en dan zie je 2 naast elkaar liggende locaal eetgelegenheden, kan niet missen want het is er altijd heel druk, als je nog een stukje verder loopt dan zie je brasiliaans/argetijns eet gelegenheid, je eet zoveel je wilt, allen heel lekker en niet duur.

Net als vele anderen dat hebben, zitten wij continue te schuiven met resorts. Al diverse malen in Thailand geweest, maar vwb strand alleen bij Hua Hin en Krabi/Ao Nang en omgeving. Nu (okt '09) willen we 3 dagen lekker relaxen in een hut/bungalow/villa aan het strand. We hebben drie eilanden op het oog: 1. Samui; 2. Ko Chang en 3. Samet.

Als ik naar Samui kijk zijn er vele keuzes te maken. Uiteraard allemaal afhankelijk van wat wij zelf willen. Grote drukte hoeft voor ons niet, die zoeken we 's-avonds voor de gezelligheid dan wel op. Het moet in ieder geval een lekker strand zijn, waarbij je ongestraft de zee in kan lopen. Het resort hoeft niet super de luxe te zijn, maar mag best wel ietsie meer hebben dan normaal (prijsklasse tussen de 2000 en 4000 bath per nacht per room). Vooralsnog zijn de onderstaande resorts potentiele kanshebbers voor ons. Wie heeft ervaringen met de volgende resorts:

a) Sand Sea Resort and Spa - Lamai Beach
b) Golden Sand Beach Resort - Lamai Beach
c) Thai House - Lamai Beach
e) White House Beach Resort -Choengmong Beach

(of heeft vergelijkbare resorts als tip)

alvast bedankt voor de reacties

Paul

@ ansjo73

Als je terplaatse bent op Samui, en je hebt allerlei info nodig om het even, mag je me telefoneren. Mobile nummer via e mail te verkrijgen.

Goede reis.

Momenteel schitterend weer, de zee rustig!

Plonske :dag:

hoi,

ben van plan met mijn man in februari een weekje een relax vakantie te boeken op Koh samui.
Heeft iemand ervaring met:

• hoe is het snorkelen op Koh Samui?
  • ik las ergens dat je daarvoor beter naar Koh Tao kon gaan, hoe ver is dat voor dagtochtjes?
  • heeft iemand ervaring met Sala Samui Resort & Spa?

alvast bedankt!
Angelique

Hoy,

Sala Samui, dik in orde. Heeft een goede reputatie op het eiland.

Inderdaad, snorkelen op Samui is niet zo goed als rond koh Tao. Een dagtrip snorkelen is mogelijk te boeken bij iedere betere duikwinkel. Informeer ter paatse. Vertrek +/- 7.15u hotel en +/- 16.00 u terug in het hotel. Richtprijs momenteel, 1800 Thb.

Groetjes,

@mauswatts

Hi,

Je A keuze is 1 van de mooiste resorts rond Lamai. Schitterend zicht op de Golf van Thailand aan 't strand. 1 Nadeel verweg van het centrum, beach road Lamai. Ligt een beetje verdoken in een kleine zijstraat strandwaarts.

B. Ligt middenin Lamai Beachroad aan het strand, een al iets ouder hotel.

C. Ken ik helaas niet.

D. Ver weg afgelegen strand, nu momenteel dood. Hotel op zich draaid al een paar jaren mee, vroeger zeer populair. Chong moen 15 min. per taxi naar de bewoonde wereld. 1 ritje per taxi +/- 400 Thb of 7-8 euro, wat voor hier heel duur is.
Ik bedoel voor de gezelligheid en vakantie sfeer op te snuiven is een andere locatie beter aan te bevelen.
Maar hou je van, ruimte en rust zit je zeker goed in White House.

Gegroet Plonske

Hallo allemaal,

Ook wij zijn van plan om in Januari of Februari naar Koh Samui te gaan. Ik vraag mij nu alleen af of het eten hier meer gericht is op de toerist (dus vooral (europees! ) of kan men hier nog steeds goed thais eten? Vervolgens (ja, ik zie ondertussen ook door de bomen het bos niet meer :confused: ) is het nu verstandig om meteen in Nederland een vlucht te boeken naar Koh Samui of is het goedkoper om een vlucht in Bangkok te boeken. Is het ook eenvoudig om ter plekke accomodatie te vinden of kan je dat ook beter vooraf boeken?

Jullie advies is meer dan welkom!!

Groeten,
Elly

Je kan hier verschillend keukens uit proberen, de 1 nog beter dan de ander. De meeste (westerse) restaurants situeren zich in het centrum van de badplaatsen op t eiland. Haute Thai cuisine heb je uiteraard ook hier op Samui, maar dan mag je niet kijken naar de tarieven op de menukaart.

Het lekkere Thai eet je gewoon op straat, wees niet bang te eten in zo’n een eetstalletje. Eenvoudig, snel en budget vriendelijk!
Mmmmm, en een lekkere smaak.

Naar mijn bescheiden mening, beter vliegtuigticket naar Samui boeken vanuit het thuisfront, als het als doel heeft direct te kunnen doorvliegen naar Samui, op dezelfde dag.

Groeten, :vak02: