Ik ga samen met een maatje een rondreis maken door Thailand.
Hieronder het reisschema.
Ik vlieg met Air asia van bangkok naar chiang mai en van chiang mai naar phuket. Voor de rest zien we daar wel.
We komen op 12 augustus (verjaardag van de koningin) aan om 06.25 uur.
Ik zoek nog een hostel/hotel voor op Khao san road waar we andere backpackers kunnen ontmoeten.
Heeft iemand tips?
Donderdag 11-08 Vertrek Nederland 14:30 uur
Vrijdag 12-08 BANGKOK (Aankomst Bangkok 06:25 uur)
Zaterdag 13-08 BANGKOK
Zondag 14-08 BANGKOK
Maandag 15-08 River Kwai tour (‘s ochtends vertrek vanuit Bangkok)
Dinsdag 16-08 River Kwai tour
Woensdag 17-08 River Kwai tour (eind van de middag aankomst Bangkok)
Donderdag 18-08 Khao Yai national park (s’ ochtends vertrek naar Pak Chong 2,5 uur met de bus)
Vrijdag 19-08 Khao Yai national park (eind van de dag vertrek naar Bangkok)
Zaterdag 20-08 Ayutthaya (vertrek vanuit Bangkok en eind van de dag weer terug in Bangkok 1 uur rijden met de bus)
Zondag 21-08 Chiang Mai ('s ochtends vertrek vanuit Bangkok met Air Asia)
Maandag 22-08 Chiang Mai (flight of the gibbon)
Dinsdag 23-08 Chiang Mai
Woensdag 24-08 Chiang Mai ('s ochtends rechtstreeks vliegen naar Phuket)
Donderdag 25-08 Phuket
Vrijdag 26-08 Phuket
Zaterdag 27-08 Phuket
Zondag 28-08 Phuket
Maandag 29-08 Phuket (eind van de ochtend vertrek met de bus naar Koh Samui, kosten 500 baht duurt 8 uur)
Dinsdag 30-08 Koh Samui/Phangan/Tao
Woensdag 31-08 Koh Samui/Phangan/Tao
Donderdag 01-09 Koh Samui/Phangan/Tao
Vrijdag 02-09 Koh Samui/Phangan/Tao
Zaterdag 03-09 Koh Samui/Phangan/Tao
Zondag 04-09 Bangkok (eind van de ochtend vliegen naar Bangkok met Bangkok Airways)
Maandag 05-09 BANGKOK
Dinsdag 06-09 Vertrek naar Nederland 02:25 uur
Jullie reis ziet er bijna hetzelfde uit als onze reis die wij in november gaan maken.
hebben jullie alle hotel s al wel geboekt?
en waar hebben jullie het vervoer geregeld van phuket naar koh samui??
dit is ons schema:
6 nov aankomst Bangkok
7 nov bangkok ontdekken
8 nov fietstour bangkok
9 nov excursie river kwai,birma spoorlijn, tijgertempel
10 nov twijfel of we hier voor een dag naar het Khao Yai Nationaal Park gaan of dat we straks vanuit chiang mai naar de jugle ofzo gaan
11 nov dag bangkok ligt aan dag hiervoor…
12 nov vertrek naar chiang mai
13 nov excursie gouden driehoek
14 nov chiang mai verkennen beetje relaxen enz
15 nov excursie olifanten kamp/mini jungle
16 nov naar wat tempels toe
17 nov vertrek naar phuket
18 nov excursie op phuket
19 nov relaxen op phuket
20 nov naar koh pi pi eilanden
21 nov naar koh samui ---->> of een dag later ivm klimaat koh samui???
22 nov koh samui ontdekken snorkelen enz
23 nov excursie eiland hoppen?
24 nov dagje relaxen massage enz
25 nov koffers inpakken en terug reis terug naar bangkok
Ik boek alleen een hotel voor de 1ste paar nachten in bangkok!
Puur om het feit dat we 's ochtends aankomen en direct lekker de kamer op kunnen, niet dat je eerst moet gaan zoeken voor een accomedatie.
Verder boeken we alles ter plekke, je hebt daar genoeg aanbod en wij nemen genoegen met goedkope hostels.
Dan zit je ook nergens aan vast.
En waar boeken jullie die fietstour in Bangkok?
Je kan van Phuket naar Koh Samui met een bus en vervolgens met de ferry. Dit neemt zo’n 8/9 uur in beslag en het kost bijna niets, kost 500 bht heb ik gelezen.
Ik zie dat je op 9 november een excursie gaat doen in Kanchanaburi. Wij willen hier ook een tour doen van 3 dagen.
Ik heb gelezen dat het bezoek aan de tijgertempel al 1 dag duurt.
Boeken jullie dit vooraf of terplekke?
Ja wij zitten erg te twijfelen of we alleen de eerste paar nachten boeken of alle hotels, want volgens mij is het in november wel wat drukker.
de excursies enz boeken wij ook ter plekken, dus het kan zijn dat sommige dagen ruilen van elkaar maar we proberen zoveel mogelijk dit schema aan te houden.
ook die fietstour boeken we daar, volgens mij als je erim vraag weet iedereen toch wel wat je bedoelt, tenminste dat hoop ik haha…
Das wel een best lange trip van phuket naar koh samui dan, maarja moet er iets voor over hebben… we willen de laatse dagen van de vakantie lekker relaxen…
ook de exursie naar de kwai boeken we daar pas, omdat wij dat niet 3 dagen gaan doen, zoals ik gelezen heb duurt de tijger tempel niet zolang, want je kunt volgens mij maar 2 uur per dag echt bij de tijgers, ik heb op greenwoodtravel volgens mij staan daar die excursies… ik ga het ook nog maar even goed uitzoeken dan…
en via welke maatschappij vliegen jullie, en wat kosten jullie tickets als ik vragen mag, heb gezien dat er wel veel verschil tussen zit…
De fietstocht door Bangkok kan ik jullie absoluut aanraden ! Iedereen die ik hierover gehoord heb is er heel erg enthousiast over.
Zelf heb ik de fietstocht ook gedaan (Colors of Bangkok) en deze geboekt via Bangkok Biking van de Nederlander Andre Breuer:
Je komt op plekken in Bangkok waar je zelf niet zo snel komt als toerist. Prachtige ervaring !!
Deze fietstocht ga ik zeker boeken, en kwa prijs is het ook nog goed te doen.
Wij vliegen met China Airlines rechtstreeks voor 705,- euro incl. annuleringsverz.
Klopt idd, verschilt per vliegmaatschappij, rechtstreekse vlucht of overstap, welke periode.
Op sommige dagen, volgens mij op dinsdag en woensdag zijn de vliegtickets goedkoper dan op andere dagen. Let daar maar eens op!
We hebben nu via mahan air tickets gezien voor 524,00 euro met 1 overstap… Heb veel reacties al gelezen over ide maatschappij maar volgens mij is het wel te doen.
anders evt nog jet airways voor 615 euro… ook met 1 overstap.
en rechtstreek is met eva air 680,00…
dus we zitten nog na te denken wat we gaan doen…
weten jullie of je dat tokkelen in het noorden ook gewoon daar kunt boeken… want ik kan daar maar weinig over vinden, maar het is er wel als het goed is.
wat die fietstocht betreft een slimme keuze is echt top
dat tokkelen in het noorden is denk ik de flight of the gibbon http://www.treetopasia.com/ kan je daar wel boeken maar het kan wel enkele dagen vooruit vol geboekt zitten en dus als je weet wanneer je in chiang mai bent kan je beter vooraf boeken
is trouwens ook een aanrader