Wij gaan 6 augustus met 4 personen een rondreis door Thailand maken.
Omdat dit voor ons de eerste keer is, maar wij toch de vrijheid willen hebben; Hebben wij er voor gekozen om geen georganiseerde rondreis te maken maar hebben wel alvast vanuit Nederland een aantal dingen geboekt.
Ons programma ziet er tot nu toe uit:
6 aug (za) vertrek vanaf AMS met eva airways ( BR76) om 21:40 uur
7 aug (zo) aankomst Thailand Bangkok 13:40 uur overnachten in hotel Sakul House vlakbij Koh San road ( geboekt)
8 aug (ma) op 9 aug (di) nachttrein naar Chiang mai. (geboekt)
9 aug (di) 06:30 transfer van de trein naar hotel: Centrara Duang Tawan. ( geboekt)
10 aug/11 aug (wo/do) 09:00 voettocht door de jungle van Mae Taeng ( 2 dagen/ 1 nacht ) ( geboekt)
12 aug (vr) 07:00 Gouden driehoek (geboekt)
13 aug (za)13:10 vliegen naar Phuket. ( geboekt)
13 aug (za) tot en met 15 (ma) aug in Phuket om een vriend te bezoeken
vanaf hier gaan wij een aantal eilanden bezoeken.
Wij denken aan : Krabi, Koh pi pi, koh samet, koh samui, ko tao.
misschien : van Phuket naar Krabi t/m 17 aug van Krabi naar Koh Phi phi t/m 21 aug van Koh Phi Phi naar Koh Phagnan voor de half moon party en van Koh Phagnan op de 22ste naar Koh Samui t/m 25ste en vanaf Koh Samui naar Bangkok Vliegen.
We vinden het leuk om een aantal keer in luxe te overnachten.
Hebben jullie nog ideeën/ tips ?
hotel aanraders
ervaring met het reizen tussen de verschillende eilanden
Geen tips; we gaan zelf voor de eerste keer.
Maar hebben jullie bij de boeking van EVA geen (gratis) eerste hotelovernachting erbij?
En hoe hebben jullie de nachttrein geboekt?
Wij hebben bij de boeking van EVA air geen gratis overnachting. Wij hebben de eerste overnachting in Bangkok wel zelf al geboekt.
Wij hebben de treinreis van bangkok naar chiang mai via greenwood travel geboekt. Hier kun je van alles boeken zoals treinreis, vluchten, overnachtingen, dag excursies, meerdaagse excursies enz.
ik denk dat dit wel veel reizen is tussen de eilanden/stranden
maar als ik het zou doen zou ik in dit geval eerst naar phi phi gaan en vandaar naar krabi (welk strand wil je hier bezoeken)
vanaf krabi kan je met de bus naar surat thani om van hier de ferry te nemen naar koh phagnan hierna naar koh samui
ko samet ligt niet echt in de route mischien kan je beter een paar dagen koh tao doen
Leuke reis, ziet er goed uit, heb deze reis globaal gemaakt vorig jaar. Zou van Phuket eerst naar Phi Phi gaan en van hier uit naar Krabi dan van Krabi naar Koh Pha-Ngan en dan naar Samui om terug te vliegen.Wat Dirk al zei ligt Koh Samet aardig buiten de route, en zijn er nog geen ferry’s die er heenvaren, dus dat zou ik voor een andere keer bewaren. Hou er wel rekening mee dat de tocht van Krabi naar Koh Pha-Ngan een behoorlijk stukje is…Op Koh Samui zijn genoeg zeer luxe/dure hotels/resorts te vinden waar je prima kunt vertoeven.
Ik zou goed bedenken of je nou speciaal voor de half moon party naar koh phangan wilt afreizen voor 1 dag, zou naar samui gaan daar een resort zoeken en kijken om de laatse boot te nemen naar koh phangan. Ben je tenminste je bagage kwijt en om 7.00 gaat de eerste boot alweer terug naar samui. scheelt je denk ik een hoop gesjouw met je bagage
We weten nog niet welk strand we willen gaan bezoeken op Krabi… ( AO nang is het belangrijkste strand van Krabi heb ik gelezen en de mooiste stranden kan je daar alleen per boot bereiken) tips ?
Hoor veel dat Koh Phi Phi wel het mooiste eiland van Thailand is dus die willen we zeker niet gaan missen met het eilandje phi phi leh waar veel kleine aapjes op leven.
De boot reis van Krabi naar koh phangan is een behoorlijk stuk, maar wel te doen ?
Het Eiland Koh Samet laten we achterwegen… anders wordt het inderdaad te veel reizen.
Koh Tao een paar dagen is dan een betere optie.
Is Samui een leuker eiland als koh phangan ?
13 aug (za) tot en met 15 (ma) aug in Phuket
16 aug (di) t/m 18 aug Koh Phi Phi
19 aug ( vr) krabi
20 aug ( za) van krabi met de boot of vliegtuig naar samui
21 aug ( zo) met de boot van Samui naar Ko pagnan halfmoon party op Baan Tai Beach ( scheelt inderdaad een hoop gesjouw)
22 aug ( ma) - 23 aug Samui
24 aug ( di)- 25 aug Koh Tao
26 aug ( do) naar bangkok
Het is nog best veel reizen… misschien dan toch nog 1 eiland achterwegen te laten…
is niet helamaal met de boot eerst met de bus en dan met de boot je kunt er wel een dag voor uittrekken.
zijn 2 totaal verschillende eilanden Samui is een stuk toeristischer dan Phangan. Op samui is een druk vliegveld en hebben ze mc Donald, burgerking, pizza hut ed. en iis het een stuk drukker maar er zijn ook rustge stranden te vinden. Er is meer te doen wat betreft toers en activiteiten dan koh phangan.
Koh phangan is vind ik relaxter minder te doen er zijn veel feesten maar als je uit haad rin wegblijft, zo wie zo een beton jungle, en bantai dan heb je vd feesten geen last.
Om tijd te besparen zou ik als ik jullie was vliegen naar Samui, daar je ‘basiskamp’ opslaan en van daaruit naar Ko Phangan voor het half moon festival en een dagje naar Ko Tao om te snorkelen. De eilanden zijn allemaal goed te bereiken vanaf Samui en het scheelt je een hoop in- en uitpakken. Veel plezier!!
Bedankt voor de tips…
We gaan dan voor het vliegen vanaf Krabi naar Samui… 53 euro pp. en het scheel een hoop tijd.
Op Samui blijven is eigenlijk wel relaxed. En dan excursie maken naar Ko Tao. en met de boot naar Ko Pagnan voor de half moon party.
Om er zeker van te zijn dat je op het jouw gewenste tijdstip kunt vliegen zou ik dat wel reserveren. Ferry’s hoef je echt niet vantevoren te boeken. Je zal het merken als je eenmaal in Thailand bent, reizen daar is echt heel simpel.
Je kunt van Ko Samui naar Bangkok misschien beter met Nokair vliegen. Kost € 51,- pp (TBath 2290) dus wel veel goedkoper en dan heb je een ticket voor de vlucht + Hi-speed Catamaran. Je vertrekt om 8:00 uur. Je komt om 14:00 uur aan op Bangkok Don Mueang airport dat kleiner en dichterbij de stad ligt dan Suvarnabhumi int. airport. Je stapt bij Don Mueang bijv. zo in de trein naar BKK centraal station (spoorlijn Chiang Mai – Bkk). Je wilt toch nog even in de stad blijven. En ze hebben betere vliegtuigen dan Bkkairways (heb ik begrepen).