Koh Samui: Chaweng of Lamai

In juli/augustus gaan mijn vriend en ik naar Thailand. Wij willen graag afsluiten met 4 nachten op Koh Samui. Hier zijn we op zoek naar een mooi , luxe resort aan zee van 500-600 euro voor 4 nachten.
We zitten alleen nog in twijfel of we voor Chaweng of Lamai beach moeten gaan. Ik weet dat dit de drukkere stranden van Samui zijn. Wij zijn op zoek naar een mooi strand, wat winkeltjes en 's avonds leuke restaurantjes en bedrijvigheid.
Welk strand raden jullie aan en misschien ook nog tips qua hotels?

Alvast Bedankt!!!

Hoi bas en corine,

Wij hebben overnacht in het Baan Talay Resort (http://www.baantalay.com/), het is gelegen aan het Chaweng Noi strand, ten zuiden van het drukke Chaweng Beach.
We wilden ook rustig op het strand kunnen liggen zonder drukte en harde muziek. En toch de drukte kunnen opzoeken als je wilt, lopend over het strand ben je in het drukke gedeelte met alle winkeltjes, binnen 20/25 minuutjes, of voor een paar baht met de taxi. Het is ons erg goed bevallen, goede ruime kamers, mooi zwembad en vooral enorm heerlijk eten, of s avonds liggend op de stoelen met een cocktail in je hand kijken naar de zonsondergang!

Succes met zoeken!

1 like

The Kala Samui ?
Samui Jasmine Resort ?

1 like

Bedankt voor de tips!
Waar adviseer je deze 2 hotels om? Heb Samui Jasmine vaker voorbij zien komen.
En waarom toch Lamai en niet Chaweng?

Lamai is wat rustiger dan Chaweng, maar er is toch genoeg te doen.
Samui Jasmine heb ik vaker regelmatig goede verhalen over gehoord. The Kala is gewoon een erg goed resort (maar niet supergoedkoop).

1 like

Wij hebben ook Sumui Jasmine Resort geboekt. Mijn ouders zijn hier geweest vorig jaar en erg enthousiast. Je loopt direct naar het centrumpje en vanaf het strand kun je naar de grandmother en father rotsen lopen. (beetje apart, maar wel grappig).
En savonds ziet het er erg gezellig uit met de banken op het strand en de gezellige lichtjes.
Wij zitten hier van 31 juli tot en met 3 augustus. Dan verplaatsen we naar het noorden van Koh Samui, daar zitten we met vier personen in een villa.
Ik heb gehoord (nietuit ervaring) dat Chaweng heel massaal is en Lamai niet. Succes met je keuze.

1 like

Chaweng zijn we ook geweest, echt enorm massal en enorm druk!!!
Chaweng Noi waar wij zaten erg rustig!
Lamai geen ervaring mee.

1 like

Hallo Bas en Corine;
ik zou voor Lamai gaan en dan b.v. Weekender hotel, te vinden op Sawadee.
com. Prachtig rustig strand, mooi zwembad en mooie kamers of Bungalows en
midden in het centrum van Lamai.
Trouwens in Chaweng Noi kijk je niet naar zonsondergang, “net als in Lamai”
maar naar zonsopkomst, je kijkt namelijk naar het oosten.
m.vr.gr. w.de man

Pavilion boutiqeu . Echt hhel mooi hotel zwembad aan het strand , op lami beach. Raad ik je de poolvilla kamers aan.

Hi. Ga niet naar Chaweng en Lamai. Druk en duur. Maar ga naar **Mae Nam, de bungalows **
Palm Point Village. Fantastische ligging, rustig, heerlijk eten en dat voor 12-15 euro. Neem een Fan bungalow. Nr. 6 of 7, daar zat ik in. Simpel, maar the view!!

Groeten, Rob

@ Rob, Zoals ik eerder al aangaf willen we juist de drukte wat opzoeken, dus de bungelows die je aangeeft passen niet bij wat wij zoeken.

De keuze is nu tussen een deluxe jacuzzi room in het Pavilion Resort op Samui. Of een jacuzzi Villa in het Samui Jasmine resort.
Toch een verschil van 100 euro…

Welke raden jullie aan? En waarom?

grt Corine

Wat heb jij toch een luxe probleem man. Ik had graag jouw probleem overgenomen hoor. En ik zou gaan voor pavilion n book via agoda ben je nog goedkoper uit

Heb net ff gekeken op agoda en het scheelt inderdaad veel geld . Ik zou dan voor de jasmine gaan zag er ook heel mooi uit. Had ik dat hotel eerder gezien had ik ook daarvoor gekozen .