Hua Hin is echt geweldig om daar te vertoeven,slechts één minpuntje Jan,ze pushen de mensen aan het strand om op een paard te rijden!het is precies een verplichting.plastiek.
Dank je wel voor je reactie. In begrijp dat jij Samui goed kent? Heb jij een tip voor accomodatie.
Schijf eerst eens wat je behoeften zijn qua hotel, aan welk strand.
Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om voor a.s. november een vakantie naar Koh Samui te boeken. Omdat ik (voor het eerst) in mijn eentje ga, ben ik in principe van plan om in Nederland de reis incl. hotel te boeken.
Of is het juist aan te raden om een los ticket te nemen en vervolgens op Samui pas een hotel te zoeken?
Verder kan ik wel wat tips gebruiken v.w.b. de diverse hotels in en rond Chaweng beach en/of Lamai.
Ik zal waarschijnlijk voor Chaweng of Lamai gaan, omdat ik verwacht dat daar meer alleenreizers zullen zijn. Ik hoef ook weer niet midden in de drukte te zitten, maar ook niet op een afgelegen romantisch strandje, tussen alleen maar stelletjes…
Iemand nog tips?
Of misschien nog mensen die ook in november op Koh Samui zijn?
Groeten Jeroen
Wij gaan een paar keer per jaar naar koh samui.
Wij gaan altijd naar maenam. Want daar staat ons huis in de bergen met uitzicht op zee.
Maenam is een heel gezellig plaatsje wat nog niet te druk is.
Er is vanalles hotels ,goede restaurants , zeer mooi strand dat niet te druk is.
Voor degene die niet in de toeristische drukte wil zitten zoals chaweng en lamai. Is maenam een aanrader.
Hoi jeroen
Ik ben net weer terug van samui. November is niet echt het drukke seizoen. Dus zou ik als ik jou was alleen de vluchten boeken en het hotel ter plaatse regelen. Dan valt er zeker nog wat aan de prijs tedoen. Want het is niet heel erg druk op het eiland. Kijk eerst thuis op internet welke hotels je iets vind. Dan weet je de prijzen en terplaatse valt er vanalles te regelen.
veel plezier op koh samui
Wij hebben ons deze zomer vreselijk goed geamuseerd in het Weekender Resort & Spa in Lamai Beach. Een absoluut pareltje…
Carl
Hoi Anuschka,
Bedankt voor de tip. Ik ga een los ticket boeken, en alleen een hotel voor de eerste 2 nachten. Dan ben ik daarna nog vrij om te gaan waar ik wil. En ik zal zeker ook eens in Maenam gaan kijken dan.
Groeten Jeroen
Wij vertrekken 1juli naar BoPhut in koh Samui en verblijven in het Anantara Bophut Resort & Spa.
Zijn er mensen die hier al enige ervaring mee hebben gehad?
Moeten we schrik hebben van de moessons die actief zijn in juli ? !
Alle tips zijn welkom !
Welke excursies zijn echt de moeite? Ik hoor het graag !
Grtzzz
Hallo Ik ben net weer terug van samui. Ga er een paar keer per jaar heen.
Bophut is een heel gezellig plaatsje. Elke vrijdag een marktje. Het hotel ken ik zelf niet maar van horen zeggen moet het wel goed zijn. Van moesson ga je normaal gezien niet veel last hebben. Het leukst is het om een suzuki jeep te huren kost ongeveer 600 bath per dag en zelf het eiland rondrijden. Maenam is een gezellig plaatsje donderdag markt. Lamai woensdag markt. Bij thong krut is het ook mooi rondrijden. Kom je bij de tiger zoo uit. De hin lat waterval is ook mooi niet te toeristisch wel de moeite wel een redelijke wandeling. Je kan daar ook op de olifant kost 1000 voor 2 personen half uur na afbieden. Als je de dingen zelf doet is het leuker en stukken goedkoper. Mocht je nog vragen hebben laat maar weten ik kan er eigenlijk zoveel over vertellen maar weet niet wat jullie intereseert. groetjes anuschka
dat met die jeep lijkt me wel leuk om te doen!
Met welke jeepverhuurders heb je de beste ervaring gehad ?
Willen vooral veel vd natuur zien… gecombineerd met een strandvakantie :vak02:
Het marine park zou ook geweldig zijn … iemand hier al ervaringen mee ?
iemand die nog andere prachtige natuurplekjes weet in koh samui ? let me know !! :wereld:
Nee wij huren de auto altijd in maenam niet bij hertz of avis.
Ik heb het marine park ook gedaan was wel mooi. Ik vond het niet echt super maar dat is voor ieder verschillend. Als je een jeep hebt kun je ook de bergen in van meanam naar lamai door de bergen is wel geen harde weg en je moet zelf een beetje zoeken. De weg staat niet aangegeven. Het khao sok park is wel de moeite vond ik maar dat ligt wel op het vaste land maar is wel de moeite vond. Wij zijn er zelf heen gereden onze auto in nathon op de boot naar donsak en dan naar khao sok gereden maar er zal ook wel een excursie vanuit samui heen zijn. De watervallen zijn ook zeker de moeite. Maar mocht je genoeg tijd hebben om naar khao sok te gaan dan zou je dat zeker moeten overwegen
groetjes anuschka
Hoi,
Even een vraagje over het vliegen van bangkok naar koh Samui.
Is het beter om van te voren een ticket te boeken bij bangkok airways(via website) of kan ik dat beter op koh san road regelen?
Air asia vliegt niet meer op samui en de bus sla ik dit jaar een keertje over.![]()
Iemand een idee? We gaan rond Juli.
Ik denk dat je het beter op de website regelt. Want het vliegtuig zit de laatste tijd altijd vol.
Als je de 1 of de laatste vlucht pakt zijn de tickets het goedkoopst als ze er tenminste nog zijn. groetjes
beter via de site want de reisburo’s op kao san kopen het ook via de site en gooien wat op de prijs.
Air asia heeft nooit op Samui gevlogen.
Het begint serieus te korten nu! ![]()
nog 2 weekjes en dan vertrekken we richting “het goede weer”>>>
kan me iemand iets meer vertellen over het weer in juli op Koh Samui?
De weersvoorspellingen zien er niet zo goed uit … kan ik er vanuit gaan dat die correct zijn ?
We zijn de afgelopen jaren op vakantie geweest in de Dominicaanse Rep.
De weersvoorspellingen waren ook altijd somber … maar ene keer aangekomen op de plaats altijd goed weer gehad !!
Ik hoop dat me hier iemand meer uitleg over kan geven !!!
Waarom niet combineren met Koh Phangan en Koh Tao wat ook aan die kant ligt. Heb je wat meer variatie dan alleen op Koh Samui blijven.
ht weer is onvoorspelbaar en zeker dit jaar
Wie kan mij enkele zeer goede restaurants aanbevolen in Boh Phut ?
De bedoeling is dat ik een verrassings diner wil geven op Koh Samui met LEKKER eten en een iddylische uitzicht op zee…
Uiteraard zal je de perfecte plaatsjes op voorhand moeten reserveren …
Wie kan mij hier mee helpen ? ? ?