Help tips planning september 2011

Beste lezers,

Ik ga 11 september naar Thailand samen met mijn vriend.
Nu hebben wij onderstaand schema bedacht. We hebben tot nu toe nog niks vast gelegd. Hebben jullie tips voor bv eventuele betere/ leukere hotels?
Waar je het beste een ticket kan kopen naar Phuket. Maar ook hoelang is het reizen van Phuket naar Ko Samui of is dat echt heel onhandig.

Zijn er nog plekken/ excursies die wij echt moeten hebben gezien?

Alle tips en aanvullingen zijn meegenomen.

1. Zondag 11 september: Düsseldorf 17:50 – Bangkok (vliegtuig)
    Ochtend: Richting Dusseldorf
    Middag: Inchecken en 17:50 vliegen. (Bangkok 22.50 uur)
    Avond: Vliegen en slapen.

2. Maandag 12 september: Aankomst Bangkok (Prince Palace Hotel)
    Ochtend: Aankomst 9:50 Transfer naar het Prince Palace Hotel (incl. ophaal
    service). (Nederlandse tijd 4.50 uur)
    Middag: Wat Pho (tot 17:00 open) en Massage Wat Pho (tot 22:00 open).
    Avond: Khao San Road verkennen en avond eten nuttigen.

3. Dinsdag 13 september: Bangkok (Prince Palace Hotel)
    Ochtend: Grand Palace (grote paleis/ oude stad)
    Middag: Chinatown (wandeling)
    Avond: Diner cruise op de Chao Phraya.

4. Woensdag 14 september: Bangkok (Prince Palace Hotel)
    Ochtend: Fietsen door Bangkok
    Middag: Wat Arun (7:00-17:00 open)
    Avond: Markt bezoeken bv: Pak Khlongmarkt (24 u pd.) groente en bloemen.

5. Donderdag 15 september: Ayutthaya (nachttrein)
    Ochtend: Vroeg in de ochtend de trein richting Ayutthaya. (1,5 uur Bangkok - Ayutthaya).
    Middag: Ayutthaya verkennen evt. fiets huren.
    Avond: Dineren en dan rond 19:45 de nachttrein naar Chiang-Mai

6. Vrijdag 16 september: Chiang Mai (Liam Suan dok mai guesthouse)
    Ochtend: 7.45uur aankomst Chiang Mai, ergens ontbijten.
    Middag: Inchecken hotel, stad verkennen.
    Avond: Dineren, stad verkennen.

7. Zaterdag 17 september: Chiang Mai (Resort in Pai)
    Ochtend: Vertrek 9.00 uur Jeep tocht
    Middag: Jeep tocht http://www.pandatourchiangmai.com
    Avond: Jeep tocht

8. Zondag 18 september: Chiang Mai (Mae Hong Son Town)
    Ochtend: Jeep tocht http://www.pandatourchiangmai.com
    Middag: Jeep tocht
    Avond: Jeep tocht

9. Maandag 19 september: Chiang Mai (Liam Suan dok mai guesthouse)
    Ochtend: Jeep tocht http://www.pandatourchiangmai.com
    Middag: Jeep tocht
    Avond: 19.00 uur retour jeep tocht

10. Dinsdag 20 september: Chiang Mai (Liam Suan dok mai guesthouse)
    Ochtend: Nationaal Park Doi Inthanon
    Middag: Nationaal Park Doi Inthanon
    Avond: Nacht markt

11. Woensdag 21 september: Chiang Mai – Phuket (Sensive Hill)
    Ochtend: Thai AirAsia (rond 11 uur vliegen)
    Middag: Aankomst Phuket (kathu)
    Avond: Dineren en stappen.

12. Donderdag 22 september: Phuket (Sensive Hill)
    Ochtend: Phuket City tour
    Middag: Phuket City tour
    Avond: Dineren en Phuket verder verkennen.

13. Vrijdag 23 september: Ko Samui (Anantara Resort)
    Ochtend: van Phuket naar Ko Samui
    Middag: van Phuket naar Ko Samui
    Avond: Dineren en Ko Samui verkennen.

14. Zaterdag 24 september: Ko Samui (Anantara Resort)
    Ochtend: relaxen
    Middag: relaxen
    Avond: relaxen

15. Zondag 25 september: Ko Samui (Anantara Resort)
    Ochtend: Marine National Park
    Middag: Marine National Park

16. Maandag 26 september: Ko Samui (Anantara Resort)

17. Dinsdag 27 september: Ko Samui (Anantara Resort)
    Ochtend: Paradijselijk Koh Pha-Ngan
    Middag: Paradijselijk Koh Pha-Ngan

18. Woensdag 28 september: Ko Samui (Anantara Resort)
    Avond: Kookcursus

19. Donderdag 29 september: Bangkok (Prince Palace Hotel)
    Ochtend: Van Ko Samui naar Bangkok.
    Middag: Van Ko Samui naar Bangkok.
    Avond: Relaxen, evt. laatste souvenirs kopen.

20. Vrijdag 30 september: Bangkok (Prince Palace Hotel)
    Ochtend: Spullen inpakken, taxi richting vliegveld.
    Middag: Inchecken, 11.25 vliegen (Bangkok) (06.25 Nederlandse tijd)
    Avond: 18.15 uur aankomst Dusseldorf (Nederlandse tijd) (23.15 uur Bangkok).

Groetjes, Karin

Hallo daar,
Je vroeg mij tijdens mijn vraag op dit forum om mijn reisschema. We doen in ieder geval dezelfde steden aan. Wij hebben alleen na de start in Bangkok ook 2 dagen ( 1 overnachting) in Kanchanaburi op het schema staan. Schijnt daar heel mooi te zijn qua natuur (o.a de Erawan en seven steps watervallen), en we willen de bridge over the river kwai en bijbehorende musea wel zien. Vanuit Kanchanaburi willen wij vervolgens met de bus of trein naar Ayutthaya gaan. Daar inderdaad een paar uur rondwandelen of fietsen en dan de nachttrein in naar Chang Mai.
Wij hebben de vliegtickets naar Phuket geboekt via Airasia.

Veel plezier gewenst. Voor ons is het aftellen begonnen. 4 september vertrekken we voor 22 dagen.

Met Bangkok airways doe je er ongeveer 55minuten over van Phuket naar Koh Samui met de vlieger!!Ook kan je de bus nemen van Phuket naar Surathani(reistijd 5uur) In Suratthani stap je over op de bus naar Don Sak en daar op de ferry naar Samui.

Bedankt Mokoning jij ook een hele fijne vakantie.

George jij weet echt veel. Hoe vaak ben je al in Thailand geweest? Zijn er nog plaatsen waar wij echt heen moeten of echt gezien moeten hebben? Zo te lezen kan je het beste met het vliegtuig naar Koh Samui of zeg je sla Phuket maar helemaal over en vlieg direct naar Koh Samui?

Nou ik zie dat je genoeg reisdagen hebt Karin,zou zeker Phuket niet overslaan als ik van jou was!!Nu moest je nog wat tijd hebben dan kan je altijd een Snorkel tour maken naar ko racha,het is één van de mooiste snorkelplekken in de buurt van Phuket.
Hoeveel keer ik al naar Thailand ben geweest ,dit jaar nog maar éénmaal(feitelijk veel te weinig,probeer nog terug tegaan in September en December!!)Het aantal keren dat ik Thailand heb aangedaan vind je terug in mijn Interview hier op het Thailandforum!lol2
groetjes:georgessiam.:chin:

Ticket Chiang Mai - Phuket kan je het beste kopen op de website van Air Asia (vergeet niet je bagage bij te boeken !!).
Ik ken jullie budget niet, maar van Phuket naar Samui kan je idd een vluchtje nemen met Bangkok Airways, over land is wel een stukje langer, maar aanzienlijk goedkoper.

Eventueel zou je het Grand Palace & Wat Phra Kaew op 1 dag kunnen combineren met de Wat Pho en de Wat Arun, tenzij je echt uren per tempel wilt besteden. Deze 3 tempels bevinden zich dichtbij elkaar, voor de Wat Arun moet je alleen ff met een bootje naar de overkant v/d Chao Phraya rivier.

Ook leuk om eens te doen is een dinnercruise over de rivier, lekker eten en je vaart langs de verlichte monumenten (www.loynava.com).

Groetjes,

Dave
Viengtravel

Ik zie op de site dat je een korting krijgt als je het vooraf boekt. Is dit werkelijk goedkoper via internet, of valt er daar nog wel wat te onderhandelen? Prijs met korting is via internet 1300 baht en ze beweren dat als je daar boekt dat je 1900 baht betaalt.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie op internet trouwens veel diner cruise van rond de 40 euro. Denk dat het niet zo gek is. Wat betreft ons budget, wij willen wel een beetje mooie hotels etc. en voor de laatste week een hutje aan het strand :D. We hebben geen vast bedrag per dag.

Weet iemand ook bij wie je het beste de fietstocht kan boeken. Begreep dat daar een Nederland er is die dit organiseert en wat heel leuk moet zijn.

Gr Karin.

Hee Karin,

Een typisch Thais gebeuren is het bekijken van een zonsondergang op Laem Phrom Thep op het zuidelijkste puntje van Phuket.

Dit is iets wat je meegemaakt moet hebben, en niet alleen vanwege de zonsondergang. Hele busladingen Thai komen dit aanschouwen, wat op zich al vermakelijk is. Wees dus op tijd !

Hans.

Dat kan je bij Co Vankessel!!(zal hem een % moeten vragen )lol2 Karin zal ff de link hier neerzetten,dan kan je eventueel contact opnemen met Co.gegroet:georgessiam :chin: http://www.covankessel.com/

Ik heb niks tegen Co van Kessel, maar ik kan de fietstochten van Andre Breuer alleen maar aanraden: www.bangkokbiking.com
Heb er zelf ervaring mee en was top !

Ik heb niets tegen Andre Breuer ,was het vergeten om hem er bij te zetten.
Nu ik zal de info betreffende de fietstochten in Bkk opslagen in de reisinformatie,tips&weetjes:Bangkok!(zodat ik het nooit meer vergeet!!):slight_smile:

Er is in ieder geval genoeg keus qua fietstochten. Kan iemand mij vertellen wat handig is. Wij hebben de hotels al uitgezocht. Heeft het bijvoorbeeld zin om hun een mail te sturen en te kijken of je nog korting kan krijgen op de wat duurdere hotels?

Ook wij gaan een kleine 3 weken naar Los. Ons eerste deel van de vakantie loopt een beetje zoals dat van jullie. Bangkok-Chiang mai-phuket.
We gaan wel vliegen vanaf bangkok op chiang mai omdat de nachttrein wat
te romantisch lijkt volgens mijn vriendin.

We blijven ook maar 1 nacht in phuket(2xbezocht in het verleden).
We nemen de bus naar Khao Sok en verblijven daar 2 nachten incl. enkele trekkings.
Waarna we vervolgens doorreizen naar Ko Tao. (vinden we toch wat rustiger dan Ko Samui) En een weekje genieten van eten-drinken-duiken.

Alles onder voorbehoud van het weer wel te verstaan.

Gegroet,Tom

Ik heb Loy Nava 2x gedaan en beide keren via internet geboekt. Zal me niks verbazen als ze ter plaatse gewoon de walk-in rate van 1900 Baht berekenen…

Ben druk bezig met het laatste stuk van onze reis. Wij zijn tot en met 20 september in Chiang Mai. Daarna zouden we naar Phuket. Maar als ik nu allemaal nog een goed bekijk is het wel een gevlieg. Dus bij deze de vraag om tips voor de laatste 8/9 dagen, welk eiland is dan leuk?
Alvast bedankt.

Hee Karin,

Je schrijft:Dus bij deze de vraag om tips voor de laatste 8/9 dagen, welk eiland is dan leuk?

Het is natuurlijk wel september, moessontijd. Ik zou het van het weer af laten hangen en ter plekke bekijken. Dit is in je voordeel, het kan met het weer altijd alle kanten op. Op Ko Chang zou de moesson altijd wat milder zijn, maar het kan er net zo goed spoken als op de andere eilanden.

Het voordeel van september -moessontijd- is: Je kunt overal slapen , en flink afdingen.

Hans.

Dank voor je antwoord. We hebben net besloten om naar 1 eiland te gaan en vanaf daar wat dagtrips te maken naar andere eilanden.